شناسهٔ خبر: 67302188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مسئولین باید ریسک حضور جوانان در هر زمینه‌ای را بپذیرند

زهرا نیکدل

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: لازم است مدیران ریسک حضور و فعالیت جوانان در هر زمینه‌ای را بپذیرند و نقش حمایتی و اصلاحی نسبت به رفتار آنان داشته باشند.

صاحب‌خبر -

امیرحسین نهبندانی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر  اهمیت جذب جوانان توسط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: درک و فهم نیازها و مطالبات نسل جوان بسیار حائز اهمیت است؛ نسلی که مناسبات فرهنگی، دیدگاه و عقاید خاص خود را دارد و لازم است که نامزدها برای فهم این نسل، از جامعه‌شناسان و کسانی که مطالعه و پژوهش در این زمینه داشته‌اند، استفاده کنند.

وی افزود: باید کار علمی در این زمینه انجام شود و نامزدها به فهم درستی از این نسل برسند تا بتوانند ارتباط و تعامل مناسبی با آن داشته باشند. واقعیت این است که مسئولان ما به علت اینکه اکثرا مسن هستندد، با نسل جوان فاصله دارند. در گذشته چیزی به نام فضای مجازی وجود نداشت، اما الآن جزو واقعیت‌های زندگی هر انسانی شده است. روزگار نو، فرهنگ نو را می‌طلبد. تا وقتی اراده‌ای برای فهم نیازهای نسل جوان وجود نداشته باشد، به مسائل پژوهشی و علمی انجام‌شده در این خصوص هم توجه نمی‌شود.

سرپرست سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی در خصوص اهمیت تعیین مشاور جوان برای نامزدها، بیان کرد: انتخاب یک فرد جوان خوب است، ولی مهمتر انتخاب افرادی است که درک درستی از نسل جوان داشته باشند. انتخاب یک فرد جوان لازم است، اما کافی نیست؛ چه بسا فردی نسبت به مسائل جوانان آگاه باشد، در حالیکه خودش جوان نیست، اما به هر حال حضور مشاورانی از نسل جوان، فهم دقیق‌تری از نیازهای این نسل به نامزدها می‌دهد. اصولاً نامزدها زیاد به این موضوعات نمی‌پردازند و تمرکزشان بر انتخاب افراد باتجربه در سنین بالاست.

نهبندانی ادامه داد: همیشه نسل‌های جوان در دوره‌های مختلف با توجه به اینکه پرشور و بااستعداد هستند، تأثیرگذاری به خصوصی در همه زمینه‌ها دارند. متاسفانه برخی از مدیران و مسئولان ما، نگران ریسک کردن درخصوص جوانان هستند، اما باید به جوانان فضا داد. مادامی که این نگاه حاکم باشد که چون جوان ممکن است اشتباه و خطا کند، نباید به او کار سپرد، مشکلات حل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مدیران و تصمیم‌گیران ما باید بپذیرند تا وقتی که اشتباه نکرده باشند، به نتیجه نخواهند رسید. لازم است مدیران ریسک حضور و فعالیت جوانان در هر زمینه‌ای را بپذیرند و نقش حمایتی و اصلاحی نسبت به رفتار آنان داشته باشند. همین حمایت‌ها سبب افزایش اعتماد به نفس در نسل جوان می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اعتماد به نفس سبب خلاقیت و نوآوری نسل جوان می‌شود و منفعت آن نه‌تنها برای مجموعه است، بلکه راه را برای دیگر افراد باز می‌کند. سپردن کار به جوانان و ارائه تجربه به آنان، سبب می‌شود تا سطح اشتباهات کم شده و دستاوردهای بسیار مثبتی داشته باشد. افرادی که در سنین بالا هستند، محافظه‌کاری مخصوص خود را دارند و شخصیت آنان شکل گرفته، اما نسل جوان با شور و استعداد خود می‌تواند فضاهای متفاوتی ایجاد کند.

نهبندانی با بیان اینکه بخشی از رکود ما در سیستم اداری به علت فضا ندادن به جوانان است، گفت: امیدوارم هرکس که پیروز انتخابات شد، به معنای واقعی بتواند به نسل جدید توجه و مطالبات آنان را پیگیری کند تا اعتماد به نفس در این نسل افزایش یابد و فضای بیشتری برای بیان مطالبات و خواسته‌هایشان داشته باشند. این نسل نیازمند این است که مورد احترام واقع شود.

انتهای پیام 

نظر شما