شناسهٔ خبر: 67298202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عید غدیر خم از اعیاد بزرگ شیعیان است

امام جمعه شهرستان نقده گفت:عید غدیر خم از اعیاد بزرگ شیعیان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه به امامت حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شهرستان نقده در محل مسجد جامع برگزار شد.
 
امام جمعه شهرستان نقده با اشاره به نامه امیرالمومنین به مالک بعنوان فرماندار کوفه افزود: امیرالمومنین به مالک توصیه نمود که در خدمت به مردم صادق باشد و امروز مسئولین ما نیز باید با محبت و مهربانی و مردم داری رفتار کنند و مردم بتوانند براحتی با اعتماد بتوانند به مسئولین نزدیک شوند.
 
وی ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم در سه شنبه ادامه داد: این عید از اعیاد بزرگ شیعیان بوده و پیامبر اکرم ص امیرالمومنین را در این روز بعنوان ولی مسلمان نصب و معرفی نمود و روز تکمیل شده دین شد.
 
حجت الاسلام فصیح نیا با اشاره به شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و گرامیداشت آن و تبریک به همکاران قوه قضائیه تصریح کرد: شهید بهشتی از انگشت شمار افرادی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی چه قبل و چه بعد نقش مهم و تاثیر گذاری داشتند.
 
وی دادگستری را محل قضاوت دانست و گفت: جایگاه قضات در جایگاهی است که ائمه در این جایگاه قضاوت نموده اند و برابر منویات مقام مظم رهبری نظارت بر اعمال این نیروی انسانی قوه قضائیه است و باید در این امر مهم خیلی حساس بوده و در قضاوت باید دقت بالایی بخرج دهند و گرنه در قضاوت اگر دقت نشود حقوق خیلی از بین می‌رود.
 
نماینده ولی فقیه با اشاره به ۸ تیر ماه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است به نگاه دشمنان و بدخواهان نظام در این روز اشاره داشت و گفت: یکی از وظایف سنگین ما دخیل بودن در امور سیاسی کشور است چرا که میخواهیم ۴ سال سرنوشت خود را به دست شخصی بسپاریم و در انتخاب این شخص باید حساسیت خاصی بخرج دهیم و دینداری، مردمی بودن، در خط ولایت بودن، صادق بودن، متخصص بودن و شناخته شده بودن را از شاخصه‌های این شخص برشمرد و بر حضور حداکثری در این انتخابات تاکید کرد.

نظر شما