شناسهٔ خبر: 67302752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر زنجان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی امداد و نجات تابستانه همزمان با سراسر کشور در ۱۶ پایگاه ثابت و موقت جاده‌ای استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حکمت اله هاشمی با بیان اینکه طرح امداد و نجات تابستانه هلال احمر زنجان آغاز شد گفت: این طرح با هدف ارایه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح احتمالی در نقاط پرتردد و خطر پذیر جاده های ارتباطی و در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه از دیروز آغاز شد و به مدت ۹۴ روز ادامه می یابد.

وی یادآوری کرد: در این طرح ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و سه پایگاه موقت فعال شده است و با به کارگیری نیروهای امدادی و خودرو نسبت به تسریع در انجام عملیات امدادی با هدف کاهش آسیب های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی، افزایش ایمنی، آرامش روحی و روانی هموطنان در سفرهای تابستانی اقدام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امداد و نجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی، هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی، کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی و افزایش ایمنی و آرامش روحی جامعه را از اهداف این طرح ذکر کرد.

هاشمی اظهار داشت: علاوه بر ۱۶ پایگاه ثابت و موقت جاده‌ای، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، هفت مرکز پاسخگویی، سه تیم واکنش سریع، سه تیم توانا، ۲ تیم آنست و یک تیم امداد هوایی نیز در طرح ملی امداد و نجات جاده ای تابستانه برای پاسخگویی به حوادث احتمالی فعال است.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات‌های نجات فنی در محدوده‌های قانونی دسترسی، دستیابی و رها سازی مصدومان و آسیب دیدگان، تثبیت و ارایه کمک های اولیه اضطرار به مصدومان، همکاری در انتقال مصدومان در صورت درخواست اورژانس، انتقال ایمن آسیب دیدگان و مصدومان به مکان امن، تامین و برپایی سرپناه اضطراری برای آسیب دیدگان و تامین و توزیع اقلام امدادی و اضطراری برای آسیب دیدگان از جمله اقداماتی است که در حوادث و با توجه به شرایط مختلف ارایه خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

نظر شما