شناسهٔ خبر: 67300641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باران‌های موسمی در آمریکای مرکزی ۳۰ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- باران‌های موسمی در آمریکای مرکزی دستکم ۳۰ کشته بر جای گذاشت و هزاران نفر دیگر را نیز وادار به ترک خانه‌هایشان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بارش سنگین باران و وزش طوفان باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین، قطع ارتباطات بین برخی مناطق و تخریب خانه‌ها در کشورهای آمریکای مرکزی شده است.

مقام‌های السالوادور جمعه اعلام کردند که تاکنون ۱۹ نفر از جمله ۶ کودک بر اثر باران‌های موسمی و بلایای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳ هزار نفر نیز در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند.

«لوئیس آمایا» رئیس آژانس حفاظت مدنی السالوادور گفت: کمک‌های مادی از راه می‌رسند و تمام می‌شوند اما در حال حاضر باید بر نجات جان افراد تمرکز کنیم.

مقام‌های گواتمالا نیز گفتند که طوفان و باران و سیل در این کشور ۱۰ کشته در پی داشته و حدود ۱۱ هزار نفر را هم وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

کشور هندوراس نیز اعلام کرد که بارش شدید باران یک کشته داشته و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر را مجبور کرده که خانه‌هایشان را ترک کنند.

علاوه بر این، مقام‌های مکزیک نیز پیش‌بینی می‌کنند که وزش طوفان و باران‌های موسمی بخش‌های زیادی از سواحل این کشور در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را فرا گرفته و موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شود.

در همین حال، مرکز ملی طوفان آمریکا پیش‌بینی کرد که جنوب مکزیک و مناطق شمالی در آمریکای مرکزی در ساعات آتی شاهد رعد و برق، طوفان و بارش شدید باران باشد و بزودی باران‌های موسمی کارستاریکا و پاناما را نیز فرا بگیرد.

نظر شما