شناسهٔ خبر: 67299898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جلیلی: پیروزی‌های انقلاب مرهون نقش زنان است +فیلم

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بسیاری از موفقیت‌های ما در تاریخ و پس از انقلاب مرهون زنان و نقش آفرینی زنان مسلمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی» شامگاه جمعه – یکم تیرماه - در سومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی خود، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی در دولت خود با شعار «یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه» را با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» تشریح کرد.

در نوبت اول این مناظره هر یک از نامزدها به سوالاتی با محوریت سبک زندگی و در زمینه تحکیم بنیان خانواده، تقویت سرمایه اجتماعی، افزایش نرخ ازدواج و جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی پاسخ دادند. 

جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالات مطرح شده، به نقش آفرینی زنان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز کشور موفقیت‌های بسیاری چه پس از انقلاب اسلامی و چه در تاریخ انقلاب داشته است؛ مرهون زنان و دختران خود است. نقش آفرینی که زن مسلمان در عرصه‌های مختلف داشت. 

وی ادامه داد: وقتی کتاب مورگان شوستر را که ۱۱ سال در ایران بوده است، مطالعه می‌کنیم؛ می‌گوید وقتی من عظمت و نفوذ زنان را به چشم می‌بینم آیا جا ندارد به عزت زن محجبه ایرانی درود بفرستیم. 

زنان نقطه قوت انقلاب اسلامی هستند

جلیلی افزود: در یکی دوسال اخیر می‌بینیم که دشمنان بسیار بر حوزه زنان متمرکز شدند. باید پرسید که آیا این نقطه ضعف ما در انقلاب بود یا نقطه قوت؟ من معتقدم دلیلی که آنان امروز اینقدر بر این موضوع متمرکز شده‌اند ناشی از آن است که می‌دانند این نقطه قوت انقلاب اسلامی و مردم ایران است که با آن می‌توانند توانمندی، قدرت و موفقیت‌های خود را به رخ بکشند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از آن طرف باید تمدن غرب که در موضوع زن به چالش و بن بست های جدی رسیده است را به چالش بکشند. 

وی یادآور شد: امروز همان کسانی که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی سکوت می‌کنند و با قاتلان آنان عکس یادگاری می‌گیرند، در موضوع زن در ایران از آقای مکرون تا بایدن بسیار فعال می شوند زیرا می‌دانند در موضوع زن انقلاب اسلامی موفق بوده است. انقلاب ما در حوزه زنان  چه در عرصه مقاومت و چه در عرصه پیشرفت نیمی از مردم که زنان هستند را کنار نگذاشته است بلکه با قدرت و با الگوی جدید وارد صحنه کرده و مدلی را به جهانیان نشان می‌دهد که همه آنان متحیر مانند زنان کارآفرین، دانشمند و مادر نمونه که در تمامی عرصه‌های مختلف خود را نشان می دهد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آن چیزی که همه زنان ما از آن نگران هستند، سانسور شدن نقش و موقعیت زنان است که دیده نمی شود. 

جلیلی گفت: امروز در حوزه زنان کشور موفقیت های بزرگی داریم که همسران و مادران شهید ما جای خود دارند و هرکدام از آنها موفقیت های بزرگی را رقم زدند. زنان دانشمند و اندیشمندی که در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های عظیمی را رقم زدند. اخیراً از شرکت هواپیمایی مپنا بازدید داشتیم که از حدود ۲۵۰ کارشناس، نیمی از آنها زنان بودند که کارهای بزرگی را رقم زدند. 

وی ادامه داد: امروز زن ما در عرصه‌های مختلف با حجاب، عفت و حیا نمونه دقیق و موثر را به جهان نشان می دهد. من در نروژ با یکی از خانم‌های دیپلمات نروژی که در حوزه فقه درس خوانده بود، دیدار داشتم و می‌گفت چرا از این قوت‌های خود دفاع نمی‌کنید و آن را عرضه نمی‌کنید.

