شناسهٔ خبر: 67300355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

جلیلی: آمریکا سعی می‌کند مانند زمینه هسته‌ای در فرهنگ هم جلوی پیشرفت ما را بگیرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که آمریکا تلاش می‌کند در عرصه هسته‌ای جلوی پیشرفت ما را بگیرد در زمینه هم اقداماتی انجام می‌دهد کما اینکه فیلم‌هایی نظیر آرگو و سیصد را ساخته است. اما با توجه به اینکه نتوانسته به خواسته خود برسد امروز می‌خواهد جلوی امیدبخشی و فرصت‌های خوب جامعه را بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم مناظره های انتخابات ریاست جمهوری که به موضوع هنر و فرهنگ اختصاص داشت، به موضوع فضای مجازی پرداخت.

سوالات کارشناسان در حوزه فرهنگ و هنر به این شرح است:

پرسشهای مردمی: راهکاری هست که فیلمهایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

سوالات کارشناسان:

مجید شاه حسینی: در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟‌آیا این حقوق را به رسمیت می شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

طالبی: چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

شرفخانلو: برای پیوست فرهنگ به طرحهای توسعه ای و اقتصادی چه برنامه ای دارید؟

سبحانی‌ نسب: برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

گل علی بابائی: برنامه های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده ها چیست؟

اهم پاسخ‌های جلیلی به شرح زیر است:

*یکی از افتخارات کشور ما این است که تاریخ آن مملو از آثار فرهنگی است، امروز هم به مدد انقلاب اسلامی زیرساخت‌های فنی و نیروی انسانی ارزشمندی برای تولید فرهنگی داریم و دشمن سعی می‌کند جلوی آن را بگیرد.

*همانطور که آمریکا تلاش می‌کند در عرصه هسته‌ای جلوی پیشرفت ما را بگیرد در زمینه هم اقداماتی انجام می‌دهد کما اینکه فیلم‌هایی نظیر آرگو و سیصد را ساخته است. اما با توجه به اینکه نتوانسته به خواسته خود برسد امروز می‌خواهد جلوی امیدبخشی و فرصت‌های خوب جامعه را بگیرد.

*ما کارگردانی داریم مانند احمدرضا معتمدی که فیلم‌های خوب می‌سازد، این فرد کتاب می‌نویسد و سه فیلسوف بر روی آن مقدمه می‌نویسند و یا در فیلم آتش و باد، او گفت ۶ سال مطالعه تاریخی کردم که به این دست پیدا کردیم.

*اگر در سال ۱۰۰ فیلم می‌سازیم باید مشخص می‌شود برای کودکان، تاریخ و مفاخر چقدر کار شده است. دولت باید بداند چه نقشه کلانی دارد و آن مدیر فرهنگی باید این شایستگی‌ها را داشته باشد او باید شناخته شده باشد، مورد پذیرش واقع شود و جوانان حاضر در این صحنه را راهبری کند و بداند کتاب، رمان و رسانه چیست و اگر به این ترتیب نباشد فرهنگمان نمی‌تواند جایگاه خود را پیدا کند.

۲۷۲۱۱

نظر شما