شناسهٔ خبر: 67302314 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یاوری: مورایس برای ماندن در سپاهان باید اشکالاتش را رفع کند

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان گفت: مورایس در طول فصل اشکالاتی از لحاظ فنی داشت، اما برای ماندن باید ایراداتش را رفع کند.

صاحب‌خبر -

محمد یاوری پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قهرمانی طلایی پوشان در جام حذفی فوتبال اظهار کرد: سپاهان با اعتماد به نفس بیشتر و با شرایط روحی بهتر بازی را شروع کرد واین بازی برای تیم مس رفسنجان حساسیت خاصی داشت. تیم محرم نویدکیا خیلی خوب فوتبال بازی کرد به خصوص در ۲۰ دقیقه آخر بر بازی مسلط بود، اما در محوطه جریمه سپاهان نتوانست موفق باشد به خصوص مدافعان سپاهان کاملا با یکدیگر هماهنگ بودند.

او ادامه داد: من در ابتدای فصل هم گفتم که مدافعان میانی همیشه باید ثابت بمانند و اگر اتفاق خاصی برایشان بیفتد باید کمترین تغییر مدافعان را داشته باشند. ۲ مدافعی که قبلا با هم کار کرده بودند یکی، ۲ سالی است که در سپاهان بازی می‌کنند، چقدر خوب همدیگر را پوشش دادند و  با کمک بقیه بازیکنان  توانستند نفوذ‌های عمق مس رفسنجان را ببندند لذا با عقب ماندن رامین رضاییان و امید نورافکن اجازه حمله به فورواردهای  مس داده نشد.

وی افزود: در نیمه دوم هم با توجه به شرایطی که تیم سپاهان داشت، این تیم عقب نشست تا نتیجه بازی را حفظ کند و از ضد حمله بهره ببرد که اتفاقا شیوه خوبی بود، اما به گل تبدیل نشد و این بازی با برد سپاهان به پایان رسید. من  از بازی حسین نژاد احساس خوشحالی می‌کنم که بعد از چند ماه که دور  از فرم خود بود، اما خیلی خوب بازی کرد و پاس عمقی  و موربی که به شهریار مغانلو داد جزو درست‌ترین و کامل‌ترین پاس‌های فنی بود که من در فوتبال ایران دیده بودم. برایم خیلی جالب بود که محمد جواد چنین هنری دارد و می‌تواند در فوتبال ایران بدرخشد.

یاوری خاطرنشان کرد: ما در آکادمی سپاهان چنین بازیکنانی زیاد داریم و ان شا الله در آینده بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اگر چه لیاقت سپاهان کسب هر ۲ جام قهرمانی بود، اما اشکال ندارد و ما می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. ورزشگاه آزادی امروز دوباره برای ما سپاهانی‌ها به مقدس‌ترین استادیوم تبدیل شد.

این پیشکسوت  فوتبال درباره اینکه مواریس در سپاهان ماندنی شود یا نه! گفت: به نظرم مورایس در طول فصل اشکالاتی از لحاظ فنی داشت. این اشکالات  در ارنج کردن ها، جابه جایی بازیکنان، عدم ثبات خط دفاعی و استفاده از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی بود. برخی از بازیکنان مثل آریا یوسفی مشخص نیست که در سپاهان چه پستی دارد. این تصمیم مدیران باشگاه سپاهان است که می‌خواهند مورایس را نگه دارند و خودش هم باید تصمیم بگیرد، اما من می‌گویم که اگر این مربی می‌خواهد در سپاهان بماند نباید اشکالات فصل گذشته را داشته باشد. همچنین او از تمرکز خاصی که باید داشته باشد به دور بود.

او درباره اینکه این تیم اصفهانی باید در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا شرکت کند، گفت: صعود از مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا چند پیش شرط دارد. اول اینکه باید شناخت کافی از تیم‌هایی که قرار است برابرشان بازی کنند پیدا کنند. چه بازیکنانی از دست دادند و چه بازیکنانی گرفتند و آنالیز کامل از نحوه بازی حریفان آسیایی خود داشته باشند. دوم اینکه یکسری از بازیکنان مثل رامین رضاییان و شهریار مغانلو را باید حفظ کنند و ۲ دفاع وسط که خیلی خوب با هم هماهنگ هستند. هادی محمدی در تیم سپاهان جا افتاده است و پیام نیازمند گلر خوبی است. اینها بازیکنانی هستند که باید در تیم سپاهان بمانند و تیم هم تقویت شود. 

وی گفت: در این اواخر که حاشیه‌ها از فوتبال ایران فاصله گرفت چقدر سپاهان مسلط‌تر و بهتر بازی کرد و نتایج بهتری هم گرفت. باید آرامش در تیم سپاهان ایجاد شود و حاشیه نباید داشته باشند. یک مدت باشگاه سپاهان، مدیرعامل نداشت  و یک مقطع هم مدیرعامل پاره وقت داشت و  اکنون هم مدیرعاملش انتخاب  شده که امیدوارم موفق باشد.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما