شناسهٔ خبر: 67300121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

جلیلی: دولت برای ۴۰ درصد خانوارهای شهری امکان فیبرنوری فراهم کرد

جلیلی گفت: دولت برای ۴۰ درصد خانواده‌های شهری امکان فیبرنوری فراهم کرده است، این‌ها زحمات ارزشمند دولت شهید رئیسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، جلیلی در میزگرد سوم نامزدهای ریاست جمهوری، بیان کرد: فضای مجازی مانند فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده و وظیفه دولت این است که از فرصت‌ها استفاده حداکثری کرده و تهدیدها را به حداقل برساند. حق مردم است که داده‌های آن‌ها در فضای مجازی حفظ شده و جلو کلاهبرداری و هرزه‌نگاری گرفته شود. آزادی و حق چگونه می‌تواند مستمر باشد؟ وقتی با مسئولیت‌پذیری همراه باشد. به جای محدودیت،‌ مسئولیت‌پذیری هوشمندانه، روشن، قانونی  و غیرسلیقگی چه برای سکوهای خارجی چه داخلی شکل بگیرد.

جلیلی همچنین گفت: از دوستان خواهش می‌کنم گزارشی بدهند که واقعی باشد و خوب است که عدد بگوییم. مرکز توسعه تجارت الکترونیک در خرداد امسال گزارش داده است که آمار تراکنش‌ها ۲۵۰ درصد و تعدادش ۴۰ درصد از سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. این خودش نکته بسیار ارزشمند است. این‌که آمار من نیست. شبکه ملی اطلاعات در همه این سال‌ها ۲۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته و الان ۶۰ درصد موفقیت داشته است. ۹۶ درصد روستاها اینترنت دارند.

وی ادامه داد: دولت برای ۴۰ درصد خانواده‌های شهری امکان فیبرنوری فراهم کرده است. این‌ها زحمات ارزشمند دولت شهید رئیسی است. مجلس در جریان تدوین برنامه هفتم جدیت داشتند  تا موانع قانونی توسعه فیبرنوری برطرف شود و طرح‌های خوبی آوردند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: یکی از فرصت‌های فضای مجازی در اقتصاد است. ۸ درصد تولید ناخالص ملی در فضای مجازی انجام می‌شود که باید به ۲۰ درصد رساند. هر ایرانی نباید فقط در فضای مجازی مصرف کننده باشد بلکه تولید محتوای علمی، آموزشی و سرگرمی در این زمینه داشته باشد.

جلیلی افزود: عدالت آموزشی، رسانه‌ای و خدماتی در فضای مجازی بدست می‌آید و باید نگاه مثبتی داشته باشیم که چه کارهای خوبی در این زمینه شده و باید در ادامه در این زمینه جهش ایجاد کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما