شناسهٔ خبر: 67296633 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توافق ایران و پاکستان برای افزایش تجارت گوشت میان دو کشور

مقامات ایران و پاکستان در دیداری در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب این کشور برای تقویت همکاری‌های تجاری به ویژه افزایش صادرات گوشت پاکستان به ایران توافق کردند.

صاحب‌خبر -

توافق ایران و پاکستان برای افزایش تجارت گوشت میان دو کشور

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ مقامات ایران و پاکستان در دیداری در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب این کشور برای تقویت همکاری‌های تجاری به ویژه افزایش صادرات گوشت پاکستان به ایران توافق کردند.

رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در جریان سفر به لاهور، با «مریم نواز» سر وزیر ایالت پنجاب و «نواز شریف» نخست‌وزیر سابق این کشور همسایه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که با حضور «مهران موحد فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد، مقامات دو کشور همسایه بر تلاش مشترک در راستای تبدیل کردن مرز‌های خود به مرز‌های اقتصادی تاکید کردند.
طرفین ضمن بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری و تجارت میان دو کشور برای تقویت همکاری در حوزه کشاورزی و دامداری از جمله افزایش صادرات گوشت از ایالت پنجاب به ایران توافق کردند.
تلاش برای تحقق هدف تجارت سالانه ۱۰ میلیارد دلار در سال میان ایران و پاکستان، توسعه مناسبات فرهنگی از طریق گسترش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های پاکستان و تلاش جمعی برای امنیت مرز‌های مشترک از دیگر محور‌های مطرح شده در جریان دیدار سفیر ایران با «نواز شریف» و «مریم نواز» عنوان شده است.
نخست وزیر سابق پاکستان و سروزیر ایالت پنجاب این کشور در این دیدار با اشاره به سفر بسیار موفق شهید آیت الله رئیسی به پاکستان در اوایل اردیبهشت ماه امسال، ضمن تقدیر از تلاش‌های ایشان برای تقویت روابط دو کشور همسایه، با مردم ایران به علت ضایعه فقدان ایشان اعلام همبستگی کردند.
افزایش تعاملات فرهنگی به ویژه ارتباط بیشتر میان شهر‌های «مشهد» و «اصفهان» که توافق خواهرخواندگی با شهر «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان دارند نیز توسط مقامات دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما