شناسهٔ خبر: 67296539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تأکید ائمه جمعه تهران به شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر اینکه باید ‌کسی را انتخاب کنیم که رهبری را فصل الخطاب بداند، ابراز داشتند که مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملی و اتحاد است که همانند دیواره‌ای محکم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و ضمن خدا قوت به مسئولان قضایی اظهار داشت: برخی از افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند، رنج‌کشیده و گاهی عصبانی هستند و متانت شما قضات می‌تواند به آرامش آن‌ها کمک کند.

وی افزود: آرامش ساحل، هیجان و موج دریا را مهار می‌کند و انتظار این است قضات عزیز با آرامش به هیجانات مراجعین آرامش دهند.

امام‌جمعه ورامین به انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی کاندیداها در انتخابات مختلف ممکن است، گاهی برای رأی آوردن به سراغ نفی احکام اسلام هم بروند، اما نمی‌دانند، همان خدا دل‌های مردم را از آن‌ها پراکنده می‌کند، البته این موارد منحصر به انتخابات پیش رو نیست و این آقایان این‌طور نیستند.

خطیب جمعه ورامین ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌هایی را برای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح بیان کردند و شأن رهبری جامعه هم همین است که راه را نشان دهند، یکی از شاخص‌هایی که بیان کردند، اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی است‌.

وی گفت: مبانی و اصول، نرم‌افزار فکری است که شما به آن تکیه می‌دهید، برای ریاست جمهوری، مجلس، شورا و ...، رهبر تأکید دارند که فردی که به وی رأی داده می‌شود، به مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد.

عزیزی با بیان این‌که انقلاب ما بر اساس نظام امامت به وجود آمد و این نهضت بر اساس اصل امامت و ولایت پایه‌گذاری، پیروز و تثبیت شد، اضافه کرد: فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید هم اعتقاد قلبی و هم التزام عملی به ولایت‌فقیه داشته باشد.

خطیب جمعه ورامین با بیان این‌که کف و حداقل اعتقاد به ولایت‌فقیه توسط شورای نگهبان تشخیص داده شده است، بیان کرد: اینکه چه شخصی اعتقاد عملی و بهتری دارد با شما مردم است.

عزیزی گفت: باید در این خصوص به دو موضوع اشاره کرد، اول این‌که امامت و ولایت تکیه‌گاه امت در سختی‌ها است.

وی با بیان مصداقی گفت: زمانی که بالگرد رئیس‌جمهور سقوط کرده بود مجلس خبرگان شکل درستی نگرفته بود، مجلس شورای اسلامی هم در روزهای پایانی بود اما خللی در نظام اسلامی ایجاد نشد و این نشان‌دهنده نقش تکیه‌گاهی ولایت است.

عزیزی گفت: امام تکیه‌گاه است، در زیارت جامعه کبیره، صلوات خاصه، زیارت غدیریه امام هادی و ... اهل‌بیت را کهف الوری و کهف الفقرا معرفی کردند، یعنی امام پناهگاه امت است، حکومت ما نیز تکیه‌گاه و پناه دارد و آن هم رهبری است.

وی افزود: باید به کسی رأی دهیم که ولایت‌فقیه را صرفاً یک اصل قانون اساسی نداند و اعتقاد عملی داشته باشد، نسبت نامزدها با رهبری و ولایت‌فقیه باید در رأی دادن برای ما یک اصل باشد و باید رهبری معظم در گفتمان نامزدها و نه فقط در شعار آن‌ها باشد.

امام‌جمعه ورامین نکته دوم در خصوص التزام به ولایت‌فقیه در نامزدهای انتخاباتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید به کسی رأی دهیم که رهبری معظم و ولایت‌فقیه را فصل الخطاب در اختلافات بداند، البته قرآن می‌فرماید با هم اختلاف نداشته باشید و امروز نیز در خدمت روسای ستاد نامزدهای ریاست جمهوری بودم، بین آن‌ها دوستی دیده می‌شد که بسیار خوب است.

وی گفت: اما ممکن است اختلاف و نزاع پیش بیاید، در این حالت باید به سراغ ولی خود و حاکم شرعی خود، رسول خدا، ائمه معصومین و در زمان غیبت ولی‌فقیه برویم.

عزیزی گفت: باید در انتخابات ‌کسی را انتخاب کنیم که رهبری را فصل الخطاب بداند، اگر رهبری معظم فرمودند انتخابات موردقبول است، تمام شود و همگان تمکین کنند.

