شناسهٔ خبر: 67297626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلخ و نگران‌کننده؛ نساجی واگذار می‌شود

ساری- ایرنا- مالک باشگاه نساجی و مدیران این تیم تصمیم گرفته‌اند تا این باشگاه پرطرفدار را به دلیل آن‌چه که کم‌توجهی برخی مسئولان و اجحاف در حق این باشگاه خصوصی بیان کرده‌اند واگذار کنند؛ تصمیمی که در نخستین روز تابستان هواداران این تیم و فوتبال مازندران را بهت‌زده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتشار خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر واگذاری امتیاز باشگاه نساجی از حوالی ظهر امروز -جمعه- این تیم را که تازه با حفظ سهمیه حضور در لیگ برتر از تنش خارج شده بود دوباره وارد شرایط نگران‌کننده‌ای کرده است.

هواداران نساجی که طی روزهای اخیر در انتظار شنیدن خبر جذب بازیکنان جدید، تمدید قرارداد مهره‌های اثرگذار و برگزاری اردوهای آماده‌سازی‌ تیم محبوب‌شان بودند، امروز با مشاهده خبر تصمیم به واگذاری باشگاه باز هم مانند چند ماه اخیر نگران وضعیت تیم‌شان شدند.

تصمیم به واگذاری باشگاه نساجی توسط مالک فعلی این تیم یعنی «رضا حدادیان» یک بار دیگر نیز در ۱۶ آبان ۱۴۰۲ اتخاذ شده بود. اما آن تصمیم عملی نشد و حدادیان همراه با کادر مدیریت‌اش با تمام توان به تیمداری ادامه دادند.

اما به نظر می‌رسد این بار مسئولان باشگاه تصمیم جدی برای این اقدام دارند. خبر واگذاری باشگاه نساجی را مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده اعلام کرده است. حمیدرضا بایندریان عنوان کرده که مجموعه مدیریتی باشگاه تصمیم قطعی برای واگذاری گرفته است.

تصمیم جدی برای واگذاری

وی افزود: تصمیم مجموعه برای واگذاری جدی است و آقای حدادیان (مالک باشگاه) به این نتیجه رسیده که تیم واگذار شود و در این خصوص آمادگی صددرصدی وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه نساجی درباره وضعیت مالی تیم نیز اعلام کرد که باشگاه نساجی هیچگونه بدهی‌ به افراد و ارگان‌ها ندارد و با تلاش و مساعدت مالک باشگاه، از معدود باشگاه‌هایی است که بدهی‌ ندارد و یک تیم آماده کسب موفقیت را به مالکان جدید تقدیم می‌کند.

بایندریان به معضل خانه‌به‌دوشی نساجی هم اشاره کرده و گفته که امیدوار است مالکان آینده نساجی بتوانند مشکلات سخت‌افزاری تیم را حل کنند.

تلخ و نگران‌کننده؛ نساجی واگذار می‌شود

وی افزود: نساجی تیمی دوست‌داشتنی و ریشه‌دار در مازندران است و حق این تیم است که در شهر خودش تمرین کند و همان جا مسابقه بدهد. امیدوارم آینده خوبی در انتظار باشگاه باشد.

او به هواداران نساجی نیز درباره تمدید قرارداد با دروازه‌بان و سرمربی تیم اطمینان خاطر داد و گفت: هواداران اصلا نگران نباشند. قرارداد آقای الهامی برای فصل آینده تمدید شده، دروازه‌بان برزیلی تیم مانده است و بقیه مسائل هم رو به روال است. یک تیم شسته و رفته و کامل را در اختیار داریم که هر مالک و مؤسسه‌ای که آن را در اختیار بگیرد، مشکلی بابت گذشته نخواهد داشت.

زخم‌های کهنه کم‌توجهی به نساجی

هرچند هنوز مدیران باشگاه دلیل اصلی و جزئیات اتخاذ این تصمیم را بیان نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد برخی مسائل مرتبط با این تیم که در حوزه اختیارات باشگاه نیست و همراهی مسئولان را می‌طلبد، دلسردی مالک و مدیران نساجی را به دنبال داشته و آن‌ها را در مسیر واگذاری امتیاز باشگاه قرار داده است.

تلخ و نگران‌کننده؛ نساجی واگذار می‌شود

ایزد سیف‌الله‌پور قائم‌مقام باشگاه نساجی امروز در یک رشته‌استوری برخی از گلایه‌ها و انتقادهایش نسبت به تصمیم‌های مدیریتی و کم‌توجهی به این باشگاه خصوصی را مطرح کرده است.

او در یکی از استوری‌ها نوشته است: «چقدر زار زدیم برای ورودی یه ورزشگاهی که ۶۷ میلیارد [تومان] پول بی‌زبون رو به اسمش خرج کردن. آخرش چی؟ نه سکوش درست شد، نه ورودی اتوبوسش. هرچقدرم داخلش درست شد به لطف کسی بود که عشقش اون مردم هستن. راستی قرار بود چیزی نگم. ولی نمیشه. مثل این‌که خبرایی هست. اصلا به ما چه مربوط [که] حرف بزنیم؟ مگه ۶۷ میلیاردو ما گرفتیم؟ »

سیف‌الله‌پور در استوری دیگری به یک موضوع جدید هم اشاره کرد و نوشت: «یکی نیست به بعضی از این دوستان بگه که نساجی مازندران گوشت قربونی نیست که هر کی دلش بخواد تیکه‌ای برای خودش بکَنه و بره. بابا این شهر رو با نساجی و فوتبالش می‌شناسن. حالا چطور میشه بعد از گذشت ۱۰ سال دوستانی پیدا میشن و حق‌شون رو بابت کشتی گرفتن از این باشگاه طلب می‌کنن و جناب قاضی هم حکم به برداشت از حساب باشگاه نساجی رو میده. می‌ترسم از روزی که پرسنل کارخانجات نساجی هم به دنبال حقوق‌شون از این باشگاه باشن! عزیزان به پیر به پیغمر این باشگاه فقط نساجیه. ای نساجی بیچاره. »

قائم‌مقام باشگاه نساجی در ۲ استوری دیگر نیز از تصمیمات فدراسیون فوتبال بابت مهلت ۲ ماهه برای بهسازی زیرساخت‌های استادیوم و مسائل مرتبط به چمن انتقاد کرده است.

تلخ و نگران‌کننده؛ نساجی واگذار می‌شود رشته‌استوری ایزد سیف‌الله‌پور - یکم تیر ۱۴۰۳

معاون اجرایی باشگاه نساجی: باشگاه از حداقل احترام‌ها محروم است

معاون اجرایی باشگاه نساجی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به همین مسائل اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات یکی دو تا نیست. این باشگاه که با هزینه‌های شخصی و عشق و علاقه مالک تیم به زادگاهش و هوادران نساجی مدیریت می‌شود، از حداقل احترام‌ها محروم است و به مشکلاتش هم توجه نمی‌شود.

مجتبی ابراهیمی افزود: همه هواداران نگران و پیگیر وضعیت تیم هستند. اما مطمئنم هواداران این حق را می‌دهند که مالک باشگاه ناراحت باشد. تیم را قهرمان ایران کرد. هواپیماهای شرکت هواپیمایی‌اش را به جابه‌جایی هواداران برای حمایت از تیم اختصاص کرد. آقای حدادیان به دیار خودش خدمت کرده است. اما چقدر همراهی و حمایت شد از این تیم؟

وی اظهار کرد: گفته می‌شود نساجی نمی‌تواند فصل بعد را در ورزشگاه خانگی بازی کند. پرسش ما این است که ورزشگاه خانگی پیکان و هوادار استاندارد لازم را داشت؟ تیم‌هایی مثل نساجی و ملوان و صنعت نفت از فوتبال ایران برود روح فوتبال ایران می‌رود.

