شناسهٔ خبر: 67296893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دومین جلسه شورای برنامه ریزی خدمات مشاوره و سبک زندگی دانشگاه های شمال شرق

دومین جلسه شورای منطقه دانشگاه های شمال شرق کشور به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر طهماسبی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسا و کارشناسان مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه های کلان منطقه ۹ کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدامشهد، دومین جلسه شورای منطقه دانشگاه های شمال شرق کشور به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور دکتر طهماسبی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسا و کارشناسان مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه های کلان منطقه ۹ کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

در حاشیه برگزاری اولین دوره تربیت مربی ازدواج و خانواده دانشگاه های کشور به میزبانی مرکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دومین جلسه شورای منطقه دانشگاه های شمال شرق کشور در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر صمدی، دبیر شورای برنامه ریزی خدمات مشاوره و سبک زندگی دانشگاه های کلان منطقه ۹ ضمن خوش آمد گویی به مدعوین به تشریح برنامه های جاری منطقه پرداخته و لزوم ارائه برنامه های آموزشی شامل کیس ریپورت و ژورنال کلاب و آموزش اخلاق حرفه ای را تبیین نمود، همچنین در این جلسه ماموریت های ابلاغی به منطقه ۹ نیز با حضور روسا و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هر یک از روسا و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه ها نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در ادامه دکتر طهماسبی، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان ضمن اشاره به فعال و پویا بودن دانشگاه های کلان منطقه ۹ به تشریح فعالیت ها پرداخت. دکتر طهماسبی افزود: ارائه ژورنال کلاب ها و کیس ریپورت ها باید در سطح کیفی مطلوبی انجام پذیرد و از مقالات کاربردی و به روز در این خصوص بهره جست.

حضور روانپزشک، روانشناس و مددکار در این جلسات به جهت بررسی موارد از ابعاد مختلف حائز اهمیت می باشد.

وی همچنین  تاکید  کرد: جلسات آموزشی مصاحبه تشخیصی و نظارت روسای ادارات و نیز بررسی پرونده ها و در صورت لزوم ارائه سوپرویژن به خصوص در مورد اختلالات شایع نظیر اختلالات خلقی، سایکوتیک ها، اضطرابی و اختلالات مواد نیز انجام پذیرد.

دکتر طهماسبی افزود: فعالیت ها در گروه های مشترک دانشگاه ها جهت ایده و الگوبرداری توسط سایر دانشگاه ها قرار بگیرد، حساس سازی نسبت به مراجعین و موارد بحران نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

از دیگر مواردمطروحه مورد تاکید در جلسه ، بررسی و نظارت بر دانشکده های اقماری دانشگاه ها بود.

در پایان در خصوص چارت جدید مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی دانشگاه های علوم پزشکی و فرآیند اجرایی آن بحث و تبادل نظر انجام پذیرفت.

نظر شما