شناسهٔ خبر: 67302770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آشنایی با امکانات کاربردی و پیشرفته سرویس Samsung Pass

صاحب‌خبر -

سرویس Samsung Pass یک سرویس مدیریت حساب است که امکان دسترسی به حساب‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف را با امنیت و راحتی زیاد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در عصر کنونی که ارتباطات و فناوری نقشی اساسی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند، حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی، اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. بنابراین، شرکت‌های بزرگ فناوری، به‌ویژه آن‌هایی که دارای اکوسیستم‌های گسترده و مجموعه‌ای متنوع از محصولات هستند، همواره در تلاش‌اند تا به‌صورت پیوسته و همه‌جانبه، امنیت کاربران خود را تضمین کنند.

در این زمینه، کاربران محصولات گلکسی سامسونگ از کمترین نگرانی و چالش‌های امنیتی برخوردارند؛ زیرا با استفاده از سرویس Samsung Pass به‌راحتی می‌توانند از حساب‌های کاربری و داده‌های شخصی خود محافظت کنند. Samsung Pass با ارائه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های امنیتی، یک دروازه ایمن برای ورود به دنیای دیجیتال را به کاربران سامسونگ هدیه می‌دهد. در ادامه، با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتری از این سرویس کاربردی و محبوب سامسونگ آشنا شویم.

امنیت یکپارچه اکوسیستم گلکسی را با سرویس Samsung Pass تجربه کنید

Samsung Pass یک سرویس پیشرفته مدیریت حساب و احراز هویت است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اطلاعات بایومتریک خود، مانند اثر انگشت و تشخیص چهره، به‌راحتی و با امنیتی بی‌نظیر به حساب‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف دسترسی پیدا کنند. این سرویس به‌شکلی یکپارچه با اکوسیستم سامسونگ هماهنگ شده و تجربه کاربری روان، سریع و امن را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

برای بهره‌مندی از قابلیت‌های سرویس کاربردی Samsung Pass، ابتدا باید در سامسونگ اکانت (Samsung Account) یا همان حساب کاربری سامسونگ ثبت‌نام کرده و آن را فعال کنید. حساب سامسونگ شما به‌صورت یکپارچه در تمامی دستگاه‌های هوشمند متصل به اکوسیستم گلکسی فعال می‌شود و این دستگاه‌ها را به هم مرتبط می‌سازد. بدین ترتیب، تنها با یک بار ورود، می‌توانید از تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سامسونگ بهره‌مند شوید.

سرویس Samsung Pass سرویس Samsung Pass

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات امنیتی خود را در گوشی های سامسونگ گلکسی و سایر دستگاه‌های هوشمند سامسونگ همگام‌سازی کنید. با استفاده از این ویژگی، رمزهای عبور و اطلاعات ورود به اپلیکیشن‌های مختلف به‌طور خودکار به‌روز می‌شوند و دیگر نگران فراموشی رمزهای پیچیده و متنوع خود نخواهید بود.

استفاده از حسگر اثر انگشت برای احراز هویت

Samsung Pass به شما اجازه می‌دهد که از اثر انگشت خود برای احراز هویت استفاده کنید. با استفاده از حسگر اثر انگشت پیشرفته سامسونگ، کافی است یک بار لمس کنید تا به‌طور سریع و امن به اطلاعات و حساب‌های خود دسترسی پیدا کنید. این روش نه‌تنها بسیار راحت است، بلکه امنیت بالایی را نیز ارائه می‌دهد؛ زیرا هر اثر انگشت به‌صورت یکتا و غیر قابل تقلید است؛ از این روی از تلاش‌های کلاهبرداران برای هک یا کپی‌برداری محافظت می‌شود.

مجهز شدن به سرویس امنیتی سامسونگ ناکس

سرویس Samsung Pass به پلتفرم امنیتی Samsung Knox مجهز شده است که به کاربران امکان می‌دهد از لایه‌های متعدد امنیتی برای حفاظت از داده‌های خود استفاده کنند. Knox از ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار برای ایجاد یک محیط امن و مقاوم در برابر تهدیدات امنیتی استفاده می‌کند.

