شناسهٔ خبر: 67297639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حضور محرابیان در نشست وزرای انرژی شانگهای

ایسنا

علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی کشورمان در رأس هیاتی در چهارمین نشست وزرای انرژی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، طرف ایرانی در این نشست با اشاره به ناپایداری نظام عرضه و تقاضا در حوزه انرژی خواستار توسعه همکاری‌های مشترک در این حوزه شد.

ایجاد بازارهای برق منطقه‌ای میان کشورهای عضو، ارتقاء امنیت انرژی، توسعه ظرفیت آب شیرین کن‌های برقی به ویژه براساس انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه ذخیره سازهای انرژی، توجه به مقوله کاهش گازهای گلخانه‌ای، تبادل دانش فنی و همکاری‌های علمی و تبادل خدمات فنی و مهندسی حوزه انرژی با توجه به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و پلتفرم فناوری‌های انرژی این کشورها از جمله محورهای سخنرانی وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران بود.

آموزش سرمایه انسانی، ایجاد سازوکارهای نوین مالی، توسعه مشارکت بخش خصوصی برای پروژه‌ها و صادرات خدمات فنی و مهندسی از دیگر نکاتی بود که وزیر نیرو بر آن تاکید کرد.

همچنین محرابیان در حاشیه این نشست با وزرای انرژی تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، بلاروس و وزرای انرژی و منابع آب و آبیاری قزاقستان و رئیس اجرایی صندوق احیاء دریاچه آرال ملاقات و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

نشست با یک دقیقه سکوت به احترام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان و هیات همراه آغاز شد.

همچنین جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی گناه غزه از سوی وزیر کشورمان محکوم شد.

نظر شما