شناسهٔ خبر: 67296700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

مشارکت حداکثری در انتخابات، اقتدار کشور را به همراه دارد

امام جمعه گرگان گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هشتم تیر، قوت و اقتدار کشور را در عرصه‌های بین‌المللی به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه استان گلستان آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار کرد: هر چند قدرت نظامی و دفاعی مهم است، اما قدرت حضور و مشارکت حداکثری مردم پشتوانه بالاتر از آنها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی مردم با مشارکت حداکثری در صحنه باشند تا دشمنان حساب کار خود را می‌کنند.

امام جمعه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مساله مهمی در همه ابعاد بوده و وظیفه همگان است که حق خود و وظیفه شرعی و ملی را با حضور باشکوه همراه با شور و انتخاب آگاهانه را انجام دهند.

وی گفت: اینکه عده‌ای انتخابات را بی‌فایده تلقی می‌کنند و می‌گویند هر کس انتخاب شود، نمی‌تواند کاری انجام دهد، حرف درستی نیست.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: مشکلاتی در معیشت مردم، مسکن و اشتغال جوانان داریم اما بدانیم در ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی کارهای ارزشمندی هم انجام شد.

وی ادامه داد: این نوع نگاه منفی و مأیوس کننده را باید کنار بگذاریم و کمک کنیم فرد منتخب دنبال حل مشکلات برود.

امام جمعه گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر تأثیرگذاری رأی مردم تاکید دارند و هیچکس نمی‌تواند در این زمینه خطایی داشته باشد.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری تاکید کرد: طوری در مناظره‌ها صحبت کنید که مردم به راحتی حرف‌های شما را متوجه بشوند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: مردم انتظار دارند نامزدها آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید بتواند مشکل کوچک شدن سفره‌های مردم را حل کند.

وی در ادامه به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اشاره و ادامه داد: انتظار است تا روح این شهید بر قوه قضائیه و قضات حاکم باشد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: باید صلابت شهید بهشتی در طرفداری از حق و مبارزه با ظلم و ناحقی بر محاکم قضائی حاکم شود.

وی همچنین ضمن تبریک عید غدیر خم و به ولایت رسیدن امام علی (ع) بعد از پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: غدیر باید عامل وحدت مسلمین شود و نگاه‌ها را به سوی یک رهبری واحد صحیح و سالم متوجه کند.

نظر شما