شناسهٔ خبر: 67300663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری:

وعده پزشکیان به هنرمندان؛ باید از مداخله نهادهای غیر مسئول در فرهنگ جلوگیری کرد

مسعود پزشکیان گفت: ممیزی باید شفاف و مطابق قانون صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به صورت سلیقه ای صورت بگیرد.ر

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهور در دور سوم مناظره جمعه شب به اظهارات کاندیداها پاسخ داد.

* اهم اظهارات پزشکیان را در ادامه می خوانید؛

* دولت از حالت مداخله گری در بیاید، سیاست گذار و ناظر بر برنامه باشد، کار را به سازمان ها و نهادها و بخش خصوصی بسپارد.

* ممیزی باید شفاف و مطابق قانون صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید به صورت سلیقه ای صورت بگیرد. ممیزی‌هایی که به صورت سلیقه ای باشد را رد می کنم و اجازه مداخله سایر دستگاه ها در حوزه فرهنگ را نخواهم داد.

* پذیریش عقلانی قواعد بین المللی از جمله قانون مالکیت معنوی یک ضرورت است و باید آن را بپذیریم.

* تلاش خواهم کرد، دولت من دولت فرهنگی باشد نه فرهنگ را دولتی کنیم.

* امنیت فرهنگی را برای اهالی فرهنگ تضمین کنیم و از مداخله نهادهای غیر مسئول جلوگیری کنیم، تلاش حداکثری برای بازسازی اعتماد و امیر در میان اهالی فرهنگ خواهم کرد.

* این رویکرد مانع از فرار و مهاجرت نخبگان خواهد شد. نخبگان از کشور خارج می شوند و عده‌ای ناراضی هستند، ما باید تلاش کنیم این اتفاق نی افتد.

* فرهنگ و گذشته خودمان را که پر از افتخار و اسطوره و درس و عبرت است را بازسازی کرده و تبدیل به سریال کنیم، آنچه در این سریال های خارجی نشان داده می شود، ما در سابقه تاریخی خود از آنان عمیق تر است.

* جامعه و انسان ها را با کتاب‌هایی که در سال می خوانند ارزیابی می کنند، جوامعی که در آن ساعت‌های بیشتری کتاب و درس می خوانند، مشکلات اجتماعی و جرم و فساد کمتر است. هر جامعه ای با کتاب دوست باشد مشکلات اجتماعی در آن کمتر است.

27215

نظر شما