شناسهٔ خبر: 67297256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی دولت: نتیجه مسئولیت پذیری، در میدان بودن است

سخنگوی دولت در دومین دوره مراسم شهید جمهور گفت: رئیس جمهور شهید امانت دار واقعی برای مسئولیتی بود که به او واگذار شده بود، بنابراین بارز‌ترین ویژگی با این نگاه، مسئولیت پذیری دقیق ایشان بود.

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت: نتیجه مسئولیت پذیری، در میدان بودن است

 

به گزارش خبرگزاری صداسیما، سخنگوی دولت در جمع ۷۰۰ نفری معلمان در دومین دوره مراسم شهید جمهور، درباره آیت الله رئیسی گفت: ایشان به مثابه آیه، *اِن اللَّهَ یَاْمرکُمْ اَن تُؤَدوا الْأَماناتِ اِلَى أَهْلها و اِذا حَکمْتُمْ بیْنَ الناسِ اَنْ تَحْکموا بِالعدل*، امانت دار واقعی برای مسئولیتی بود که به او واگذار شده بود، بنابراین بارز‌ترین ویژگی با این نگاه، مسئولیت پذیری دقیق ایشان بود.
آقای بهادری جهرمی افزود: از آقای رئیسی کلماتی چون نمی‌شود، نمی‌توانیم و نمی‌گذارند، نشنیدیم، از ظرفیتی که در اختیارشان قرار می‌گرفت برای خدمت به مردم، استفاده کامل می‌کردند و اصطلاحی بود که به کار می‌بردند و می‌گفتند: در هر شرایط باید پر استفاده کرد!
وی ناظر به حمایت شهید جمهور از عملیات وعده صادق گفت: او اصلی‌ترین مدافع و پشتیبان نیرو‌های نظامی بود، به عنوان شخص دوم مملکت، مسؤلیت کامل وعده‌ی صادق را پذیرفت و این پذیرش، پیش زمینه‌ی قدم‌های بزرگ رو به جلو شد.
بهادری جهرمی گفت: رئیس جمهور شهید در بحران، در میانه خود بحران حاضر می شود و حتی در مورد واکسن خودشان به میدان آمده بودند.

سخنگوی دولت همچنین گفت: وقتی شهید رئیسی به شهادت می‌رسد، بیش از ۱۰ کشور جهان عزای عمومی اعلام کردند، از ۱۳۰ کشور و ۳۰ نهاد رسمی دنیا بیش از ۳۵۰ پیام از مقامات مختلف برای تسلیت صادر شد، این یعنی دولت مسئولیت پذیر و جهان مسئولیت پذیری را احساس می‌کند.
سخنگوی دولت سیزدهم که در جمع معلمان سخن می گفت، افزود: نتیجه‌ی مسئولیت پذیری، درمیدان بودن است، آقای رئیسی گفته بود چون دانشگاه شلوغ شده است دولت باید وسط میدان باشد. اگر بنده نمی‌رفتم خودش می‌رفت، چرا؟ چون هر زمان کسی مسئولیت خود را در حوزه‌های مختلف انجام نمی‌داد، خود ایشان پیگیری می‌کرد.
آقای بهادری جهرمی گفت: ما زمانی توان فروش نفت نداشتیم، تورم بود، بانک مرکزی تحریم بود، بخش خصوصی هم نمی‌توانست تبادل ارزی داشته باشد، آن زمان با دیپلماسی و رفت و آمد‌های شخصی، رکورد تجارت خصوصی خارجی کشور در سال ۱۴۰۲ شکست، دیپلماسی التماسی کجا و دیپلماسی مقتدرانه‌ی مبتنی بر حکمت کجا! 
وی افزود: در حوزه سیاست داخلی، هیچ کدام از ارگان‌ها احساس جدا بودن نمی‌کردند؛ همه هم دل و هم صدا بودند، او مشکل قانون‌های روی زمین مانده را حل میکرد، مانند رتبه بندی معلمان، کسری بودجه و تعرفه‌ی پرستاری.
سخنگوی دولت همچنین گفت: شهید رئیسی تلاش می‌کرد تخلف و فسادی رخ ندهد و به جای حزب محوری، مردم محور و در تعامل با مردم بود و به جای نظارت گریزی، نظارت پذیر و خود، مخالف هرگونه فساد بود.
بهادری جهرمی گفت: نگاه مسئولیت محورِ خستگی ناپذیرِ ولیِ مردم محور، مرهون انتخاب درست مردم در صحنه بود، در انتخابات پیش رو نیز به امید خدا شخصی را انتخاب کنیم که مصداق «اِن الله یامرکم اَن تُؤدوا الامانات اِلی اَهلها» باشد.

نظر شما