شناسهٔ خبر: 67300215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

برخی مدعی احترام به زنان هستند اما نمی‌دانیم چه کسی در متروها حجاب بان می‌گذارد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخورد ما در جامعه با این قشر (زنان) اخلاقی نیست، دخترها و خانم هایی که در خیابان با آنها برخورد می کنیم را ما تربیت کردیم نه بیگانگان.

صاحب‌خبر -
مناظره | پزشکیان: برخی مدعی احترام به زنان هستند اما نمی‌دانیم چه کسی در متروها حجاب بان می‌گذارد
کد خبر: 664227
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۴۹:۰۷

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با کنایه به دیگر نامزدهای انتخابات که منتقد فیلترینگ بودند گفت: فعلا که فیلترینگ را ما راه انداختیم و بسیاری از مشاغل را نابود کرده و بسیاری از زندگی‌ها و میلیون‌ها خانوار آسیب اقتصادی دیدند. هزاران فیلترشکن توسط گروه‌های ذی نفع فروخته می‌شود.چه کسی نفع می‌برد؟ چرا با آن فروشندگان فیلترشکن برخورد نمی‌شود؟

وی افزود: ما تعجب می‌کنیم که برخی اینجا مدعی حقوق زنان و احترام به زنان هستند اما نمی‌دانیم چه کسی در متروها حجاب بان می‌گذارد! اگر می‌خواستیم درست عمل کنیم، به اینجا نمی‌رسیدیم.

پزشکیان تاکید کرد:‌ ما در حوزه فضای مجازی نیز درست عمل نکردیم. مثلا توییتر فضای آموزشی است و می‌توانستیم از طریق آن ارتباطات خود را از آنجا گسترش دهیم. بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و من با قاطعیت در برابر این روند محدودیت‌زایی و آسیب‌زنی خواهم ایستاد. هرچند در بحران‌های خاص ممکن است محدودیت‌هایی مثل همه جای دنیا ایجاد شود، اما چه معنایی دارد این هزینه‌ها داده شود؟

وی افزود: چرا باید این میزان پول بابت فیلترشکن توسط مشترکین پرداخت شود؟ تازه مگر جز این است که این فیلترشکن دسترسی به فضای مستهجن را فراهم می‌کند؟

این نامزد انتخابات با بیان اینکه دولت نباید در حوزه فرهنگی نقش ترویج کننده و محوری ایفا کند؛ در این حوزه مسئول نهادهای فرهنگی مستقل و حوزه‌های علمیه و موسسات فرهنگی هستند، گفت: مسئول آن نهادهای فرهنگی مستقل و حوزه‌های علمیه و موسسات فرهنگی هستند. ما چطور می‌خواهیم پاسخگوی برخوردهایی باشیم که باعث شده جمعی در جامعه ما را نپذیرند. تعداد زیادی هستند که روز به روز از ما دورتر می‌شوند و حرف‌هایی ضد ارزش‌های ما می‌زنند. درست است که بسیاری از آن‌ها با پوشش دلخواه خود بیرون نمی‌روند اما دل آن‌ها با ما نیست و گاهی توهین نیز می‌کنند. ما باید برای بهبود این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم.


 

نظر شما