شناسهٔ خبر: 67299899 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد آخرین مسائل فوتبال کشور توضیحاتی ارائه کرد.

خبر جدید فدراسیون درباره پرونده فساد؛ آغاز فاز جدید در کمیته اخلاق

خبر جدید فدراسیون درباره پرونده فساد؛ آغاز فاز جدید در کمیته اخلاق

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا ؛ امیرمهدی علوی درباره آخرین تصمیمات کارگروه نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال و ممنوعیت عقد قرارداد بیش از یکسال با بازیکنان بالای ۳۰ سال، اظهار داشت: کاگروه نظارت با توجه به فصل گذشته، نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار داد و یکسری تصمیمات داشتند. البته این روند باید به تایید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال رسید. قبل از تایید نهایی فرصت بهینه‌سازی وجود دارد. اعضای باشگاه‌ها و کارگروه نکاتی که به نظرشان برسد به یکدیگر منتقل خواهند کرد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که کارگروه همه آرا و نظرات را کسب کند.

وی در مورد به کارگیری کمک داور ویدیویی در فینال جام حذفی و مشکل ارتباطی آن در بازی سپاهان- مس رفسنجان، عنوان کرد: با پیگیری همه جانبه در مجموعه فدراسیون فوتبال، به دنبال آقای تاج و پیگیرهای حوزه روابط امور بین الملل، ممبینی دبیر کل فدراسیون و پیگیری جانانه هاشمی وزیر ورزش و دستوراتی که دادند، این موضوع اجرایی شد. پیش از این در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس، تلاش زیادی از سوی دولت سیزدهم صورت گرفت. امیدواریم همین حمایت و پیگیری‌ها در دولت چهاردهم هم اتفاق بیفتد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال د گفت: بلافاصله بعد از پایان لیگ (بیست و سوم) موضوع سخت افزار باشگاه‌ها مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت. موضوع امکانات و سخت افزار شامل، نصب کمک داور ویدیویی، بهینه‌سازی و تعمیر جایگاه میهمانان ویژه ورزشگاه، مورد بررسی گرفت. در واقع ۴۲ مورد را مورد توجه قرار دادند. بر این اساس آیتم ها ورزشگاه خاطره انگیزه پاس قوامین کاملاً از دایره میزبانی مسابقات خارج شد. در گذشته شرایط میزبانی هوادار را داشت، اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.

علوی ادامه داد: ۱۰ ورزشگاه کم نقص هستند. در واقع نیازمند همت و پیگیری در استان خودشان دارند تا بتوانند در مسابقات میزبان باشند. استانداران، اداره ورزش و جوانان و روسای هیئت فوتبال استان باید در این مورد پیگیری کنند و با یک تلاش شبانه روزی بدون تعطیلی حتی در ایام آخر هفته، کاری کنند تا شروع فصل آینده ورزشگاه‌های مذکور آماده مسابقات شوند.

وی با اشاره به جزییات نقص موارد ۶ ورزشگاه میزبانی لیگ برتر، تصریح کرد: زمین ورزشگاه شهید نصیری یزد باید عوض شود. چادر ملو تیم تازه وارد لیگ برتر با این شرایط را رقم بزند. به جز این هم باید ورزشگاه دوم خودشان را معرفی کنند. ورزشگاه شادروان سیروس قایقران عزیز هم که ملوان بازی‌های ملوان است، در بحث ایمنی و امنیتی دارای ایراد است. این ورزشگاه در بحث رینگ امنیتی دچار مشکل است که بحث خیلی مهمی است. بنابراین باید تلاش گسترده‌‍ای در مجموعه استان گیلان صورت بگیرد، تا این موضوع به سرانجام برسد. چمن ورزشگاه غدیر اهواز دارای ایراد چمن است. همچنین حوزه امنیتی اطراف ورزشگاه را باید ارتقا ببخشد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد ایراد وارد به ورزشگاه شهید وطنی گفت: بحث ورزشگاه وطنی قائم شهر، بحث ورود به ورزشگاه است. اتوبوس امکان ورود به ورزشگاه را ندارد و فضای ورودی دچار مشکل است. مجموعه مدیران نساجی فوق العاده زحمتکش هستند. آنها باید بحث ورود به ورزشگاه و شرایط سکوها را بهبود ببخشند.

علوی در مورد لزوم معرفی ورزشگاه جایگزین گفت: باشگاه‌ها باید ورزشگاه جایگزین هم معرفی کنند. ولی ما امیدواریم که این ورزشگاه‌ها برای شروع لیگ این ورزشگاه برسند. یکی از ورزشگاه‌هایی که ما اسم بردیم در فضای اطرافش چند مدرسه وجود دارد. این امکان وجود دارد که بعد از ظهر(زمان برگزاری بازی) تعاملی صورت بگیرد و جایگزینی برای جایی باشد که قرار است رفت و آمدها در آن صورت بگیرد.

وی راجع به ورزشگاه فولادشهر اصفهان و خیبر خرم آباد تاکید کرد: این ورزشگاه نیازمند به روزرسانی جدی امکانات دارد. این به روز رسانی در حوزه زمین چمن، ورودی‌ها و موارد دیگر است. از ورزشگاه خیبر خرم آباد بازدید توسط ناظران صورت گرفته است. واقعاً باید به صورت تمام وقت کار شود و با تلاش شبانه‌روزی شرایطی رقم بخورد تا در شروع لیگ برتر بتوانند از شرایط میزبانی برخوردار باشند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال موارد مورد اصلاح ورزشگاه آزادی، عنوان کرد: ورزشگاه آزادی همچنان بهترین ورزشگاه فوتبال کشور ما است. امیدواریم با توجه به همتی که وزیر ورزش و جوانان و طلا رئیس توسعه و تجهیز اماکن ورزشی دارند در آنجا هم به صورت ویژه مشغول کار هستند. این ورزشگاه در شرایط ترمیم است. در شرایطی که فینال حذفی داشت به نوعی در میان بنایی ورزشگاه بود.

علوی در مورد مشکل ارتباطی کمک داور ویدیویی در بازی فینال جام حذفی و بررسی صحنه مشکوک بازی سپاهان- مس رفسنجان در مدت ۶ دقیقه، گفت: آن زمان، به دلیل یک اخلال ارتباطی بود. با تلاش آقای دانیال مرادی رئیس درپارتمان داوران بلافاصله موضوع برطرف شد. این موضوع ارتباطی به ما نداشت، در کل سکوها و ورزشگاه مشغول تعمیر هستند. به دلیل دستور وزیر محترم، شرایطی رقم خورد که فینال جام حذفی در آن برگزار شود. می‌دانم که از امروز دوباره فضای بهینه‌سازی و ترمیم در ورزشگاه آزادی رقم خورده است. امیدوارم ورزشگاه آزادی زودتر برسد. چرا که ما مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، میزبانی بازی‌های لیگ نخبگان و هفته‌های ابتدایی لیگ برتر را هم پیش‌رو داریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل، یکسری مکاتبات با ورزشگاه تختی داشتیم که این ورزشگاه در شروع لیگ به عنوان جایگزین استفاده شود. در دهه هشتاد هم یک وضعیت مشابه شکل گرفته بود. در آن مقطع، ورزشگاه آزادی در شرایط ترمیم بود و چمن ورزشگاه مشغول بهینه‌سازی بود. فکر می‌کنم ورزشگاه تختی به مدت یک فصل میزبان مسابقات لیگ برتر بود. البته قطعاً در این فصل، آنقدر طول نمی‌کشد. ما امیدواریم با تلاش‌های ورزشگاه آزادی و پیمانکار محترم همچنین دستورات اکید مقام عالی وزارت ورزش و مجموعه توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، حداکثر ۲ یا ۳ هفته بعد از شروع لیگ به مسابقات برسد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال راجع‌به آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران، شایعات و احتمال تنبیه انضباطی برخی تیم‌ها در این پرونده، گفت: فکر می‌کنم مقام محترم قضایی و دادگستری محترم کرمان در این زمینه توضیحات کامل را در ۲ نوبت، آنطور که من دیدم داشتند. این مسئولان تنویر افکار و شفاف‌سازی داشتند که تعداد افراد حاضر در این پرونده و متهمان تحت تحقیق چند نفر هستند. حرف‌های رسانه‌های آنطرف آب که مشخص است. در مورد آن افراد و رسانه‌هایشان بحثی نداریم. ولی در حوزه رسانه‌های داخلی از همکاری تمامی رسانه‌ها در این موضوع تشکر می‌کنیم. رسانه‌های داخلی شاید به بحث تسهیل امر فدراسیون فوتبال هم کمک کردند.

وی افزود: کمیته اخلاق در این موضوع پرونده مفتوح دارد. آقای یونس اسدی مقدم رئیس کمیته، افرادی را به کمیته اخلاق فرا خواندند. این موضوع وارد فاز جدیدی در کمیته اخلاق خواهد شد. امیدواریم همه ابعاد این پرونده با نظارت رکن قضایی فدراسیون در کنار تلاش‌ها و اقدامات مجموعه دادگستری کرمان و مقامات صالحه قضایی داشتند، مشخص شود. امیدواریم شرایطی رقم بخورد که فوتبال ما در لیگ بعدی با آرامش روانی علاقه‌مندان و هواداران به کار خود ادامه بدهد.

علوی در مورد تنبیهات کمیته اخلاق تاکید کرد: کمیته اخلاق تنبیهات فوتبالی این پرونده را ابلاغ خواهد کرد. به تبع آن ممکن است روندهای جدیدی هم در حوزه مباحث مختلف وجود داشته باشد.

۲۵۸ ۲۵۸

نظر شما