شناسهٔ خبر: 67298464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آیت الله محمدی لائینی:

تجاوز به منابع ملی و طبیعی و ساخت و سازهای بی رویه تهدید جدی برای مازندران است

در دستگاه قضا خطاها باید روند نزولی و صواب‌ها باید روند صعودی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان با نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت هفته قوه‌قضائیه دیدار کردند.

آیت الله محمدی لائینی در این دیدار گفت: در دستگاه قضا خطاها باید روند نزولی و صواب‌ها باید روند صعودی داشته باشد.

وی افزود: یکی از مصادیق توسعه، توسعه عدالت بوده که با توسعه قضایی متفاوت است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دستگاه قضایی مخاطب عدالت است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی هم باید از تبعیض‌های ناروا و بی‌انصافی‌ها واقعا خودداری کنند.

وی ادامه داد: معضلات قضایی ما هم شامل بخش‌های انسانی و هم طبیعت و زیست محیطی می‌شود، تجاوز به منابع ملی و طبیعی و ساخت و سازهای بی رویه تهدید جدی برای نعمت خدادادی طبیعی مازندران است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: در رابطه با منابع طبیعی و معضلاتی که ده‌ها سال است داریم شاید صدها پرونده به اینجا برمی‌گردد که اداره منابع طبیعی براساس عکس‌های هوایی که مربوط به سال ۱۳۳۶ و ۱۳۴۲ می‌شود زمین‌های کشاورزان را منابع طبیعی می‌داند.شورای نگهبان فتوا مالکیت را از سال ۱۳۶۵ به قبل به کشاورزان دانست اما منابع طبیعی هنوز به این مسئله توجه نکرده که نیاز به پیگیری دارد و آب منطقه‌ای هم می گوید بستر رودخانه و حریم باید به طول بیش از ۲۰۰ متر باشد و آزادسازی شود، این اقدامات ناپختگی است و دردی را دوا نمی‌کند.

وی در پایان افزود: کار ما توصیه‌ای است که هیچ پشتوانه اجرایی ندارد اما کار دستگاه قضا پیگیری و سرانجام رساندن کارها است، باید ضعف‌های مدیران و مسئولان را اولا تذکر داد و بعد از آن جلوی معضلات گرفته شود.

نظر شما