اهمیت دفاع از خانواده و ممانعت از آسیب به بانوان از نظر حاج قاسم سلیمانی

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حاج قاسم در وصیتنامه خود به اهمیت دفاع از خانواده و ممانعت از آسیب به بانوان یاد کرده است، افزود: شهید قاسم سلیمانی می‌گفت که از زنان می‌خواهیم همانند پدران جامعه به مسئولیت خود پیرامون حراست جامعه توجه کنند و نه با بی‌مبالاتی و برای احساسات و جلب برخی آرای احساسی و زودگذر از اخلاقیاتی حمایت کنند که طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده ها را از هم بپاشاند. 

جلیلی اضافه کرد: این را حاج قاسم عزیز گفت که جان خود را برای دفاع از زنان سرزمین در دفاع از داعش و تحجر فدا کرد اما می فهمد نقطه قوت ما در جامعه چیست.

 

 

نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه های مختلف سانسور نشود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحث مهمی که باید در اینجا به آن تاکید کرد این است که نباید اجازه داد نقش پرشکوه زنان ایران در عرصه های مختلف سانسور شود. زن همه زنان ایران در تمامی جایگاه خود و در جهش و پیشرفت کشور است.

وی به نقش رئیس جمهور در قبال زنان اشاره کرد و گفت: وقتی می گوییم زن، منظور همه زنان ایران هستند باید برای آن تعریف داشته باشیم. امروز باید پرسید که چرا نقش زنان خانه‌دار دیده نمی‌شود. 

جلیلی اضافه کرد: امروز تلاش زنان خانه دار ما این است که با تربیت فرزند و ایجاد محیط امن باعث تقدیم جوانان و نوجوانانی به جامعه شدند که از یک سو زمینه پیشرفت، موفقیت و بالندگی کشور را فراهم کردند و از سوی دیگر مانع بسیاری از آسیب های اجتماعی شدند که مرهون نقش باشکوه زنان است که در خانواده انجام شد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید بپرسیم اگر این نقش را دولت می خواست انجام بدهد چه میزان کارمند باید استخدام می کرد و چقدر هزینه تخصیص می‌داد تا به چنین نتیجه بزرگ در سطح بزرگی به دست آورد. 

جلیلی این نقش را نیازمند دیده شدن و تقدیر و پشتیبانی دانست و گفت: بسیاری از هزینه های ما برای مقابله آسیب های اجتماعی یا پرورش جوانان که در دستگاه‌های دیوانسالار اداری بعضا خروجی ندارد، باید به خانواده و زنان تخصیص داده شود که در عمل نتیجه و عملکرد آن مشخص است و ما برای آن طرح مفصل داریم. 

وی ادامه داد: ما چند میلیون زن سرپرست خانوار داریم که علاوه بر تربیت فرزندان، نان آور خانه هستند و جای فرد دیگر را نیز پر می کنند یا زنان بدسرپرست که مشکلات دیگری دارند یا زنان روستایی و عشایری که در سخت ترین شرایط پا به پای مردان چه کارهای ارزشمندی را انجام می دهند که هم به تولید مشغول هستند و هم وظیفه مادرانه را انجام می‌دهند. 

خانواده سلول پیشرفت

جلیلی از سانسور برخی مسائل در حوزه زنان گفت و تصریح کرد: زنان یک عظمت و ارزش هستند که وظیفه دولت حمایت از آنان است. اگر ما می گوییم جامعه پیشرفت کند و خانواده سلول پیشرفت است باید دولت برای آن برنامه داشته باشد.

وی، برنامه طرح سفر و برنامه سفر را بخشی از برنامه های دولت خود دانست و تاکید کرد: این برنامه ها برای تقویت خانواده است. همه خانواده‌های ایرانی و حتی خانواده هایی که اعتقاد مذهبی ندارند باید فضای حریم عاشقانه خانواده فراهم شود. 

حجاب لباس حضور اجتماعی زنان است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به موضوع حجاب اشاره و تاکید کرد: حجاب لباس حضور اجتماعی زنان است که در حفظ حریم و پیشرفت آنان نقش مهمی دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: برخی نامزدها فقط اتفاقاتی که در گذشته اتفاق افتاده را را بیان می‌کنند؛ دولت باید برای خانواده‌ها و به ویژه بانوان برنامه داشته باشد.

