شناسهٔ خبر: 67302117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تائید ۹۰درصد از احکام و آراء دادگاه جویم در مراجع تجدیدنظر

رئیس دادگاه شهرستان جویم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۹۰درصد از احکام و آرایی که در دادگاه جویم صادر می‌شود در صورت اعتراض، مرجع تجدیدنظر آنها را تایید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، احمد یعقوبی ریاست دادگاه شهرستان جویم پس از خطبه های نماز جمعه در اولین روز از هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، از خادم جمهور شهید رئیسی، به عنوان رئیس سابق قوه قضاییه به نیکی یاد کرد.

وی اظهار داشت: دستگاه قضا در انجام وظایف و خدماتی که انجام می دهد تعطیل بردار نیست و این اقدامات صرفا محدود به اوقات اداری نیست و بر اساس اهداف پیش بینی شده در سند تحول قضایی حتی در روزهای تعطیل نیز ادامه می یابد.

یعقوبی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط شهید رئیسی در دستگاه قضا به خصوص در زمان ریاست وی بر قوه قضاییه تصریح کرد: تدوین سند تحول قضایی با تلاش این شهید صورت گرفت و شاهد تحولات زیادی در دستگاه قضایی بوده ایم و در زمان ریاست حجت الاسلام اژه ای ادامه یافته و سند تحول قضایی جدید نیز در سال ۱۴۰۳ تدوین گردیده است.

وی به برخی از تحولات صورت گرفته پس از ابلاغ سند تحول در دستگاه قضا  اشاره کرد و گفت: از جمله این تغییرات می توان به الکترونیکی کردن ابلاغیه های صادره در پرونده ها اشاره کرد. در ابتدای امر سامانه های ابلاغ الکترونیک راه اندازی شد که ابلاغ دادخواست ها و شکواییه ها و ضمائم آن به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

رئیس دادگاه جویم ادامه داد: در دادگاه جویم نزدیک به صد در صد از ابلاغات به صورت الکترونیکی می باشد و ابلاغات سنتی را حذف کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که هدف گذاری شد ایجاد کردن پرونده های بدون کاغذ بود، پرونده هایی که در دادگاه ها تشکیل میشد بعضا دو الی سه جلد بود که همین امر باعث هدر رفتن کاغذ است، افزود: در دادگاه جویم حدود ۴۰درصد از پرونده هایی که تشکیل می شود به صورت بدون کاغذ است که همین امر باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ شده است.

یعقوبی گفت: بحث حصول صلح و سازش یکی از اهداف قوه قضائیه در سند تحول قضایی بوده که میانگین سازش در کل کشور ۵۰ درصد می باشد که خوشبختانه با تلاشی که همکاران ما در شورای حل اختلاف جویم دارند و وجود فرهنگ سازش بین مردم آمار سازش در شهرستان جویم در شورای حل اختلاف۸۰ درصد، یعنی ۳۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته رئیس دادگاه جویم، یکی دیگر از اقدامات مثبت که در دادگاه جویم صورت گرفته بحث اتقان آراست؛ طبق تلاشی که صورت پذیرفته علاوه بر کمیت کار، کیفیت کار را هم بالا برده ایم، یعنی تمام سعی‌مان بر این بوده آرایی که در دادگاه جویم صادر می شود با کمترین نقض در مرجع تجدیدنظر مواجه شود، الحمدلله با تلاش صورت گرفته شده ۹۰درصد از احکام و آرایی که در دادگاه جویم صادر می شود و مورد تجدیدنظر خواهی واقع شده مرجع تجدیدنظر آنها را تایید می کند.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که با همکاری اداره ثبت اسناد صورت گرفته اتمام کاداستر و تثبیت صد در صدی اراضی ملی بوده که مانع سوءاستفاده و تصرف اراضی ملی از طرف افراد سودجو گردیده است .

یعقوبی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، اختلاف در مالکیت اراضی کشاورزی می باشد، که الحمدلله کار کاداستر یا محدوه بندی آنها شروع شده و مردم بدون اینکه هزینه خاصی بخواهند پرداخت کنند ان شاءالله اسناد اراضی کشاورزی صادر می گردد.

رئیس دادگاه جویم تصریح کرد: در سالی که گذشت بحث صدور حدود ۲۳۰۰ فقره سند مربوط به اسناد مالکیت اشخاص داشتیم و حدود ۴۰۰ فقره اسناد مالکیت روستایی هم صادر شده است.

وی در ادامه افزود: موضوعی که به جد پیگیر آن هستیم بحث اختلاف در اسناد اوقاف است که مردم چندین سال است در شهرستان جویم این مشکل را دارند که پرونده هایی در این زمینه تشکیل شده است. در همین راستا جلسه ای با حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس تشکیل، ‌موضوعات به وی منتقل شد و دستورات لازم جهت پیگیری سریع موضوع صادر نمود تا در اسرع وقت این موضوع تعیین تکلیف گردد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، تاکید کرد: دادگاه عمومی جویم نسبت به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم ‌و تخلفات انتخاباتی اقدام ‌و در صورت وقوع تخلفات ‌و جرایم انتخاباتی در فضای حقیقی و یا مجازی در اسرع وقت رسیدگی قضایی صورت خواهد گرفت که در امر پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگاه جویم با اقدامات خوب انجام شده مقام اول بین دادگاه های عمومی سطح استان را کسب کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما