شناسهٔ خبر: 67304363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بهار امسال

۲۶۲۰ تن آرد بین روستاییان و عشایر استان اصفهان توزیع شد

اصفهان - ایرنا - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: ۲ هزار و ۶۲۰ تن آرد یارانه ای در سه ماه نخست امسال بین روستاییان و عشایر استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

محسن ضیائی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار شامل حدود ۶۵ هزار کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی بین روستاییان فاقد نانوایی و عشایر استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: دولت طرح توزیع آرد یارانه‌ای را برای حمایت از ساکنان روستاهای بدون نانوایی و ارتقاء معیشت مردم ساکن در این روستاها به‌طور مرتب در برنامه کاری خود دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: فرایند توزیع اینگونه آردها در هر شهرستان به این ترتیب است که یک نفر بعنوان نماینده از طرف فرمانداری به اداره کل غله استان برای تحویل میزان آرد مورد نظر معرفی می‌شود.
ضیائی اضافه کرد: نظارت بر توزیع آرد روستایی بر عهده شورای اسلامی، بخشداری و فرمانداری محل است که عاملان توزیع فهرست نهایی را در سامانه یکپارچه آرد کشور (سیما) بارگذاری و ثبت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از خانوارهای عشایر و با هماهنگی اداره کل امور عشایر و فرمانداری‌های محل، سهمیه مورد نظر به‌طور ماهانه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: سهمیه عشایر با توجه به ییلاق و قشلاق در فصول سال و آمار ارائه شده از طرف سازمان امور عشایر کشور، تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.

این استان ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد دارد.

نظر شما