حماسه حضور مردم در انتخابات مانع تعرض دشمن می‌شود

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با تبرک هفته قوه قضاییه به کارکنان حوزه قضایی و دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان‌دهنده وحدت ملی است و اتحاد ملت ایران همانند دیواره‌ای محکم در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: مشارکت بالا در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به معنای واقعی کلمه افزایش و تقویت می‌کند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات، تحولی در مدیریت رقم می‌زند و مانع هرگونه تعارض دشمنان به ایران خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: چنانچه حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد، دشمن از فرصت استفاده کرده و با افکار شیطانی خود مابین ملت و نظام فاصله ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: ملت ایران با اتحاد ملی که در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی داشتند با حماسه حضور در انتخابات و در جهت پیشرفت انقلاب نیز گام برمی‌دارند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس افزود: کارکنان حوزه قضایی و ریاست دادگستری و دادستان شهرستان پردیس با تلاش صادقانه در جهت برقراری قضاوت عادلانه و علوی به مردم خدمت‌رسانی مناسبی انجام داده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: پرونده‌های که در سال‌های گذشته بلاتکلیف و موجب گله‌مندی مردم شده بود در این مدت با تلاش دستگاه قضایی در شهرستان به جریان افتاده و با اهتمام جدی در برخی از پرونده‌ها به سرانجام رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد جدی ریاست دادگستری و دادستان پردیس در ترک فعل مسئولان که از مطالبات جدی مردم بود جای امید و بسی تقدیر است.

غدیر مایه قدرت و عزت اسلام و عامل غلبه اهل حق است

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی نوری امام‌جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در تمام آحاد زندگی و تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: در غدیر دو مسئله مهم حقیقت انتصاب امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر (ص) و مسئله پرداختن به حکومت، سیاست و امامت و اداره امت وجود دارد.

وی افزود: وظیفه ما مسلمانان شناساندن واقعه‌ غدیر است و حدیث سلسله الذهب امام رضا علیه‌السلام بهترین سند حقانیت و معرفت امامت است.

امام‌جمعه شهریار با اشاره به اینکه جنگ و مخالفت دشمنان بر سر امامت و ولایت است و نجات‌بخش امروز جهان اسلام برگشت به غدیر و امامت است افزود: عزت وحدت پیروزی ما مرهون ملتی است که ولایتمدار هستند و ولایت رمز عزت و پیروزی و وحدت ماست و عید غدیر مایه قدرت و عزت اسلام و عامل غلبه اهل حق است.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی از شاخص‌ترین نظریه‌پردازان گفتمان انقلاب اسلامی و از بنیان‌گذاران محوری نظام مدیریت تراز اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اخلاق مدیریتی، اصل شایسته‌سالاری در انتخابات مدیران و اصل تقدم تعهد بر تخصص و نظم رمز موفقیت‌آمیز شهید بهشتی در مدیریت بود.

حجت‌الاسلام حسینی نوری در ارتباط با هفته قوه قضاییه گفت: از قوه قضاییه انتظار است تا با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند، ناهنجاری‌های اجتماعی مثل کشف حجاب در مراکز تولیدی، فروش، اداری، خدماتی، خرید و سگ گردانی در جامعه و خرید و فروش سگ‌ها در خیابان‌ها و آپارتمان‌ها را رسیدگی کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی با فساد در دستگاه‌هایی که باعث ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم با نظام می‌شوند قاطعانه برخورد کند.

امام‌جمعه شهریار با اشاره به روز تأسیس تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه امروز مخصوصاً نسل جوان نیازمند معارف ناب اسلامی است، تبلیغ و تبیین معارف حقه اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله باعث تقویت باورها، مقابله با انحراف و رفع کمبودها می‌شود و باید با بشارت و اندرز و با دعوت هنرمندانه و تلاش جهاد تبیین در مقابل بمباران دشمن مقابله کرد.

میان پاسخ مستند و جنجال در انتخابات تفاوت وجود دارد

حجت‌الاسلام مسعود اکبریان، امام‌جمعه موقت دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید غدیر خط بطلان بر نگاه غلط سکولاری است که عده‌ای به اسلام دارند، آن‌هایی که سعی می‌کنند اسلام را از مسائل سیاسی و اجتماعی کنار بگذارند و در مسائل شخصی منحصر کنند.

