شناسهٔ خبر: 67299648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

زاکانی: برخود با بی‌حجابان جز با احترام و مواجهه درست قانونی امکان‌پذیر نیست + فیلم

علیرضا زاکانی نامرد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با بی‌حجابان جز با احترام و مواجهه درست قانونی امکان‌پذیر نیست، گفت: خیلی از حرف‌ها جنبه شعاری دارد اما اسلام جایگاه زن و دختر را به گونه‌ای قرار داده که فرصت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه جمعه - اول تیرماه - در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع فرهنگی و عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» در مقابل پنج رقیب دیگر انتخاباتی خود، برنامه‌ها و دیدگاه‌های اجرایی خود را تشریح می‌کند.

در نوبت اول این مناظره هر یک از نامزدها به سوالاتی با محوریت سبک زندگی و در زمینه تحکیم بنیان خانواده، تقویت سرمایه اجتماعی، افزایش نرخ ازدواج و جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی پاسخ می دهند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول این مناظره و چهار دقیقه اول اظهار داشت: دولت خدمت با پیگیری تحقق عدالت و پیشرفت در کشور اساسش را اجرای قانون اساسی قرار داده است.

زاکانی افزود: بسیاری از حرف‌هایی که بیان می‌شود جنبه شعاری دارد اما اسلام جایگاه رفیع زن و دختر را آنگونه قرار داده است که زن و دختر یک فرصت هستند و مساله نیستند که کسی بخواهد به آنها بپردازد آنها باید دستگیری کنند و نیاز به دستگیری ندارند.

در بسته رفاه باید گره از مشکلات و زندگی باز شود

وی تصریح کرد: ما دو بسته خاص را یکی ناظر به سبک زندگی و پاسخ‌ معتبر به نیاز مردم و دیگری ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم. بخش اول که سبک زندگی و پاسخ معتبر به نیاز مردم است، سه بخش دارد نخست رفاه است که ناظر به حوزه یارانه‌ها و توزیع عادلانه آنها، معیشت، ناظر به مسکن، اشتغال و سلامت و سایر امور است و تا زمانی که این‌ها را حل نکنیم، مشکل رفع نمی شود، خیلی جاها گیر اینجا است و حرف‌های شعاری نزنیم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: نکته دوم سرفصل تعلیم و تربیت و ناظر به ازدیاد جمعیت بر محوریت خانواده است. در تکلیف ما مشخص است که باید چه کارهای اساسی را انجام دهیم و دنبال کنیم که زن در کنار همسری و مادری بتواند پیشتازی عرصه اجتماعی را داشته باشد و دغدغه‌ای است که رهبر معظم انقلاب از دولت خواسته‌اند و دولت مکلف است که این مسیر را برود.

زاکانی اضافه کرد: خانواده در نظام اسلامی یک خانواده منفعل نیست و سلول کنش‌مند است که هم کنشگری می‌کند و هم دیگران را به کنش وا می دارد و این خیلی متفاوت است . از نگاهی که ما به خانواده داریم و می‌خواهیم به او یارانه و اعانه بدهیم در بسته رفاه باید گره از مشکلات و زندگی باز شود.

وی بیان داشت: در حوزه تعلیم و تربیت و حوزه تقویت جمعیت و محور خانواده قراردادن بسته‌ای از اقدامات و اساس باید صورت بگیرد که دغدغه همشهریان عزیز هم بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امام(ره) در دهه ۶۰ یک بیانیه ۸ ماده‌ای صادر کرده و حریم خصوصی را از حرم عمومی جدا کرده است و هیچ کس حق ندارد در حریم خصوصی دخالت کند. بزرگترین نکات را درباره حریم خصوصی گفته است اگر رفتید موضوعی را بررسی کنید و یک جنبه مجرمانه دیگری مانند اعتیاد را دیدید، حق ندارید آن را مطرح و بیان کنید.