تلخ و نگران‌کننده؛ نساجی واگذار می‌شود

معاون اجرایی باشگاه نساجی خاطرنشان کرد: برای استادیوم وطنی ۶۷ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شد. همه جا هم عنوان کردند. اما کسی پرسید مالک باشگاه نساجی برای ورزشگاهی که بابت بازی در آن اجاره می‌پردازد چند میلیارد هزینه کرد؟ همین چند روز اخیر ۱۵میلیارد ریال هزینه بازسازی چمن ورزشگاه شد. چون زیرسازی مناسبی ندارد و طوری زیرسازی چمن را اجرا کردند که باید دائم ریکاوری شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این مسائل را روز ۲۲ خرداد که استاندار مازندران برای بازدید به ورزشگاه شهید وطنی آمده بود نیز اعلام کردم. استاندار هم به مدیرکل ورزش و جوانان دستور پیگیری داد. از آن روز تا کنون این اداره کل چه اقدامی انجام داد؟ چه قدمی برداشت؟

وی افزود: خیلی چیزها برای این تیم سر جای خودش نیست. مالک باشگاه هر کاری که از دستش بر آمده انجام داد. مسائل مالی باشگاه شفاف است. تیم به لیگ قهرمانان آسیا رفت. اما به دلیل نداشتن زیرساخت مناسب نتوانستیم در قائمشهر و مازندران میزبان بازی‌ها باشیم. هیچ کسی هم بابت این ضعف بزرگ حتی عذرخواهی نکرد.

معاون اجرایی باشگاه نساجی گفت: تصمیم مالک و تیم مدیریتی باشگاه برای واگذاری امتیاز تیم جدی است و در عین حال همه کارهایی که برای تقویت تیم در فصل آینده باید انجام شود نیز انجام شده است. امیدواریم نساجی در فصل بعد با مشکلات کمتری مواجه باشد.

به گزارش ایرنا، مالکیت باشگاه نساجی مازندران آذر ۱۳۹۸ با واگذاری سهام فرهاد صنیعی‌فر به رضا حدادیان از حالت مشترک بین این دو سرمایه‌گذار خارج شد و به طور کامل در اختیار حدادیان قرار گرفت.

الکیت مشترک باشگاه نساجی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ چندین بار مشکلاتی را برای این مجموعه ایجاد کرده بود و سبب بروز اختلاف‌نظرهایی شد. پیش از آغاز لیگ نوزدهم مشکلات مالکیت و مدیریتی نساجی پس از استعفای چند تن از مدیران باشگاه، به اوج خود رسید و بالاخره صنیعی‌فر و حدادیان باشگاه را به سرمایه‌گذار جدیدی به نام «محمد اژدری» واگذار کردند. صنیعی‌فر پس از این واگذاری با انتشار نامه‌ای احساسی به طور رسمی از هواداران نساجی خداحافظی کرد، اما ۳۹ روز بعد بار دیگر به دلیل حل نشدن مشکل مالکیت باشگاه و به وجود آمدن برخی مسائل مالی و حاشیه‌هایی بر همین اساس، مالکیت باشگاه به صنیعی‌فر و حدادیان برگشت خورد تا بار دیگر نساجی با دو مالک اداره شود.

با این حال از همان زمان نیز زمزمه‌هایی در مورد احتمال جدایی صنیعی‌فر از نساجی مطرح بود که این زمزمه‌ها ۲۷ آذر ۱۳۹۸ با واگذاری کامل سهام باشگاه به حدادیان به واقعیت پیوست.

مهم‌ترین اتفاقات تاریخ باشگاه ۶۴ ساله نساجی مازندران در زمان مالکیت رضا حدادیان رقم خورد. کسب عنوان قهرمانی جام حذفی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا حاصل تلاش و حمایت‌های رضا حدادیان از باشگاه نساجی بود. بر همین اساس نیز حدادیان بین هواداران نساجی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی تصور جدایی او از باشگاه می‌تواند برای هواداران نگران‌کننده باشد.

نظر شما