شناسهٔ خبر: 67293055 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آسیب ۹۰۰ واحد مسکونی در زلزله کاشمر

۹۰۰ واحد مسکونی در زلزله کاشمر آسیب دیده است.

صاحب‌خبر -

آسیب ۹۰۰ واحد مسکونی در زلزله کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرماندار کاشمر گفت: ۹۰۰ واحد مسکونی که  به طور تقریبی همه آنها در روستا‌ها قرار دارد بر اثر زلزله سه شنبه گذشته کاشمر دچار خسارت شده است. حجت الله شریعتمداری افزود: براساس ارزیابی‌های  نخست ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت کلی آسیب دیده است و باید این واحد‌ها به طور کامل تخریب و دوباره ساخته شود و حدود ۶۰۰ واحد مسکونی نیز به بازسازی نیاز دارد. وی افزود:  ۶ هزار ظرفیت اسکان اضطراری در  کاشمر و به خصوص در روستا‌های آسیب دیده ایجاد شده است.

فرماندار کاشمر گفت: روستا‌های زنده جان، کسرینه، محمدیه، سرحوضک وحاجی آباد از این زلزله بیشترین خسارت را  دیده  از این رو توصیه شده است؛ مردم تا ایمن‌سازی مکان‌های آسیب دیده در چادر‌ها اسکان یابند. شریعتمداری افزود: از دیشب مقرر شده است آستان قدس رضوی هزار و ۲۰۰ وعده غذایی در شهرستان کاشمر طبخ و در مناطق زلزله زده توزیع کند. وی گفت: بر اثر زلزله پنج ریشتری روز سه شنبه چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شده اند که ۱۵ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

فرماندار کاشمر گفت: سه نفر از افراد بستری در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. زلزله پنج ریشتری کاشمر ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد بین ۲ شهرستان کاشمر و خلیل‌آباد به وقوع پیوست. شریعتمداری افزود: ۲۰ تیم ارزیاب برای تعیین  مقدار دقیق خسارت‌ها در مناطق زلزله زده حضور یافته اند.

شهرستان کاشمر در جنوب غربی مشهد ۱۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۱۱۵ هزار نفر در شهر‌های کاشمر و فرگ قلعه و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان ساکن هستند.

نظر شما