شناسهٔ خبر: 67304910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاس های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم گفت: کلاس های تابستانی این نهاد در راستای ارایه خدمات به جامعه هدف از امروز (شنبه) با شعار «تابستونتو بساز» در این جزیره آغاز و امسال برنامه ویژه‌ای برای کودکان حاضر در نگین خلیج فارس تدارک دیده شده است.

صاحب‌خبر -

نجوا آزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۷۰ نفر در کلاس‌ های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این جزیره نام نویسی کرده اند.

وی افزایش شمار ثبت نام کنندگان در طرح تابستانی امسال را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: این کلاس‌ ها از امروز (شنبه دوم تیرماه) با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان این جزیره آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم توضیح داد: کلاس ‌های اوقات فراغت امسال در بیش از ۱۲ رشته علمی و هنری از جمله هم قصه هم نقاشی، سفالی گری، نقاشی با گواش، پرورش حواس و خلاقیت، فن بیان، نوشتن خلاق، رباتیک، الکترونیک، چرتکه، کاردستی آسان و سوزن دوزی(پلیوار) برگزار می ‌شود.

کلاس های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان قشم آغاز شد

آزاد اضافه کرد: در کنار این فعالیت ‌های ویژه، کلاس های عمومی، تندخوانی و روخوانی کتاب، معرفی کتاب، قصه گویی، نمایش فیلم و انیمیشن، پاتوق نوجوانی(صبحانه با کتاب)، نمایش فیلم(چهارشنبه های فیلم) نیز برگزار می شود.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در کلاس‌ های اوقات فراغت از میان گروه‌ های سنی پنج تا ۱۷ سال هستند و برای گروه سنی چهار تا ۶ سال نیز کلاس ‌های ویژه سفال و پرورش حواس و خلاقیت برگزار می ‌شود.

کلاس های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان قشم آغاز شد

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قشم گفت: برای تابستان امسال بسته های فرهنگی و متنوعی متشکل از کارگاه ها، رویداد ها، جشنواره ها و مهرواره ها، مسابقات و اردو های تربیتی نیز برنامه ریزی شده است و حضور فعال و موثر در رویدادهای مهم پیش رو چون انتخابات، ماه محرم و اربعین نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۷ کودک و نوجوان عضو فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزیره قشم هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما