شناسهٔ خبر: 67296526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلان جرم علیه مقامات تاسیسات هسته‌ای انگلیس

دادگاهی در لندن مقامات نیروگاه هسته‌ای سلفیلد انگلیس را به علت ناتوانی در محافظت از این نیروگاه در برابر حملات سایبری، مجرم شناخت.  

صاحب‌خبر -

اعلان جرم علیه مقامات تاسیسات هسته‌ای انگلیس در پی حملات سایبری

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ دادگاهی در لندن مقامات نیروگاه هسته‌ای سلفیلد انگلیس را به علت ناتوانی در محافظت از این نیروگاه در برابر حملات سایبری، مجرم شناخت. 
روزنامه گاردین نوشت در ماه مارس امسال معلوم شد نیروگاه هسته‌ای سلفید که محل دفن میزان فراوانی زباله هسته‌ای در منطقه (Cumbria) در انگلیس است، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی، به مدت ۴ سال، هدف هجوم رخنه گران سایبری قرار داشته و در رایانه‌های آن جا، بدافزار‌های جاسوسی تعبیه شده است. 
دیروز وکلای این نیروگاه پذیرفتند که امکانات امنیتی لازم به منظور حفاظت از این تاسیسات هسته ای، فراهم نشده بود. "اداره مقررات هسته ای"، در انگلیس اوایل امسال اعلام کرد به علت کوتاهی و ناتوانی مسئولان نیروگاه هسته‌ای سلفیلد علیه آنها شکایت خواهد کرد. 
روزنامه گاردین نوشت به علت نبود حفاظت لازم، نیروگاه سلفیلد انگلیس که آسیب پذیرترین تاسیسات اتمی این کشور نامیده می‌شود، سال‌ها هدف حملات سایبری قرار داشته است.

 این روزنامه پارسال مدعی شد گروه‌های رخنه گر از روسیه و چین، به این نیروگاه هسته‌ای نفوذ کرده و با انتقال بدافزار‌های جاسوسی به رایانه‌های این نیروگاه، تلاش کرده‌اند تا رایانه‌ها را آلوده کنند و اطلاعات را بربایند.

به نوشته این روزنامه، اداره ملی حسابرسی (National Audit Office) که دیدبان عمومی هزینه‌ها در انگلیس است اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد به بررسی خطر‌ها و هزینه‌ها در این تاسیسات می‌پردازد.

نظر شما