شناسهٔ خبر: 67296806 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام بحران در نظام بهداشت و درمان انگلیس

دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس در انگلیس هشدار داد بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های این کشور، اکنون با بحران تابستانی روبرو هستند و جان افراد آسیب پذیر در معرض خطر است.

صاحب‌خبر -

اعلام بحران در نظام بهداشت و درمان انگلیس

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس در انگلیس هشدار داد بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های این کشور، اکنون با بحران تابستانی روبرو هستند و جان افراد آسیب پذیر، از جمله کهنسالان در معرض خطر است.
دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس در انگلیس هشدار داد نبود تخت بیمارستانی موجب شده است آمبولانس‌های حامل بیماران، مدت‌ها در برابر بخش‌های اورژانس معطل بمانند و اکنون شماری از بیماران، ۲۵ ساعت در راهرو‌ها یا در آمبولانس‌ها منتظر می‌مانند تا خدمات اولیه پزشکی به آنها عرضه شود. 
گاردین، معطلی طولانی مدت بیماران را "رسوایی ملی" در نظام بهداشت و درمان انگلیس نامید و تاکید کرد شمار قابل توجهی از مرگ مراجعه کنندگان به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های این کشور، قابل پیشگیری است. 
گاردین افزود با نظرخواهی از مدیران اورژانس بیمارستان‌های سراسر انگلیس، در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه این هفته، گزارشی تهیه شده است که براساس آن، بحران تابستانی در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس آشکار می‌شود.
در این گزارش آمده است ۹۱ درصد از این مدیران گفته‌اند بیمارانی که به بخش‌های اورژانس مراجعه می‌کنند، به علت کیفیت نازل مراقبت، در معرض آسیب قرار می‌گیرند؛ ۸۷ درصد گفتند ناچارند بیماران را در راهرو‌ها درمان کنند و ۶۸ درصد نیز می‌گویند ناچارند شماری از بیماران را در درون آمبولانس ها، در بیرون از بخش‌های اورژانس نگاه دارند تا بتوانند تختی برایشان پیدا کنند.
به نوشته گاردین، مدیر یک بخش اورژانس در بیمارستان‌های انگلیس گفته است پس از این که یک بیمار ۶ ساعت منتظر شد تا معاینه اولیه شود، بیش از ۱۹ ساعت هم در اورژانس منتظر ماند تا تخت خالی در بیمارستان، برای پذیرش وی پیدا شود.
گاردین به نقل از دکتر آدریان بویل (Adrian Boyle)، رئیس دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس در انگلیس نوشت زمانی که سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، روز‌های عادی داشت، مدت هاست گذشته است و این سازمان در زمستان و تابستان، با بحران روبرو می‌شود. این روزنامه نوشت در پایان ماه آوریل امسال، حدود ۷ میلیون و ۵۷۰ هزار بیمار در نظام دولتی بهداشت و درمان دولتی انگلیس، منتظر درمان بوده اند.

نظر شما