شناسهٔ خبر: 67299281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار پلدختر:

تلاش برای مهار آتش در جنگل‌های پلدختر ادامه دارد

فرماندار پلدختر در ارتباط تلفنی با خبر شبکه لرستان از ادامه تلاش‌ها برای اطفای حریق در مراتع و جنگل های مناطق سید سهل الدین و خرسدر این شهرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، احسان علیپوری در ارتباط تلفنی با خبر ۲۰ شبکه لرستان گفت: مراتع و اراضی ملی پلدختر در دو منطقه سید سهل الدین و خرسدر دچار آتش سوزی شده که در حال اطفای آن هستیم.

وی افزود: حریق شمال غرب پلدختر که حدود ساعت ۱۱ امروز یکم تیرماه آغاز شد با وجود مهار آن در ساعات اولیه به علت وزش باد دوباره شعله ور شد.

فرماندار پلدختر ادامه داد: اطفای حریق با کمک نیرو‌های امدادی شهرستان‌های همجوار از جمله خرم آباد، کوهدشت و رومشکان و هشت تیم منابع طبیعی، هلال احمر، سپاه، بسیج و نیرو‌های مردمی در حال انجام است.

علی پوری با اشاره به اینکه شیب تند و سخت گذر بودن منطقه عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است، گفت: از ستاد بحران برای اعزام بالگرد و اطفای حریق درخواست کمک کردیم.

وی اظهارداشت: به علت گرمای هوا قرار است بالگرد ساعت ۴ صبح به منطقه اعزام شود که در صورت مهار آتش اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار پلدختر گفت: برای اطفای حریق نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر به ویژه دمنده ها هستیم.

<div id="video-display-embed-code_11238195"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265201/11238195?width=600&height=350"></script></div>

بنابر گزارش های دریافتی بخشی از مراتع و جنگل های منطقه سرکن کوهدشت نیز دچار آتش سوزی شده که تلاش برای اطفای حریق در این منطقه نیز ادامه دارد.

امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع لرستان طعمه حریق شده است.

نظر شما