 

سکوهای داخلی با حمایت دولت‌ها می‌توانند بستر ایجاد اشتغال گسترده باشند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درود می فرستم به همه عزیزان و دانشمندان و به تبع آن کاربرانی که در موضوع فضای مجازی منفعل برخورد نکردند و فعال بودند و سعی کردند فضای مجازی را خوب بشناسند و بر آن سوار شوند و حکمرانی کنند.

وی ادامه داد: همه این عزیزانی که در حوزه نرم افزارهای داخلی کارهای ارزشمندی انجام دادند. پیام رسان هایی همچون روبیکا، بله، نشان، بلد، سلام، کافه بازار، باد صبا، اسنپ و تپسی کارهای بزرگ انجام دادند و در حوزه فضای مجازی برخورد فعالانه داشتند.

جلیلی افزود: امروز در سطح جهان نقش سکوهای فضای مجازی نقش فزاینده‌ای در حکمرانی فضای مجازی دارد. امروز مرزهای جدید آنجایی است که سکوی فضای مجازی کاربر فعال و موثر داشته باشد. برای همین مسئله بسیاری از دولت‌ها و قدرت‌های به دنبال بین المللی کردن سکوهای خود هستند و یا از طرف دیگر برای سکوهای مجازی قوانین سختگیرانه تصویب کنند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اقدامات آمریکایی‌ها برای تیک تاک و قانون دوقلوی اتحادیه اروپا که حتی برای آمریکا محدودیت هایی قائل شد اشاره کرد و افزود: در حوزه هوش مصنوعی نگرانی آنها این است که در این فضا اگر کسانی بتوانند حاکم شوند می‌توانند اطلاعات معتبر را سرکوب کنند و از طرف دیگر داده های غلط را اشاعه دهند که می تواند همه محاسبات را در حکمرانی و فرهنگ عمومی بر هم بزند و خود غربی ها نیز به آن اذعان دارند.

جلیلی به بستن ده‌ها سایت علمی و پژوهشی به روی جوانان کشور توسط غربی ها اشاره و تاکید کرد: حذف عکس حاج قاسم و کنار گذاشتن هرچیزی که نمی خواهند؛ از دیگر رفتارهای غربی‌ها در حوزه فضای مجازی است. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: درود می‌فرستم به همه کسانی که در این حوزه فعال عمل کردند و نگذاشتند که ما مصرف کننده حکمرانی آنها باشیم بلکه حکمرانی را به داخل آوردند. متخصصین ما نشان دادند که اگر فعال عمل کنیم مردم نیز اعتماد می کنند.

سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند

جلیلی اظهار داشت: امروز نرم افزار «نشان» جای نرم افزار «ویز» را گرفت زیرا وقتی در داخل کشور خدمات خوبی ارائه کنیم مردم استفاده می کنند. بنابراین سکوهای ارتباطی امروز می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند. 

وی تاکید کرد: وقتی ما از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم، یکی از این موارد همین سکوهای ارتباطی است. در حوزه سکوهای ارتباطی ظرفیت‌هایی خوبی داریم و جوانان و متخصصان خوبی که می‌توانند موفق باشند. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: اگر با استفاده از همین ظرفیت برای کسانی که محتوا تولید می‌کنند ۱۰ درصد از هزینه اینترنت را به تولید کننده پرداخت کنیم ظرفیت بزرگی از اشتغال و کسب درآمد ایجاد می شود. 

جلیلی ادامه داد: میلیون‌ها نفر می‌توانند با تولید محتوا و دریافت سهم خود از اینترنت درآمد داشته باشند.

۸ درصد از تولید ناخالص داخلی از فضای مجازی است که باید به ۲۰ درصد برسد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم بخش دوم این مناظره با طرح این پرسش که وظیفه دولت چیست؟، افزود: امروز فضای مجازی مانند فضای واقعی با زندگی مردم عجین شده است و ابعاد مختلف دارد و وظیفه دولت این است که از فرصت‌ها استفاده حداکثری کند و تهدیدها را حداقل و به صفر برساند. 

وی ادامه داد: اگر ما از حقوق مردم صحبت می‌کنیم، حق مردم است که داده‌های آنها حفظ شود و در فضای مجازی مانند فضای واقعی جلوی کلاهبرداری و هرزه نگاری و چیزهایی که آسیب می‌زند، گرفته شود. 

جلیلی تشریح کرد: هر محدودیتی اگر پیش می‌آید و اگر از هر حق صحبت می کنیم که یک حق چگونه پایدار می‌ماند و آزادی چگونه می تواند مستمر باشد، زمانی است که همراه با مسئولیت پذیری باشد. ما فکر می‌کنیم به جای محدودیت، مسئولیت پذیری هوشمندانه و روشن، قانونی و غیر سلیقه ای چه برای سکوهای خارجی چه سکوهای داخلی و هر کسی می خواهد در اینجا استفاده کند در هر عرصه ای شکل گیرد. 

وی با بیان اینکه اگر حق و آزادی ایجاد می‌کنیم مسئولیت پذیری آن را مستمر می‌کند، گفت: گزارشی که دوستان ارائه می‌دهد کمی واقعی و با عدد باشد. 

۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ما اینترنت دارند

جلیلی  با استناد به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: این مرکز در خرداد اعلام کرد ارزش و آمار تراکنش ها ۲۵۰ درصد و تعداد آن ۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است. این نکته بسیار ارزشمندی است یا در مورد شبکه ملی اطلاعات را که برادرم آقای قالیباف بیان کردند، در تمام این سال‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد تحویل گرفتند اکنون ۶۰ درصد موفقیت داشته است یا دولتی که برای ۴۰ درصد از خانواده های شهری فیبر نوری قرار داده که صدها برابر سرعت اینترنت را افزایش می‌دهد همچنین اکنون ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار اینترنت دارند؛ تمامی اینها زحمات دولت شهید رئیسی بود که شکل گرفته است. مجلس نیز در برنامه هفتم جدیت به خرج داد تا فیبر نوری با سرعت ادامه پیدا کند و موانع قانونی را برطرف کردند همچنین ما در هیات نظارت دیدیم چقدر طرح های خوبی آوردند که موانع موجود را برطرف کردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تاکید لزوم استفاده از فرصت‌های فضای مجازی، گفت: یکی از این فرصت‌ها در حوزه اقتصاد است. به طور مثال هشت درصد از تولید ناخالص داخلی ما از فضای مجازی است که باید به ۲۰ درصد برسد. 

مجازی داریم، اضافه کرد: همه ایرانی‌ها باید تولیدکننده در فضای مجازی باشند؛ حتی آنهایی که کالا و خدمات ندارند. با تولید محتوای علمی، سرگرمی و آموزشی، طبق قانون می‌توان ۱۰ درصد از درآمد اینترنت را به تولیدکننده بازگرداند. 

نقش پرشکوه هر ایرانی در اقتصاد فضای مجازی

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نقش پرشکوه هر ایرانی در اقتصاد فضای مجازی تاکید کرد و گفت: در این حوزه نباید مردم فقط مصرف کننده باشند و باید به تولید کننده تبدیل شوند. 

جلیلی افزود: عدالت آموزشی، رسانه‌ای و خدماتی در فضای مجازی به دست می‌آید و باید نگاه مثبتی داشته باشیم که چه کارهای خوبی در این زمینه شده و باید در ادامه در این زمینه جهش ایجاد کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه اول بخش سوم این مناظره درباره دیدگاه خود در زمینه «تولیدات فرهنگی و هنری»، گفت: از افتخارات کشور ما این است که تاریخ آن مملو از تولیدات فرهنگی مانند دیوان‌های شعر، معماری‌های ماندگار و تاریخی حتی صنایعی مثل قالی ایرانی است که یک تولید فرهنگی محسوب می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروز به مدد انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته، زیرساخت‌های فنی و نیروی انسانی ارزشمندی برای تولید فرهنگی داریم و دشمن تلاش می‌کند با تمام توان جلوی آنها را بگیرد؛ همانقدر که آمریکا سعی می‌کند در فضایی مثل پیشرفت هسته‌ای و برخی صنایع از پیشرفت ما جلوگیری کند، در زمینه‌های فرهنگی هم تلاش می کند با تولیداتی مانند ساخت فیلم‌هایی مثل «آرگو»، «۳۰۰»و «بدون دخترم هرگز» که نه فقط علیه انقلاب بلکه علیه ایران بود، تمام ملت را با حرکت دشمنانه هدف قرار دهد. او  (دشمن) با همه تلاش‌هایی که دارد چون نتوانسته از زیرساخت‌های خوب ما جلوگیری کند، می‌خواهد نرم افزار را منحرف کند یعنی می‌خواهد جلوی امیدبخشی، فرصت‌ها و موفقیت‌های خوب را بگیرد.

