شناسهٔ خبر: 67298668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

با دستور استاندار کرمانشاه و در راستای ارتقای آرامش و امنیت شهروندان؛

طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهرهای استان آغاز شد

در راستای حفظ حقوق شهروندی و ارتقای امنیت و آرامش شهروندان استان، طرح جمع آوری سگ های ولگرد با دستور استاندار کرمانشاه در سطح شهرهای استان در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پرسه زدن سگ های ولگرد در سطح شهر کرمانشاه و برخی از شهرهای استان به یک دغدغه عمومی تبدیل شده و بسیاری از مردم خواستار جمع آوری آنها شده بودند.

استاندار کرمانشاه در راستای پاسخ به این مطالبه مردمی و با هدف تامین امنیت شهروندان بویژه کودکان، زنان و سالمندان و با توجه به گلایه های مکرر مردم و گزارش های نگران کننده ای گزیدگی کودکان توسط سگ های ولگرد، طی چند مرحله به متولیان شهری دستور داد که در نهایت این دستور در قالب طرح جمع آوری سگ های ولگرد از هفته جاری آغاز شده است.

در این طرح، سگ های ولگرد سطح شهرها که آرامش و امنیت جسمی شهروندان را با مخاطره مواجه کرده و در مواردی به شهروندان حمله کرده اند، به صورت زنده گیری جمع آوری می شوند.

محمد طیب صحرایی در حاشیه پیگیری اجرای طرح جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب، تلاش برای این اقدام را بسیار ضروری و در راستای ارتقای امنیت و آرامش شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: قبلاً برای جمع آوری سگ های ولگرد اقداماتی انجام شده بود اما متاسفانه به دلایل مختلف کار دنبال نشد و دوباره شاهد حضور سگ های ولگرد در شهر کرمانشاه و دیگر شهرهای استان هستیم که این موضوع مانع از آرامش روحی و روانی شهروندان به ویژه کودکان عزیز می شود.

وی با تشکر از دستگاه های ذیربط برای جمع آوری سگ های ولگرد در شهر کرمانشاه ادامه داد: چند روزی است که این دستگاه ها به صورت شبانه روز برای این موضوع تلاش می کنند که از زحمات آنها تشکر می کنیم و امیدواریم با اجرای این کار، آرامش بیشتری برای شهروندان ما فراهم شود.

وی علاوه بر اقدام برای جمع آوری سگ های ولگرد، فرهنگ سازی را ضروری دانست و گفت: ترحم کردن به حیوانات نباید مزاحمت برای زندگی و آرامش انسان ها را به دنبال داشته باشد و ما باید همواره به این نکته توجه کنیم که هیچ چیزی معادل و هم ارزش جان و آرامش انسان ها نیست.

صحرایی ادامه داد: در عین رسیدگی به محیط زیست، حیوانات و گیاهان؛ باید اولویت همه ما ایجاد آرامش برای همشهریان به ویژه برای کودکان باشد از این رو این کارها باید با قوت و جدیت ادامه پیدا کند.

وی از همشهریان خواست که برای حفظ بهداشت، محیط زیست و امنیت روحی و جسمی مردم با این گونه طرح ها همراهی داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اخبار منتشر شده در چند روز پیش مبنی بر گزیده شدن و مرگ یک کودک معصوم توسط یک سگ دچار بیماری هاری در یکی از شهرهای ایران، این گونه مسائل را بسیار دردناک و در عین حال برهم زدن آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: در عین اینکه یک کودک و طفل معصومی به خاطر گزیدگی یک سگ دچار هاری، جان و عمر شیرین خود را از دست می دهد علاوه بر اینکه این مسائل بسیار دردناک است از سوی دیگر باعث از بین رفتن آرامش روحی و فکری در جامعه می شود.

وی بیان داشت: همشهریان عزیزی که مراقبت از حیوانات برای آنها مهم است باید به این فکر کنند که جان یک کودک بسیار باارزش تر و مهم تر است و خانواده ها در جامعه نباید به خاطر بی توجهی بعضی از افراد دچار آسیب روحی و روانی شوند.

استاندار کرمانشاه در پایان از فرمانداران استان نیز خواست که این طرح را در شهرستان های خود دنبال و پیگیری کنند.

انتهای خبر/

نظر شما