زاکانی افزود: در حوزه اجتماع هم موضوع حریم عمومی مطرح است در حریم عمومی قانون و نظم عمومی حاکم است و قواعد خودش را دارد. تقاضا می‌کنم درخصوص موضوع حجاب دوستان صریح صحبت کنند تا دوستان بدانند چه چیزی را انتخاب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب هم شرعی و هم قانونی است اما نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از طریق احترام و مواجهه درست قانونی میسر نیست.

 

 

ابزار بودن زن را قبول نداریم/پورمحمدی درباره غفلت از زنان باید پاسخگو باشد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه دوم این مناظره گفت: به عنوان یک پدر که سه دختر دارد و یک همسر؛ جمع بین خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند با فعالیت اجتماعی کاملا شدنی است.

زاکانی افزود: دخترانم به من می گویند که چرا ظرفیت دختران مورد غفلت واقع شده است؛ ۳۲ سال کشور دست دوستان پورمحمدی پزشکیان بوده و دهه ۷۰ و ۸۰ دست شما بوده است؛ البته آقای پورمحمدی بیشتر  در دهه ۸۰ مسئولیت داشتند که باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه نکاتی که آقای قالیباف گفتند، امروز در شهرداری ضریب گرفته است، تاکید کرد: با موضوع زنان نمی توان شعاری برخورد کرد؛ زنان امنیت و نقش می خواهند و ما هنر نمی کنیم میدان به حضور زنان بدهیم.

به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، موضوع شایسته سالاری است و امروز نسبت به دوره قبل از بانوان در شهرداری بیشتر استفاده می کنیم.

زاکانی یادآورشد: زنان و دختران نقش و امنیت می خواهند و حل معضلات کشور بخشی از آنها به دست دختران است؛ اینکه امام فرمود مرد از دامن زن به معراج می رود درست است و باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

وی افزود: ابزار بودن زن را قبول نداریم؛ آزادی حق مردم بوده و این مهم به برکت انقلاب محقق شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با یک نهادسازی نوین پس از صندوق های رای هم مردم سالاری اجرا شود و این نشود که مردم رای بدهند و بروند.

 

بیشترین فیلترینگ در دهه ۹۰ و زمان مسئولیت پورمحمدی بوده است

زاکانی در چهار دقیقه سوم این مناظره ادامه داد: هیچ ملت و دولتی نیست که درک درستی داشته باشد و سرزمین خود و افکار عمومی خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد موضوع فیلترینگ از صیانت متفاوت است، صیانت موضوعیت دارد اما فیلترینگ چیست این باید مشخص شود.

وی ادامه داد: همین آقایانی که درباره فیلترینگ صحبت می‌کنند ابتدا آمدند و بی‌پروایی کردند و امکان ظهور و بروز پیام‌رسان‌ها را برای ما به شکلی فراهم کردند که مبتنی بر ضوابط کشور ما نبود اینها در همه دنیا هستند اما ضابطه‌مند استفاده می‌کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اولین اشکال به همین دوستانی است که ادعای فیلترینگ دارند. بعد دوستان اینها که در ستادهایشان هستند دکانی به نام فیلترینگ باز و شروع به مزاحمت برای مردم کردند. اینکه کاری ندارد دولت بیاید موضوع را قاعده مند دنبال کند و سرورهای آنها به داخل کشور بیاید دیگر فیلتری وجود نخواهد داشت و راهش تنها همین است.

زاکانی بیان داشت: ثانیا تقویت کردن ظرفیت‌ها و پیام رسان‌های داخلی برای هر کشوری یک اصل است . درست است که مانع آنها نشویم به شرطی که آنها متعهد به قواعد کشور ما شوند.

وی افزود: دوستان هنوز موضوع صیانت و فیلترینگ را با هم خلط می‌کنند. اینترنت و فضای مجازی در زندگی همه مردم هست. من سال ۸۱ برای هزار و ۲۵۰ مجموعه دانشگاهی سخنرانی داشتم و گفتم این موهبت است تازه در آن زمان شرایط کنونی وجود نداشت.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: گفتم که زمینه ارتباط و تعامل را برقرار می‌کنم پای ما سست نیست ما پیام قوی برای جهان داریم. آنها انقلاب را در یک حصار قرار می‌دهند و بهترین فرصت برای ما است که پیام‌مان را برسانیم.