این پلتفرم امنیتی توانسته است به‌مدت 10 سال متوالی گواهی Common Criteria (CC) را کسب کند. گواهینامه CC یک استاندارد جهانی است که توسط 31 کشور به‌عنوان معیاری برای ارزیابی امنیت محصولات فناوری اطلاعات (IT) استفاده می‌شود و نشان می‌دهد که پلتفرم Samsung Knox برای محافظت از اطلاعات کاربران از نظر امنیتی، مطمئن و معتبر است.

سرویس Samsung Pass سرویس Samsung Pass

شناسایی و تایید پارامترهای بایومتریک

این ویژگی در واقع یک فناوری پیشرفته است که بر اساس شناسایی ویژگی‌های بیولوژیکی منحصربه‌فرد هر فرد مانند عنبیه چشم، مشخصات چهره و اثر انگشت، عمل می‌کند. در حوزه فناوری، احراز هویت از طریق معیاری به نام نرخ پذیرش نادرست (FAR) انجام می‌شود که به‌معنای درصد افراد غیر مجاز است که به‌طور نادرست توسط سیستم به‌عنوان کاربر مجاز شناخته و پذیرفته می‌شوند. هرچه FAR یک سیستم پایین‌تر باشد، بهترین کیفیت امنیتی را نشان می‌دهد.

در سیستم‌های احراز هویت سنتی، کاربران به‌طور عمده از تاریخ‌ها و کدهای کارت شناسایی خود استفاده می‌کنند که این روش به اشتباهات انسانی و خطراتی مانند فیشینگ و هک انجامیده است و بنابراین FAR آن‌ها را افزایش می‌دهد. اما فناوری بایومتریک از FAR پایینی برخوردار است؛ زیرا از ویژگی‌های بیولوژیکی منحصربه‌فرد انسان استفاده می‌کند که دقت و امنیت بالایی را در احراز هویت فراهم می‌آورد و این به‌طور موثری دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری را کاهش می‌دهد.

سرویس Samsung Pass سرویس Samsung Pass

ویژگی Passkey ؛ یکی دیگر از راهکارهای امنیتی سامسونگ

به‌عنوان یکی از راهکارهای امنیتی، سرویس Samsung Pass ویژگی Passkey را برای کاربران محصولات گلکسی ارائه می‌دهد. این ویژگی از داده‌های بیومتریک و قفل صفحه گوشی برای رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از یادداشت‌برداری و وارد کردن رمزهای عبور متعدد خود بی‌نیاز شوند. این رویکرد نه‌تنها امنیت بیشتری فراهم می‌کند، بلکه تجربه کاربری ساده‌تر و سریع‌تری را هم ارائه می‌دهد.

به‌عنوان مثال، زمانی که شما یک اپلیکیشن مربوط به فروشگاه‌های آنلاین را روی گوشی خود باز می‌کنید، دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ندارید. به‌جای آن، با استفاده از Samsung Pass و Passkey، می‌توانید با وارد کردن رمز قفل گوشی یا اثر انگشت، به‌طور مستقیم و بدون دردسر وارد حساب کاربری خود در آن اپلیکیشن شوید.

در کل، Samsung Pass با ترکیب فناوری‌های بایومتریک پیشرفته و راهکارهای امنیتی نوآورانه، دسترسی آسان و ایمنی را به اطلاعات و حساب‌های کاربری فراهم می‌کند. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور موثر از امنیت بالا و تجربه کاربری بهتر در دنیای دیجیتال بهره‌مند شوند و در کلیت، یکپارچگی و کارایی بالایی را در سراسر اکوسیستم گلکسی سامسونگ فراهم می‌سازد.

همچنین بخوانید:
سامسونگ فقط دوربین گلکسی اس ۲۵ اولترا را ارتقاء می‌دهد، نسخه پایه و پلاس تغییری نمی‌کنند توصیه های مهم سامسونگ برای افزایش سرعت گوشی های گلکسی نخستین تصاویر رسمی گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ را مشاهده کنید
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما