شناسهٔ خبر: 67296589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب افزایش اقتدار ملی خواهد شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هر مقدار انتخابات پرشورتر و پررنگ‌تر باشد، اقتدار ملی در این عرصه بیشتر به نمایش می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز _جمعه یکم تیر_ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در جمع نمازگزاران مسجد خاتم‌الانبیاء (ص) خمین اظهار کرد: شکوه ملی در انتخابات دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق حاصل انسجام در حوزه تصمیم‌گیری کشور بود افزود: دو نکته در جریان عید قربان وجود دارد، نکته اول تسلیم بودن اسماعیل در مقابل امر الهی و نکته دوم اهل مقاومت بودن اوست، بدون مقاومت و تلاش و کوشش امکان ندارد یک ملت شاهد پیروزی باشد، اهل صبر و مقاومت بودن درس بزرگی است که از عید قربان می‌گیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه ۱۲ سوره توبه خاطرنشان کرد: هر گامی که دشمن را عصبانی کند، این گام چه سخن و موضع‌گیری باشد و چه قلم و رفتار باشد، عمل صالح به شمار می‌رود، دشمن از حضور پرشکوه و پررنگ مردم در انتخابات ناراحت می‌شود، بنابراین حضور در انتخابات یک عمل صالح بر اساس این آیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: انتخابات یک پرده از پرده‌های اقتدار ملی است، هر مقدار انتخابات پرشورتر و پررنگ‌تر باشد، اقتدار ملی ما در این عرصه بیشتر به نمایش می‌آید.

وی افزود: انتخابات صحنه‌ای است که در آن غرور ملی اوج می‌گیرد، شکوه ملی در انتخابات دیده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر شورای نگهبان شش نفر را تأیید کرده است، یعنی کسانی که از کف صلاحیت‌ها برخوردار بودند همین شش نفر بودند، هرکسی باید با تحقیق و بررسی از بین شش نفر آن کسی را که اصلح تشخیص داد، انتخاب کند، البته انتخاب اصلح طبق آیه ۳۵ سوره یونس یک اصل قرآنی است.

حجت‌الاسلام سلیمی ادامه داد: انتخابات امسال یک حساسیت ویژه‌ای دارد، یکی از ابعاد حساسیت آن این است که بعد از عملیات وعده صادق انجام شد، این عملیات حاصل انسجام در حوزه تصمیم‌گیری کشور بود.

وی افزود: این انتخابات بعد از حادثه بسیار تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان عزیزش برگزار خواهد شد و اولین انتخابات بعد از اغتشاشات بعد از اغتشاشات ۱۴۰۱ است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و پاره‌پاره کردن جامعه است، دشمن می‌خواهد با ایجاد شکاف، مردم را مقابل هم قرار بدهد، باید با یک مواجهه هوشمندانه با این توطئه دشمن مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمی اظهار کرد: رئیس‌جمهور بعد از مقام معظم رهبری دومین مقام عالی کشور است، در قانون اساسی نزدیک چهل اصل ریاست جمهوری است، رئیس‌جمهور مسئول کلیه امور اجرایی کشور من‌جمله برنامه بودجه و استخدام است، پس دارای اختیارات لازم برای این مسئولیت هست، در انتخابات پیش باید مواظب بازی انحرافی بعضی باشیم، برخی در مقام شعار، حرف‌های بسیار خوبی می‌زنند، اما در موقع عمل کم می‌آورند.

نظر شما