شناسهٔ خبر: 67297862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حکمرانی خورشید در آسمان دهلران:

گرما مردم دهلران را راهی بیمارستان کرد

خبرگزاری صدا و سیما

با استقرار گنبد حرارتی در منطقه گرمسیری دهلران، زمین و آسمان گُر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر اداره هواشناسی دهلران گفت: براساس داده‌های ثبت شده هواشناسی از روز سه شنبه ۲۹ خرداد تا امروز جمعه، یکم تیرماه، دمای هوا در این شهرستان به ۵۰ درجه رسید.

فتحی اظهار کرد: براساس بررسی الگو‌های پیش یابی و هشدار سطح زرد ۱۶ و ۱۷ اداره کل هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده، موج گرما در سطح شهرستان تداوم دارد.
به دلیل استقرار موج گرمای شدید، بازار دهلران از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر تعطیل شد و هیچ گونه تردد و داد و ستدی در بازار مرکزی شهر صورت نگرفت.
برخی شهروندان از نبود امکانات رفاهی از جمله آب سرد کن، سایه بان و فعالیت ناوگان عمومی تاکسیرانی در ساعات اوج گرما گلایه می‌کنند.
یونس سرخی، سرپرستار اورژانس بیمارستان شهدای دهلران از مراجعه روزانه بیش از ۳۰ نفر از شهروندان با داشتن علائم گرما زدگی به این مرکز درمانی خبر داد. 
مدیر شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز با اعلام توصیه‌هایی به شهروندان از آن‌ها خواست حتی المقدور از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر از تردد‌های غیر ضروری در بیرون از منزل اجتناب کنند.
نصرالهی افزود: شهروندان در صورت داشتن علائم سردرد و سرگیجه، تعریق زیاد و حالت تهوع فوراً به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کنند.
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دهلران نیز از تلاش وزارت نیرو در کنترل شرایط گرمایی خبرداد و گفت: در شهرستان دهلران نیز تمام توان خود را به کار گرفته ایم که از خاموشی در بخش خانگی جلوگیری شود.
محمد بیگی از شهرندان خواست با رعایت الگوی مصرف از طرح تشویقی این شرکت در خصوص معافیت از پرداخت بهای برق بهره‌مند شوند.
این درحالیست که شهروندان دهلرانی از سردسیرنشینان کشور می‌خواهند تا با صرفه جویی در مصرف انرژی به پایداری شبکه توزیع برق و عبور از شرایط بحران در مناطق گرمسیری کمک کنند.

<div id="video-display-embed-code_11237900"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265118/11237900?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما