شناسهٔ خبر: 67304743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گنج های پنهان گردشگری خوسف/ظرفیت ها را معرفی نکرده ایم - اکونیوز

اقتصاد ایران: بیرجند- فرماندار خوسف گفت: خوسف گنج های پنهان ولی ارزشمند زیادی در حوزه گردشگری دارد که متأسفانه به خوبی معرفی نشده است.

صاحب‌خبر -

علی حسینی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر اظهار کرد: ما نمی‌توانیم یک مدل توسعه‌ای را برای شهر و یا استان خود تعریف کنیم و جایگاه رسانه را در این مدل نبینیم.

فرماندار خوسف بیان کرد: در مورد جایگاه رسانه در بسیاری از کشورها سندهای راهبری نگارش می‌شود چرا که یکی از رکن‌های اساسی توسعه، فرهنگ سازی و تبیین گری هستند.

خوسف یک شهر چهار فصل است

حسینی در پاسخ به سوالی در مورد ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خوسف گفت: خوسف در واقع یک شهرستان چهار فصل است که می‌تواند به یکی از شهرهای هدف گردشگری در خراسان جنوبی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: یکی از علل به وجود آمدن چنین شرایطی این است که در گذشته به زیر ساخت‌های گردشگری خوسف توجهی در سطح خود شهرستان و در سطح استانی نشده است.

فرماندار خوسف بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه گردشگری بیابان و کویر نوردی خسوف «دق اکبرآباد» را دارد که به واسطه نزدیکی خوسف به مرکز استان دسترسی راحت تری برای گردشگر دارد ولی متأسفانه دق اکبرآباد در عمل به خوبی دیده نشده است.

وجود پنج بافت زنده تاریخی

حسینی با بیان اینکه در خوسف پنج بافت زنده تاریخی وجود دارد، اظهار کرد: از نظر تعداد بافت‌های تاریخی و تعداد خانه‌های تاریخی ثبت شده، شهرستان خوسف در استان رتبه اول را دارد که نشان دهند یک پتانسیل ارزشمند گردشگری است.

وی گفت: ما از خوسف به عنوان شهر ملی «مله بافی» نام می بریم که امیدواریم با پیگیری‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به زودی تبدیل به شهر جهانی «مله بافی» شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: همچنین در شهرستان خوسف روستای ملی سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی «خور» را داریم ولی متأسفانه در این زمینه نیز هنوز نتوانسته‌ایم به اندازه ظرفیت‌هایمان خور را معرفی کنیم که نیاز به آسیب شناسی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه در شهرستان خوسف ۱۰۷ اثر ملی ثبت شده وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه گردشگری کشاورزی نیز مزارع زیبا و بی بدیل گل نرگس را داریم که گل نرگس ما کیفیت بهتری نسبت به نرگس شیراز دارد.

برگزاری جشنواره‌های مردمی در حوزه کشاورزی

وی بیان کرد: در سال گذشته دو جشنواره مردمی در حوزه کشاورزی داشتیم که جشنواره برداشت گل نرگس و برداشت «عناب» بوده است.

فرماندار خوسف با اشاره به وجود آرامگاه شاعر برجسته و آئینی «ابن حُسام» در این شهرستان، گفت: امیدواریم با حمایت‌های استانداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم کنگره ملی «ابن حُسام» را در آبان ماه برگزار کنیم.

نظر شما