وی افزود: غدیر یک مسئله شیعی نیست و احیاکننده قدرت اسلام است؛ اسلام از حکومت، با مفهوم ولایت تعبیر می‌کند و ولایت یعنی ارتباط ناگسستنی در نظام سیاسی اسلام، یعنی آن‌کسی که در رأس قدرت قرار دارد؛ لذا جمهوری اسلامی و انقلاب، احیاگر معنای ولایت است و این نکته را به رخ جهانیان کشاند.

 امام‌جمعه موقت دماوند گفت: هفتم تیر، سالروز شهادت یکی از شاخص‌ترین نظریه‌پردازان گفتمان انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است و در انتخاب مدیران، با عنوان شایسته‌سالاری و شایسته گزینی اصلی مطرح است.

امام‌جمعه موقت دماوند در ادامه اظهار کرد: روزهای پرفرازونشیب قبل از انتخابات را سپری می‌کنیم؛ انتخابات حماسه مردم است و تحقق این حماسه دو شرط اساسی دارد و یک شرط آن مشارکت بالا و شرط دوم انتخاب خوب است.

حجت‌الاسلام اکبریان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات، اعتبار و آبروی کشور را بالا می‌برد و دشمن را ناامید می‌کند و مانع تعرض دشمن می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ذاتاً مردم‌سالار است و به همین جهت پدیده انتخابات یک اتفاق پرتکرار در کشور است که امروز ما در آستانه چهل و دومین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب قرار داریم؛ ما در انتخابات دوقطبی درست داریم و یک دو قطبی‌سازی غلط؛ دوقطبی درست همان دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی، حق و باطل، صلاح و فساد، اسلام محمدی و اسلام آمریکایی و امثال این‌هاست که صحیح و درست است.

 امام‌جمعه موقت دماوند ادامه داد: اما در مقابل این، یک پدیده پیچیده قرار دارد با عنوان دو قطبی‌سازی که با عملیات روانی در فکر و تصمیم و محاسبات ما انحراف ایجاد می‌کند؛ عده‌ای مطرح می‌کنند که برخی مخالف ارتباط با دنیا هستند، در صورتی که ما موافق ارتباط هستیم؛ این یعنی دوقطبی موافق مذاکره و مخالف مذاکره است.

حجت‌الاسلام اکبریان خاطرنشان کرد: گره‌زدن معیشت مردم با توافق، متوقف کردن کشور، عدم توجه به پتانسیل داخلی، عدم اقبال به کشورهای همسایه، این‌ها سیاست‌هایی بود که در نتیجه سیاست غلط دوگانه «معیشت و ارتباط با آمریکا» ضربه‌های سنگینی به کشور وارد کرد.

حجت‌الاسلام اکبریان بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌اخلاقی‌ها را تحسین کند و بین پاسخ مستند و جنجال و دعوا و بی‌احترامی به مردم تفاوت است؛ امروز وقت خدمت مجاهدانه و تلاش مضاعف در راستای حل مشکلات اساسی مردم است و کسی باید انتخاب شود که هم برنامه و هم کارنامه مدیریت اجرایی کشور دارد و باید تفکر صحیح انقلابی و جهادی و در عمل توان و قدرت مدیریت میدانی داشته باشد و مدیر پشت‌میزنشین امروز به کار مردم نمی‌آید.

امام‌جمعه موقت دماوند افزود: عده‌ای همین روزها خبیثانه مشغول ناکارآمد جلوه دادن روش و منش مدیریتی دولت شهید رئیسی هستند.

حجت‌الاسلام اکبریان گفت: درجایی که اثرات و ثمرات این مدل مدیریت، یعنی اتکا به داخل و اعتماد به نیروهای خودی با نگاه به دنیا و ارتباط با همه دنیا پیش چشم ماست، هنوز مردم ثمرات این مدیریت را فراموش نکرده‌اند و عده‌ای دوباره با نیش و کنایه صحبت از راه‌حل‌های پوسیده نخ‌نما و تجربه شده می‌زنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم عزیزانی که پا در این عرصه گذاشته‌اند، فهم صحیح و درستی از موقعیت امروز کشور داشته باشند و همچنین مردم عزیز هم با دقت و توجه زمینه انتخاب بهترین گزینه را فراهم کنند تا به‌دور از تخریب‌ها و خشونت‌ها و تندی‌ها رقابت سالمی رقم بخورد.

انتهای پیام/

نظر شما