شناسهٔ خبر: 67296970 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشن کافه همدلی برای غدیر برگزار می شود

مسئول برنامه فرهنگی کافه همدلی گفت: بیش از ۱۰۰ خانواده در غرب تهران امروز جشن کافه همدلی برای غدیر را برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صدیقه صادق زاده مسئول برنامه فرهنگی کافه همدلی با حضور در برنامه سلام خبرنگار اظهار کرد: امروز تعدادی از نوجوانان و کودکان دبستانی به همراه اعضای خانواده هایشان با راه اندازی پویش‌های مختلف، جشن کافه همدلی برای غدیر را برپا می‌کنند.

صادق زاده درباره چگونگی برگزاری این جشن، ادامه داد: ما جمعی از خانواده‌های غرب تهران هستیم که به واسطه پسرهایمان دور هم جمع شده ایم. برپایی کافه همدلی ایده معلم فرزندانمان بود، ما هم استقبال و قبول کردیم با بچه هایمان در این جشن و پویش‌ها شرکت کنیم، بیشتر فعالیت‌ها را پسرهایمان که از کلاس‌های اول و دوم دبستان تا سنین نوجوانی هستند، انجام می‌دهند، هدف اصلی این بود که بتوانیم در سطح جامعه جشنی که مورد پسند همه باشد و اقشار مختلف مردم هم از آن استفاده کنند، برگزار کنیم.

وی درباره بخش‌های مختلف این جشن افزود: جشن کافه همدلی شامل سه بخش کلی است، بخش پذیرایی با نذوراتی است که این پسربچه‌ها با تلاش خود تهیه کرده اند و برای این بخش منویی طراحی کرده اند و در این منو چیز‌هایی که فکر کرده اند مورد پسندتر است و توان مالی تهیه آن را دارند، گنجانده اند، بخش دیگر یک سری پویش شامل نذر اسباب بازی، غذای حضرتی و پویش محله پدری است.

مسئول برنامه فرهنگی کافه همدلی در باره این سه پویش توضیح داد: در پویش نذر بازی گروهی از دوستان هستند که وقت خود را در اختیار خانواده‌هایی که کودک دارند می‌گذراند و با کودکان بازی می‌کنند، این بازی‌ها شامل بازی‌های خلاقانه و بازی‌های حرکتی است، پویش بعدی نذر اسباب بازی است، همه خانواده‌ها اسباب بازی‌های دارند که کاملا سالم هستند و دیگر مورد استفاده کودکانشان نیست، این اسباب بازی‌ها جمع آوری و به خانواده‌هایی که کودک دارند هدیه داده می‌شود، پویش بعدی پویش محله پدری است، در این پویش حدود ۱۱۰ بسته جشن محله‌ای و ۱۱۰ بسته جشن خانگی تهیه شده است و این بسته‌ها در روز جشن به خانواده‌ها هدیه داده می‌شود. قرار است که این خانواده‌ها، بسته‌ها را به محلات شان ببرند و در آنجا جشن برگزار کنند، یعنی از دل این جشن، ۱۱۰ جشن محلی و ۱۱۰ جشن خانگی متولد می‌شود، از این جشن‌ها عکس و فیلم می‌گیرند و برای اعضای کافه همدلی می‌فرستند.

صادق زاده ادامه داد: پویش نذر غذای حضرتی بخش دیگر این جشن است، این طور که انگار به رستوران می‌روی و هزینه غذا را پرداخت می‌کنی، اما غذا نمی‌خوری، این غذا‌ها تقدیم خانواده‌های نیازمند می‌شود، با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) صحبت کرده اند تا به اندازه مبلغی که جمع می‌شود، فیش غذا به آنان داده شود و این فیش‌ها در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. بخش سوم هم رادیو همدلی است که کلا دست نوجوان هاست و نوجوان‌ها از اول آن را طراحی کرده اند، شامل برنامه‌هایی مانند سرود، نقالی، شعر و مولودی خوانی است که به صورت زنده اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بعضی از این پسر بچه‌ها خواهر دارند، که برای مشارکت این خواهر‌ها در جشن هم برنامه ریزی کرده اند، این خواهر‌ها وسط میدان آمده اند و همکاری می‌کنند مثلا غرفه عکاسی را همین دختر‌ها آماده می‌کنند و با گوشی خودشان عکس برداری می‌کنند و به عنوان یک هدیه کوچک و یادگاری به مهمانان داده می‌شود. دختر‌ها در قسمت‌های مختلف و پشت صحنه به پسر‌ها کمک می‌کنند، در اجرای جشن مادر‌ها و خواهر‌ها تا حدی که بتوانند کمک می‌کنند، اما باز هم اصل کار دست پسرهاست، همچنین پدر‌ها پشتیبانی کار را به عهده دارند و واقعا به کمکشان نیاز داریم، چون جمعیت زیادی به جشن می‌آیند، در سفارش گرفتن، پدر و پسر قرار است این کار را انجام بدهند، یعنی نقش‌ها در کافه همدلی بین اعضای خانواده تقسیم شده است و همه در برپایی آن مشارکت دارند.

نظر شما