شناسهٔ خبر: 67296913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبیین واقعه غدیر برای تقویت وحدت در جامعه اسلامی

واقعه غدیر خم یک واقعه مهم در تاریخ اسلام است که می‌تواند محور وحدت در جامعه اسلامی باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، گفت: واقعه غدیر مورد اتفاق فریقین، همه جهان اسلام و مسلمانان است به گونه‌ای که از نزول آیات شریفه، ماجرای سخنرانی پیامبر اکرم (ص) در منابع اهل سنت هم آمده است و همه وقایع مورد اتفاق است.
آیت الله محامی افزود: اگر دوستی پیامبر و امام علی (ع) یک دوستی ساده و معمولی بود نیاز به هیچ یک از این موارد نداشت و هر چه هست یک امر مهم و ویژه و مورد اتفاق فریقین است.
وی در بخشی دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: خدمات نظام اسلامی و به خصوص خدمات شهید جمهور انگیزه‌ای برای حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح خواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_11237672"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4265061/11237672?width=600&height=350"></script></div>


خطیب نماز جمعه زاهدان تاکید کرد: مردم فهیم، صبور و نجیب استان با توجه به آنچه که می‌بینند قدرشناس هم هستند و بر اساس همین قدر شناسی همواره در انتخابات پیشتاز بوده و جز استان‌هایی هستند که مشارکت بالا را دارند و عملا با مشارکت بالا و حداکثری در انتخابات قدر شناسی خود را نشان می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان آغاز هفته قوه قضائیه و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تبریک گفت.

نظر شما