زاکانی اضافه کرد: همچنین زمینه کار و تلاش و مسائل اقتصادی و توسعه دانش و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های اساسی، هوشمندسازی در کشور و حکمرانی درست است اما این چه ارتباطی به پیام رسان‌ دارد یک دنیای دیگر است. 

وی با بیان اینکه ما اکنون در شهرداری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم کدام یک از دوستان در مجموعه‌هایشان استفاده می‌کنند، تصریح کرد: در دولت آقای رئیسی توسعه زیرساخت‌های کشور فعال شده است و سرعت اینترنت تا ۵۰ برابر قرار است بالا برود اما حکمرانی و شرایط آن را قرار نیست به بیگانگان بدهیم. از آمریکایی‌ها یک چیز را یاد بگیریم که به تیک تاک که رسیدند محکم ایستادند چرا ما چیزهای اینگونه را از دیگران یاد نمی‌گیریم لذا با شعار نمی‌توان با موضوع برخورد کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: درخصوص موضوع حجاب‌بان که برادر عزیزم آقای پزشکیان مطرح کردند، امیرالمومنین(ع) فرمودند دروغ را جدی و شوخی نگویید. خواسته با بنده شوخی کنید آن دنیا مواخذه می‌شوید یا جدی گفتید، اگر جدی گفتید که دروغ است توبه کنید اگر شوخی کردید که آن دنیا مواخذه می‌شود حق ندارید جلوی مردم شوخی کنید لااقل کمی اطلاعاتتان را کامل کنید همین عناصری که در ستادهایتان هستند شما را به سمت قعر چاه می‌برند و این خوب نیست.

زاکانی افزود: حجاب را جز با گفت‌وگو، احترام و زمینه رعایت قوانین از مسیر درست آن نمی‌توان صیانت کرد و بلوغ آن برای خواهران و بانوان ما هست. البته ممکن است یک کسی مامور است که پرده‌دری کند که قانون و چهارچوب آن وجود دارد.

وی بیان داشت: من از آقای پورمحمدی در مورد موضوع فیلترینگ تشکر می‌کنم چراکه بیشترین فیلترینگ در دهه ۹۰ در زمان خود ایشان صورت گرفته و خود ایشان مسئول بودند  کمی در این مورد با مردم صحبت کنند و صادق باشند.

نه در دوران مجلس گذاشتم کسی جیب مردم را بزند و نه الان می‌گذارم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه چهارم این مناظره خطاب به پورمحمدی و پزشکیان دیگر نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد: ستادهایشان که با هم هماهنگ می کنند بیانی که می خواهند بکنند لااقل آبروی شما را نبرند؛ با هم‌نگویند که امروز این نامزد و آن نامزد چه است؛ من نمی گذارم حق مردم را ضایع کنند و بخورند. در دفاع مقدس هم یک جوان بودم و حاضر شدم و نه در دوران دانشجویی که دولت وقت می خواست سیاست زدگی را دنبال کند با دوستانم نگذاشتم.

زاکانی ادامه داد: نه در دوران مجلس گذاشتم کسی جیب مردم را بزند در حوزه فساد اقتصادی؛ همان هایی که امروز در ستاد شما هستند و نه امروز می گذارم سر مردم کلاه بگذارید خوب نیست.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما که اینجا نشسته ایم به صورت بالقوه رئیس جمهور هستیم و برنامه های من قوی ترین برنامه ها است شما هم هنر داشته باشید و برنامه ارایه کنید، چرا تخریب می کنید، گفت: آقای پزشکیان به من هم قرار نیست جواب بدهید چرا که شما خیلی قرآن می خوانید و احادیث؛ ایراد ندارد اما سر شما هم کلاه می گذارند در مجلس هم همین گونه بود. ناراحت نشوید و دروغ نگویید اما جواب خدا را بدهید.

