شناسهٔ خبر: 67300366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

همزمان با اصرار نتانیاهو به ادامه جنگ در غزه

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی: حماس یک تفکر است و نمی‌توانیم نابودش کنیم

روزنامه جوان

درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیستی و دارودسته افراطی‌اش مدعی بودند که در مدت کوتاهی می‌توانند حماس را در غزه نابود کرده و غزه را تحت کنترل خود بگیرند، اما با گذشت ۹ ماه از این جنگ، تا رسیدن به اهداف خود راه دور و درازی در پیش دارند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مقامات تندرو اسرائیل اصرار دارند که جنگ در غزه را ادامه داده و نتانیاهو گفته پیش از نابودی حماس از غزه خارج نخواهند شد، اما مقامات امنیتی این رژیم و امریکایی‌ها تأکید دارند که حذف حماس امکان‌پذیر نیست. برآورد نظرسنجی از شهروندان صهیونیست هم حکایت از این دارد که تنها ۱۲ درصد معتقدند اهداف جنگ در نوار غزه محقق می‌شود. 

درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیستی و دارودسته افراطی‌اش مدعی بودند که در مدت کوتاهی می‌توانند حماس را در غزه نابود کرده و غزه را تحت کنترل خود بگیرند، اما با گذشت ۹ ماه از این جنگ، تا رسیدن به اهداف خود راه دور و درازی در پیش دارند. با وجود تلفات سنگین ارتش صهیونیستی از گروه‌های مقاومت در غزه، نتانیاهو اصرار دارد که جنگ در غزه را باید ادامه دهند. به گزارش الجزیره، نتانیاهو روز پنج‌شنبه گفت: «ارتش پیش از بازگرداندن همه اسرا و نابودی توانمندی‌های نظامی و دولتی حماس از غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد.» ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از نابودی توانمندی‌های حماس سخن می‌گوید که با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ ویرانگر غزه نه تنها توانمندی‌های نظامی و سیاسی حماس کاهش نیافته بلکه همچنان غافلگیری‌های بسیاری برای این رژیم در سطوح نظامی به همراه داشته که افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را در هم شکسته است تا جایی که مقامات صهیونیستی بار‌ها به شکست خود در تحقق اهداف این جنگ و نابودی حماس اذعان کرده‌اند. 
نتانیاهو درحالی به دستاورد‌های آتی در غزه امیدوار است که مقامات امنیتی اسرائیل و امریکایی‌ها خلاف آن را تأیید می‌کنند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت: «جنبش حماس یک فکر و اندیشه و یک حزب است و در دل مردم نهادینه شده و هرکس معتقد است که اسرائیل می‌تواند آن را «نابود» کند، اشتباه می‌کند.» گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک پیشین ارتش رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای کابینه جنگ نیز بر استمرار تفکر حماس در میان فلسطینیان اذعان کرد. آیزنکوت در این باره گفت: هدف اصلی جنگ غزه از بین بردن توان نظامی و دولت حماس در غزه بود نه نابودی کامل این جنبش. وی با اشاره به شرایط سخت جنگ در غزه، خاطرنشان کرد: «حماس یک عقیده است که ما برای سال‌ها مجبور به جنگیدن با آن خواهیم بود. ما نمی‌توانیم قول دهیم که با پیروزی تنها یک قدم فاصله داریم.» یکی از مقام‌های امریکایی گفته که فقدان طرح تل‌آویو برای پس از جنگ غزه، استراتژی کنونی را به «دستورالعملی برای جنگ مستمر» تبدیل می‌کند. این مقام امریکایی به شبکه سی. بی. اس گفت: «اسرائیل به هدف خود برای حذف حماس از نوار غزه نزدیک نشده است. به‌ویژه که صد‌ها مبارز فلسطینی به جنگ ادامه می‌دهند و مایل‌ها تونل دست‌نخورده و ناشناخته باقی مانده است. در این میان، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد.»
از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی‌های انجام شده از شهروندان اسرائیلی هم نشان می‌دهد جنگی که نتانیاهو در غزه به راه انداخته تا تحقق اهدافش فاصله زیادی دارد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی از مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد که اعتماد افکار عمومی به پیروزی ارتش در جنگ در جبهه شمالی کاهش پیدا کرده است. این گزارش به رقم دقیق این موضوع اشاره نکرده، اما در عین حال نوشت که تنها ۱۲درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی اعتقاد دارند که اهداف جنگ در غزه به صورت کامل محقق خواهد شد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۳۶ درصد از صهیونیست‌ها نیز معتقدند که میزان اندکی از اهداف جنگ محقق خواهد شد و ۱۰درصد اعتقاد دارند که هیچ‌یک از اهداف جنگ غزه محقق نخواهد شد. 

 ضربات مقاومت به اشغالگران
همزمان با تشدید حملات ارتش اسرائیل به شمال و جنوب غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین هم ضرباتی را به دشمن اشغالگر وارد کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به کشته شدن یک افسر و یک سرباز و زخمی شدن هشت تن دیگر اذعان کرد که حال سه تن آن‌ها وخیم گزارش شده است. ارتش اشغالگر گفت که کشته‌شدگان از گردان ۹۲۰۳ تیپ اسکندریه که مقرش در تل‌آویو است، هستند. با اعلام این دو کشته جدید از ۷ اکتبر تاکنون تعداد کشته‌شدگان بین افسران و سربازان اشغالگر به ۶۶۴نفر رسیده است. ارتش اشغالگر روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد که شش سرباز آن در ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه زخمی شده‌اند. این درحالی است که مقاومت فلسطین روز پنج‌شنبه پس از عملیات رصد چند روزه در خیابان البحر، جنوب محله تل‌السلطان در غرب رفح کمینی را با بمبی که زیر زمین کار گذاشته شده بود، اجرا کرد و طی آن نیرو‌های زرهی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. مقاومت همچنان به مقابله با نیرو‌های اشغالگر که در حال نفوذ به نوار غزه هستند، ادامه می‌دهد و خسارات سنگین به تجهیزات و تلفات جانی را در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی برجای می‌گذارد.

نظر شما