شناسهٔ خبر: 67303825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لزوم نهادینه‌کردن مدیریت واحد شهری در شهرداری‌ها

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عدم وجود مدیریت واحد شهری، تناقضات قانونی و دخالت استانداری‌ها از جمله چالش‌های اصلی مدیریت شهری در کشور هستند. عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عدم وجود مدیریت واحد شهری، تناقضات قانونی و دخالت استانداری‌ها از جمله چالش‌های اصلی مدیریت شهری در کشور هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، رسول اصغرزاده  به بررسی وضعیت مدیریت شهری در ایران و ارومیه پرداخت اظهار کرد: رویکردی که در شهرداری کشور و ارومیه وجود دارد رویکردی امیدوارکننده و مثبت باشد.
وی با اشاره به چالش‌های پیشرو در مدیریت شهری و شهرداری‌ها عنوان کرد: یکی از چالش‌های اساسی در مدیریت شهری فقدان مدیریت واحد شهری است و برای حل آنها نیاز به نهادینه‌شدن مدیریت واحد شهری در کل کشور است.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه به برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و راه‌حل‌های ارائه شده در ماده ۱۳۷ این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته دولت‌های وقت در اجرای این برنامه‌ها به‌صورت یکپارچه عمل نکرده‌اند.
اصغرزاده با اشاره به چالش‌های دیگر در مدیریت شهری بیان کرد: از دیگر چالش‌های مدیریت شهری وجود تناقضات قانونی در این حوزه است، قوانین مربوط به شهرداری‌ها سه یا چهار بار بازنگری شده‌اند و نگاه رقابتی نمایندگان مجلس به اعضای شورا‌ها باعث ایجاد چالش‌های جدید شده است.
وی به دخالت استانداری‌ها در امورات شورا‌های اسلامی شهر‌ها اشاره کرد و گفت: استانداری‌ها سعی دارند افکار و خواسته‌های خود را به شورا‌ها تحمیل کنند و در انتخاب شهردار نیز دخالت می‌کنند که این موضوع باعث به‌وجودآمدن مشکلات عدیده‌ای در حوزه مدیریت شهری می‌شود.
اصغرزاده با اشاره به برنامه چهارم توسعه عنوان کرد: اجرای برنامه چهارم توسعه در حوزه مدیریت شهری لازم و ضروری است و این برنامه می‌تواند راه‌حلی برای بسیاری از چالش‌های موجود باشد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: برای رفع چالش‌های مدیریت شهری بایستی تناقضات قانونی موجود در این حوزه برطرف شوند.
اصغرزاده خواستار عدم دخالت استانداری‌ها در امور مدیریت شهری شد و تأکید کرد: شورا‌ها باید در انتخاب شهردار و امور مربوط به شهر آزادانه عمل کنند.
وی در ادامه صحبت‌های خود به نقش شهدا در آبادانی و امنیت کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه ما است که یاد و خاطره شهدا را گرامی داشته پیشنهاد کرد که نام شهدا بر اماکن عمومی و مهم شهر ارومیه نام‌گذاری و همچنین روز ۲۵ اسفند به‌عنوان روز شهردار شناخته شود.
انتهای پیام

نظر شما