وی اضافه کرد: برای مثال در همین چند سال ما کارگردانانی داریم که فیلم های بسیار خوبی دارند مانند احمدرضا معتمدی که کتابی هم به نام فلسفه فیلم دارد که در این کتاب سه فیلسوف بر آن مقدمه نوشته‌اند و می‌بیند که چه کارگردان خوبی است یا در سریال «آتش و باد» که همین اواخر پخش شد، با کارگردان آن جلسه داشتم و می‌گفت ۶ سال مطالعه تاریخی در اسناد کردم تا به این فیلم دست یابم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز زیرساخت های ارزشمندی برای تولیدات فرهنگی داریم، گفت: یکی از بحث های اساسی برای تولیدات فرهنگی این است که دولت باید بداند چه نقش کلانی دارد؛ یعنی اگر در سال صد فیلم می‌سازیم باید مشخص باشد برای کودکان، روستا، طنز، تاریخ و مفاخر چقدر سهم در نظر گرفته شده است.

جلیلی با بیان اینکه چنین کاری نیازمند مدیر فرهنگی قوی است، اضافه کرد: دولت باید بداند مدیر فرهنگی باشد و شایستگی لازم را داشته باشد و در میان اهل خبره و اهل هنر و مولد، کار فرهنگی شناخته شده باشد و جا داشته و او را بپذیرد و اینکه جوانان او را بپذیرند و آنان را راهبری کند.  

وی ادامه داد:  لازمه این مسئله این است که اگر مدیر فرهنگی تولید کننده حرفه‌ای فرهنگی نیست، حداقل مصرف کنده فرهنگی نباشد؛ یعنی بداند شعر چیست، کتاب رمان و فیلم و رسانه چیست. اگر چنین کاری نکنیم، فرهنگ نمی تواند جایگاه خود را پیداکرده و راهبری لازم را داشته باشد.

مدیریت فرهنگی مدیریت عابر بانکی نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم بخش سوم این مناظره بار دیگر بر عدم مصرف‌کنندگی مدیر فرهنگی تاکید کرد و گفت: رئیس‌جمهور با توجه به جایگاهی که دارد مشمول این قاعده است و باید فرهنگ را بشناسد و بتواند نقش راهبری را در فرهنگ کشور و اداره این بودجه‌های فرهنگی ایفا کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده دارد و باید مصرف کننده حرفه‌ای فرهنگ باشد. مدیریت فرهنگی مدیریت عابر بانکی نیست که فقط پول دهد. گزارش ثمره فرهنگی بسیار مهم است که بودجه های هزاران میلیارد تومانی چه آثار فرهنگی دارد.

جلیلی با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی نباید تبدیل به میز و صندلی و ستادهای چاق چله شود، افزود: باید بررسی کرد این بودجه هایی که اختصاص داده می‌شود چه آثاری برای آن دیده شده است؛ مردم انتظار محصول خوب دارند؛ باید استاندارد سازی و قاعده مند کردن نه براساس سلیقه بلکه بر اساس منطق فرهنگی و قانون انجام شود.  

وی تصریح کرد: اگر مدیر فرهنگی این عرصه را به خوبی نشناسد، ممکن است دچار خطا و انحرافاتی شود که منجر شود هم هزینه‌ها را از بین ببرد و هم نتواند کمک لازم را داشته باشد.