در این بین پزشکیان به زاکانی گفت که "تا آخر می مونی دیگه؟" زاکانی هم در پاسخ گفت: حتما می مانم اگر مردم انتخاب کنند حتما رئیس جمهور می شوم اما نمی گذارم شما رئیس جمهور شوید.

وی ادامه داد: نوع مواجهه غلط است و خیلی زشت است و با حقایق سطحی برخورد می کنید و مطالبه گر هستید اما برنامه ارایه نمی کنید.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حوزه فضای مجازی و اینترنت داریم کار پیشرو انجام می دهیم و با توافقی که با شهید رئیسی داشتیم به جلو حرکت کردیم؛ شما شهرزاد را ببینید و ببینید چه کارهای بزرگی انجام دادیم و حاضرم فردا ماشین بگذارم و شما را ببرم که ببینید چه کارهایی انجام شده است.

زاکانی گفت: اگر بنا باشد کسی راجع به فیلترینگ صحبت کند حتما آقای پورمحمدی نباید صحبت کند چراکه ایشان عامل با رفقایش بیشترین عامل فیلترینگ بوده است؛ لااقل ۲ دهه است که دارم حرف می زنم و ده ها بار رفته ام دادگاه و سربلند آمده ام بیرون؛ اینجا هم نمی گذارم حق شهید رئیسی پایمال شود.

وی افزود: کاری که آقای روحانی در توسعه زیرساخت ها نکرد را دولت شهید رئیسی کرد اما او بدهکار است؟ اتوبان درست کرد و حالا دست انداز دارد؟ لااقل هنر داشت و اتوبان را درست کرد اما دست انداز به تعبیر شما و دوستان شماست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شب عید است ناراحت نشوید با هم گفت و گو کنید چراکه موضوع فرهنگی است فقط آقای پورمحمدی بگوید سال ۹۲ تا ۹۶ که پیام رسان های خارجی چندتایی فیلتر شد، نقش او در فیلترینگ چه بوده است؟ یا ایشان توبه کرده است که بعید می دانم. یا نه به یک چیزی رسیده است که لذا با هم‌گفت و گو کنیم و احترام بگذاریم.

دولت خدمت، حامی تولیدات درست فرهنگی و هنری خواهد بود

زاکانی در ادامه و در چهار دقیقه پنجم مناظره اظهار داشت: بنده ناظر به کارنامه خودم در این مدت می‌توانم مواردی را ذکر کنم و این را تطبیق بدهم با کاری که در آینده انجام خواهم داد. معتقدم که سیاست‌گذاری فعال و حامی وظیفه دولت است نه اعمال سلیقه فرهنگی و محدود که با شرایط و اقتضائات فرهنگی در مخالفت باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ مانند هوا می‌ماند و سبب حیات خواهد شد به طبع دولت خدمت، دولتی است که حامی مردم در تولیدات درست فرهنگی و هنری است ، ذائقه مردم هم ذائقه کاملاً مشخصی است. اینگونه نیست که یک عده برای مردم ذائقه تعریف کنند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: فیلم "بی‌بدن" را که سال گذشته سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساخت تا امروز پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی کشور شده است و نسبت به گذشته بی‌نظیر است. مردم هم آن را می‌بینند و هنرمند دارد بازی می‌کند.

زاکانی با اشاره به اینکه ما حدود دو هزار صندلی را احیا کردیم و اکنون پنج هزار و ۵۰۰ صندلی سینمایی داریم و هزار صندلی دیگر هم درست می‌کنیم تا به جشنواره برسیم و این باید برای کل کشور انجام شود، یادآورشد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی امری جدی است و باید به اقتصاد فرهنگ دقت کرد و افزایش تولیدات پرمحتوایی داخلی  و صادرات آن را مدنظر قرار داد.

