شناسهٔ خبر: 67351760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاکستان: به دنبال راه اندازی خط کشتیرانی با ایران هستیم

وزیر کشتیرانی پاکستان از برنامه‌های دولت این کشور برای توسعه خطوط مسافربری دریایی با کشور‌های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

پاکستان: به دنبال راه اندازی خط کشتیرانی با ایران هستیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، به نقل از سایت خبری «جنگ نیوز»، «قیصر احمد شیخ» وزیر کشتیرانی پاکستان گفت: دولت اسلام آباد به دنبال توسعه خطوط کشتیرانی مسافربری با کشور‌های منطقه از جمله «ایران» و «عمان» است.
وی افزود: دولت پاکستان بررسی این طرح را با هدف تسهیل سفر زائران به ایران و همچنین تقویت گردشگری دریایی در دستور کار قرار داده است.
«قیصر احمد شیخ» با بیان اینکه وزارت کشتیرانی پاکستان در حال دریافت پیشنهاد تمامی نهاد‌های مربوطه برای توسعه خطوط مسافربری دریایی است، افزود: این طرح با اجرای بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وزیر کشتیرانی پاکستان افزود: دولت اسلام آباد قصد دارد با به روز رسانی بندر «کراچی» و «گوادر» از تمام ظرفیت‌های گردشگری و تجاری این مناطق در جهت افزایش درآمد‌ها استفاده کند.
گفتنی است پاکستان در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار به منظور تسهیل سفر زائران عتبات عالیات در این کشور تاسیس خط کشتیرانی از بنادر این کشور به جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد با این حال طی چند سال گذشته با توجه به بی ثباتی سیاسی و تغییر دولت‌ها هیچگونه پیشرفتی در این طرح انجام نشده است.
سالانه صد‌ها هزار نفر از مردم پاکستان برای از مسیر زمینی جمهوری اسلامی ایران برای زیارت عتبات عالیات اقدام می‌کنند، اما چالش‌های امنیتی در ایالت بلوچستان پاکستان که هم مرز با جمهوری اسلامی ایران است باعث شده تا این کشور به دنبال ایجاد مسیر‌های متبادل از جمله ایجاد خط مسافربری دریایی باشد.

نظر شما