جلیلی یادآور شد: وقتی دبیر شورای عالی فرهنگی بودم نامه ای درباره فیلمی آمد و گفتند خیلی مشکل دارد و به صلاح نیست که پخش شود؛ فیلمنامه را گرفتم و خواندم و دیدم هیچ مشکلی ندارد؛ اتفاقاً فیلم ساخته و خیلی دیده شد و نه تنها به امنیت ملی لطمه نزد بلکه خیلی هم کمک کرد؛ اتفاقا باید چنین آثاری ساخته شود تا فرهنگ به اندک چیزی مورد تعرض قرار نگیرد.

حوزه سینما ردیف قانونی ندارد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حوزه سینما اشاره کرد و افزود: اکنون ۳۵ صنف داریم که در صنعت سینما مشغول کار هستند؛ از سال ۱۳۶۸ شغل کارکنان صنعت سینما را ذیل صیادان فصلی جنوب ثبت کرده‌اند؛ این یعنی لطمه جدی به این صنعت که بی انصافی و ظلم است و ردیف قانونی ندارند.

جلیلی با بیان اینکه مدیر فرهنگی باید بداند پایان کار چیست،   گفت: فرصت های خوبی در کشور داریم. به عنوان مثال بازی های رایانه‌ای، ۳۴ میلیون بازی کننده دارد که هزاران میلیارد گردش مالی دارند و این یک فرصت بزرگ برای دولت است؛ وقتی تولیداتی مثل «بچه زرنگ» و «فیلشاه» و «پسر دلفینی» داریم که می تواند بازار جهانی پیدا کند اینها فرصت‌ است. اگر این فرصت‌ها بشناسیم و استفاده کنیم، آثار بسیار خوبی برای کشور خواهد بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی و جمع بندی سومین مناظره تلویزیونی با اینکه حرف های بسیار اما وقت کمی دارم گفت: حضرت امام خمینی (ره) ۱۰۰ روز قبل از ارتحال خود جمله‌ای در یک پیامی تحت عنوان {چه بسا شیوه های رایج اداره امور مردم در آینده تغییر کند} را صادر کردند؛ ایشان گفتند که از هم اکنون باید برای آن فکر شود و شاید ما تاخیر داریم.

وی اضافه کرد: نمونه بارز آن همین صحبت‌هایی است که ما امروز در مورد فناوری می‌کنیم و امام راحل (ره) آن را در خشت خام می‌دید؛ که ما باید سهم خود را از این فناوری روشن کنیم و آن را به چشم فرصتی مناسب و خوب می‌بینیم تا استفاده حداکثری داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی به موضوع فرصت فرهنگی اشاره کرد و افزود: چند نفر از ما نام فیلمی راجب قهرمان ملی اندونزی شنیدیم که در برابر استعمار انگلیس اسلحه به دست گرفته بود. یا فیلم سردار کورمانجان که راجع به خانم قهرمان ملی قرقیزستان است که شبیه فیلم آتش و باد ما است. امروز یک جهان فرصت داریم که مشتاق شنیدن ماست. 

یک جهان فرصت برای تبادلات فرهنگی فراهم است

جلیلی گفت: چه در حوزه تمدنی نوروز، چه تمدنی مقاومت و اسلام، یک جهان فرصت برای تبادلات فرهنگی فراهم است؛ فهمی هویدی یک هفته قبل از شهادت آیت الله رئیسی ایران بود و به من می‌گفت چرا شما مردم خود را نمی‌شناسید؟ کتاب سووشون ما حتما مخاطب غیرایرانی خواهد داشت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر رئیس جمهور یا مدیران فرهنگی در کنار مراودات خارجی بازاریابی برای فناوری های سطح بالا، یک محصول فرهنگی را هم ارائه کنند، مثل آتش و باد و آلبوم موسیقی نینوا و ... می‌توان یک جهان فرصت ایجاد کرد.

 

صحبت‌های جلیلی در سومین مناظره انتخاباتی آغاز شد +فیلم/در حال بروزرسانیسومین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت زنده از شبکه‌ یک سیما پخش می‌شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره را پخش می‌کنند همچنین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن می‌رود.

پیش از این، نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه برگزار شده بود و دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته پخش شد.

علاوه بر امشب، دوشنبه چهارم تیرماه و سه‌شنبه پنجم تیرماه دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

چهار مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما می‌رود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران، جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نظر شما