وی موضوع بیمه هنرمندان و توجه به هنرمندان و صندوق اعتباری هنرمند را امری دانست که در دولت خدمت به جد دنبال خواهد شد و در ادامه درباره جلوگیری از مداخله دستگاه‌های غیر متخصص گفت: هر چیزی دستگاه خود را دارد و تداخل در کارها قطعاً آسیب می‌زند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی، توجه به نشاط اجتماعی و توجه به حوزه فیلم و سینما و انیمیشن حوزه کتاب و کتابخانه و حقوق مالکیت‌هایی که دارند موضوعات متعددی است که باید مورد دقت قرار بگیرد و بتوان کار بزرگ و اساسی را به لطف الهی انجام داد.

زاکانی افزود: موضوع فرهنگ و قالب‌های فرهنگی مانند کتاب و کتابخوانی امری است که اگر یک ملتی با آن آشنا شد و بر آن منوال حرکت کرد آینده خود را به بهترین نحوی می‌تواند بر تجارب پیشینیان بسازد.

وی اظهار کرد: من همین اینجا دو کتاب خدمت سرورانم معرفی می‌کنم یک کتاب درباره دغدغه‌های فرهنگی و فرمایشات مقام معظم رهبری است علاقه دارم این کتاب را امشب تقدیم آقای پزشکیان کنم که ایشان این کتاب بخوانند و ببینند که چه نکاتی در این کتاب بیان شده است. این کتاب بسیاری جالبی است من فرصت نمی‌کنم درباره دوره سیاه ۸ ساله آقای روحانی صحبت کنم این کتاب سال‌های بنفش دو هزار و ۹۲۰ روز عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است.

به اصحاب فرهنگ و هنر احترام می گذاریم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهار دقیقه ششم این مناظره با تبریک روز تبلیغ به ویژه به مبلغان دینی گفت: یاد و خاطره شهدای این حوزه رو گرامی می داریم.

زاکانی افزود: مردم سالاری دینی که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد فقط به حوزه سیاست آنهم پای صندوق رای خلاصه نمی شود؛ این باید عمق پیدا کند و در حوزه فرهنگ، اجتماع و اقتصاد هم ما عملا مشارکت مردم را ببینیم لذا دولت خدمت، دولت حامی در بستر فرهنگ است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ توجه به حلقه های میانی و توجه به فناوری های جدید در حوزه تفریح و شادی برای ما اهمیت دارد و شما می بینید شادی های میلیونی در تهران و سراسر کشور در یکی دو سال اخیر رخ داده است.

این نامزد انتخابات گفت: در حوزه تعلیم و تربیت ، فرهنگسراها را در خدمت مدارس و مساجد قرار دادیم و مدارس و دانش آموزان از ما خدمات می گیرند.

زاکانی افزود: فرهنگ را به عنوان مدار سایر نظامات باید توجه کرد و تعلیم و تربیت را باید به عنوان پیشران پذیرفت و بر مدار تحولات از ابزار فرهنگی استفاده کرد؛ قالب های فیلم و سریال و کتاب و... همه و همه نیاز به حمایت جدی و اساسی دارد چراکه به ظرفی که پیام و ماندگاری و عمق بخشی آن را تقویت می کند، کمک خواهد کرد.

وی یاداور شد: این ظرفیت می تواند شناسنامه ای برای کشور در هر دوره باشد و مُبلغ کشور در عرصه بین المللی و اسباب رشد جامعه باشد؛ به اصحاب هنر و فرهنگ احترام می گذاریم و همه ظرفیت ها را باید بسیج کرد اما نه به عنوان آنکه آنها محتاج ما هستند بلکه ما محتاج آنها هستیم تا بیشترین مشارکت مردم را داشته باشیم.

در تمام فراز و نشیب‌های گذشته در طرف درست تاریخ ایستاده‌ام

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش پایانی و جمع بندی این مناظره گفت: مردم عزیز، بانوان گرامی، دختران خوب و پسران عزیز ، مردان، قهرمانان، پیشکسوتان و جهاندیدگان این مرز و بوم، واقعاً اگر دوستان عزیز امروز به برخی از نکات اشاره نمی‌کردند بنده این آخر را طور دیگری جمع‌بندی می‌کردم.

