شناسهٔ خبر: 67297614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

۹۰۰ واحد مسکونی خسارت دید

فرماندار کاشمر گفت:۹۰۰ واحد مسکونی که تقریبا همه آنها در روستاها واقع شده در اثر زلزله سه شنبه گذشته کاشمر دچار خسارت کلی یا جزیی شده است.

صاحب‌خبر -

فرماندار کاشمر گفت:۹۰۰ واحد مسکونی که تقریبا همه آنها در روستاها واقع شده در اثر زلزله  سه شنبه گذشته کاشمر دچار خسارت کلی یا جزیی شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الله شریعتمداری با بیان اینکه ۹۰۰ واحد مسکونی در زلزله کاشمر آسیب دیده است گفت: مطابق ارزیابی های اولیه ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت کلی آسیب دیده است و باید این واحدها به طور کامل تخریب شده و دوباره ساخته شود و حدود ۶۰۰ واحد مسکونی نیز به بازسازی نیاز دارد.
وی به فعالیت ۲۰ تیم ارزیاب برای تعیین میزان دقیق خسارت ها در شهرستان اشاره و اضافه کرد: ۶ هزار ظرفیت اسکان اضطراری در شهرستان و به خصوص در روستاهای آسیب دیده ایجاد شده که البته تقریبا ۳۰ درصد این میزان استفاده شده
 است.
فرماندار کاشمر گفت: روستاهای "زنده جان"، "کسرینه"، "محمدیه"، "سرحوضک"و"حاجی آباد" بیشترین خسارت را دیده اند لذا توصیه کرده ایم مردم تا ایمن‌سازی مکان های آسیب دیده در چادرها اسکان یابند.
شریعتمداری افزود:مقرر شده است آستان قدس رضوی هزار و ۲۰۰ وعده غذایی در شهرستان کاشمر طبخ کرده و در مناطق زلزله زده توزیع کند.
وی اظهار کرد: بر اثر زلزله پنج ریشتری روز سه شنبه چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شده اند که ۱۵ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و از این تعداد سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که وضعیت پایداری پیدا کرده اند.
زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه گذشته بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست.

نظر شما