شناسهٔ خبر: 67300198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه زنان ما حجاب نیست، دغدغه اصلی زنان ما مربوط به تبعیض در فرصت ها است. ما باید فرصت‌های استعدادی آنان را پیدا کنیم و توسعه دهیم.

صاحب‌خبر -
مناظره | قاضی‌زاده: یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم
کد خبر: 664228
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۵۸:۴۸

قاضی‌زاده هاشمی در بخشی بعدی سخنان خود گفت: اینترنت کالای خاص برای خانواده‌ها است. فرزند برای آموزش به اینترنت نیاز دارد. مادر برای کسب کارهای خود به اینترنت نیازمند است و یکی از مشاغل کسب کار زنان همین مشاغل اینترنتی است. دولت هوشمند بدون اینترنت ممکن نیست. محدودیت جغرافیایی بدون اینترنت ممکن نیست. نقد مسئولین هم بدون اینترنت ممکن نیست. ما به یک اینترنت سریع و امن نیازمند هستیم.

وی افزود: سه کار اساسی در حوزه اینترنت فراهم نشده است. یک عدم ایجاد زیرساخت ایجاد شبکه ملی اطلاعات که در دهه گذشته متوقف شده است. یک موضوع درباره محدودیت‌ها فکر نشده و مورد سوم مربوط به نیروهای انسانی در حوزه است. وقتی نیروی انسانی ما متخصص می شود به خارج کشور می‌رود ما نتوانستیم آنان را حفظ کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما البته تلاش کردیم اما رتبه زیرساخت ما در اینترنت از بین ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۵۶ هستیم. البته پروژه فیبر نوری با گستردگی شروع شده و امروز سرعت اینترنت به ۱۴ مگابیت رسیده و سرعت اینترنت همراه به ۳۶ مگابیت رسیده اما رشد این سرعت توسط مردم ما ملموس نیست. فیلترشکن سرعت را کاهش می‌دهند و سرعت را محدود می‌کنیم.

وی افزود: تلگرام در کشور ۴۰ میلیون کاربر دارد و یک جاهایی در ایجاد فضای محدودیت افراط کردیم.جهان درباره سایت مستهجن محدودیت سخت ایجاد کرده و و ما هم باید هزینه این کار را گران کنیم. بنابراین این موضوعات به نظر می رسد که علمی نبوده و دقیق انجام نشده است. ما گوگل پلی را فیلتر کردیم و بعضی از بازی‌ها را برای گیمرهای ایرانی فیلتر کردیم و این مردم آزاری اتفاق افتاده است. بهترین قاضی، عرف جامعه است باید خود خانوادها درگیر شوند باید نقش را به خود خانواده محول کنیم تا فضا را کنترل کنند. ما باید وارد بحث حکمرانی اینترنت شویم. ابزاری در حوزه صنعت فضا و مخابرات داریم و می‌توانیم کاری گسترده در صنعت فضا و مخابراتی انجام دهیم.

 

نظر شما