زاکانی افزود: کارنامه بنده مشخص است بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در عصر انقلاب که یک نوجوان بودیم و بعد هم در همه ادوار مختلف تا امروز بنده پاسخگوی کارهای خودم هستم.

وی بیان داشت: به لطف خدا در تمام فراز و نشیب‌های گذشته در طرف درست تاریخ ایستاده‌ام. که هر کجا ابهام داشتند بپرسند و بنده به مردم توضیح خواهم داد. لذا چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم و مشهور هستم به اینکه در حق‌خواهی طوری حرکت می‌کنم که مخالفین پناه می‌آورند و حقوقشان را استیفا می‌کنند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: شاید نام بردن خوب نباشد اما آقای پزشکیان از برخی از افراد ستاد خودشان می‌توانند بپرسند که وقتی بعضی جاها قرار بود به برخی اجحاف شود در واقع سراغ بنده آمدند و من حقوقشان را استیفا کردم با اینکه ظاهرا از جناح من نبودند.

زاکانی اضافه کرد: در مقابل جایی که در جناح من و جناح دوستان اطرافیان ما اشکالی پیش آمد معتقد بودم که دو برابر باید به آن دوستان و اطرافیان برخورد کنیم برای اینکه این پرچم و این عَلَم آسیب نبیند لذا پیشینه مشخص است و بنده برای هر روز در این بیش از ۴۵ سال پاسخگو هستم

وی اظهار کرد: نسبت به امروز کشور به لطف الهی اشراف و وقوف دارم و برنامه تحول دارم و از بیان آن هم ابایی ندارم و با صدای رسا بیان و در بین کارشناسان مطرح می‌کنم. به عنوان مثال در همین حوزه اقتصادی دوستان کارشناس بعد از جلسه‌ای که در میزگرد اقتصادی بود، یکی از کارشناسان آمد و عنوان کرد نکاتی که شما عنوان کردید نکاتی است که کشور را متحول می‌کند. بله کشور نیاز به تحول دارد لذا با مردم صحبت می‌کنم و می‌گویم که گره‌ها دست خدا است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من به یاد دارم قبل از عملیات خیبر فرمانده خوبی به نام عبدالله نوریان داشتیم ، ایشان در دو کوهه نشسته بود و اسم می‌نوشت من در آن زمان در تخریب بودم من به او رجوع کردم چون برای عملیات همه را نمی‌فرستادند. آقای حق‌شناس گفته بود عبدالله به مقام کشف و شهود رسیده است جمع ما وامدار این افراد هستیم من به ایشان گفتم چه می‌کنیم دارید برای عملیات اسم‌ می‌نویسید. گفتم بله، گفتم اسم مرا هم بنویسیم، گفت چرا به من می‌گویید گفتم پس به کی بگویم، گفت برو به خدا بگو، قلب من دست خدا است.

زاکانی یادآورشد: باید توجه کنیم که قلب مردم دست خدا است، مردم به گذشته ما نگاه کنند مردم به برنامه‌های ما دقت کنند اما نهایت امر ان شاالله آنچه که خیر و صلاح این کشور است و آنچه که آینده این کشور را برای همین زنان و دختران و پسران و مردان فراهم می‌کند به نیکی رقم خواهد بخورد و کشور بر بام جهان خواهد نشست.

این مناظره به صورت زنده از شبکه‌های یک پخش می شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش می‌کنند مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن می‌رود.

همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده می‌شود تا مخاطبان بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.

مدت زمان این مناظره همانند مناظره قبلی چهار ساعت خواهد بود و مهدی خسروی گوینده خبر اجرای برنامه را به عهده دارد.

پیش از این نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه و دومین مناظره پنجشنبه - ۳۱ خردادماه - برگزار شده بود و علاوه بر امشب، دوشنبه چهارم تیرماه و سه‌شنبه پنجم تیرماه دیگر مناظره‌های این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در بین زمان برگزاری این مناظره از ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه اخبار جامع ایران و جهان نیز پخش می‌شود.

چهار مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما می‌رود و مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما