شناسهٔ خبر: 67299131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در دیدار وزیر نیرو با وزیر انرژی بلاروس مطرح شد

آمادگی ایران و بلاروس برای همکاری در زمینه تولید توربین‌های گازی

وزرای نیرو و انرژی دو کشور ایران و بلاروس در دیدار مشترک بر آمادگی دو کشور در خصوص همکاری در زمینه تولید توربین‌های گازی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان امروز جمعه در حاشیه چهارمین نشست وزیران انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دیدار با وزیر انرژی بلاروس با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور شهید بر توسعه روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه بلاروس گفت: روابط بین ایران و بلاروس روابط ممتازی در سطح سیاسی است.

وزیر نیرو ادامه داد: این روابط همیشه رو به توسعه و گسترش در دولت‌های مختلف ایران بوده است.

وی با بیان اینکه کشور بلاروس یک کشور پیشرفته از نظر صنعتی و سطح تکنولوژیکی است، ادامه داد: این کشور از نظر الکترونیک، ماشین‌آلات معدن و تجهیزات مختلف در سطح خوبی قرار دارد.

محرابیان با بیان اینکه ایران کشور پیشرفته‌ای است و بعد از انقلاب رشد چشمگیری در حوزه صنعتی داشته است خاطرنشان کرد: روابط ایران و بلاروس در حوزه اقتصادی نیاز به تقویت دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در زمینه توربین گازی آمادگی همکاری با بلاروس در زمینه فروش و خدمات پس از فروش داریم.

ویکتور کاارانکویچ، وزیر انرژی بلاروس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران، گفت: کشور بلاروس از لحاظ شبکه انرژی در حال توسعه است و فرایندهای توسعه تحت‌نظر رئیس جمهور و دولت بلاروس است.

وی با اشاره به نیروگاه هسته‌ای بلاروس افزود: با راه‌اندازی این نیروگاه از یک طرف امنیت انرژی بلاروس تامین شده و استقلال این کشور از لحاظ انرژی حفظ شده است و انرژی مورد نیاز بلاروس در کشور تولید می‌شود.

وزیر انرژی بلاروس ادامه داد: این نیروگاه انگیزه‌ای شد تا ضمن تنوع در تامین انرژی، مصرف برق ما از این نیروگاه بهره‌مند شده است.

کاارانکویچ با اشاره به اقدام‌های بلاروس در افزایش کارایی صنایع در استفاده از انرژی و صرفه‌جویی انرژی ادامه داد: فرآیند دیجیتالی سازی صنایع انرژی به سرعت در حال انجام است.

وزیر انرژی بلاروس با اشاره به تبادل تجربه بین ایران و بلاروس در زمینه ساخت تعمیر و نگهداری توربین‌های گازی از کسب استقلال فنی حوزه انرژی در ساخت تجهیزات انرژی خبر داد.

وی ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه و متقابل با ایران برای طراحی و ساخت نیروگاه‌ها و تجهیزات از بهره‌مندی تجربه تخصصی ایران در زمینه توربین‌های گازی خبر داد.

نظر شما