شناسهٔ خبر: 67295987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اعرافی: باید مراقب فتنه پس از برگزاری انتخابات باشیم

«در گذشته تجربه فتنه‌ای پس از برگزاری انتخابات داریم که به قانون تمکین نشده است. باید مراقب فتنه پس از برگزاری انتخابات باشیم. در گذشته برخی‌ها تن به قانون ندادند و انتظار می‌رود از نامزدها، ستاد‌ها و طرفداران که پایبند به اخلاق و قانون باشند.»

صاحب‌خبر -

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: امید است مراسم‌های شورآفرین غدیر همانند سال‌های گذشته در جامعه ما به صورت گسترده‌تر برگزار شود و ملت بزرگ ایران با گرامیداشت غدیر دین خود را به غدیر ادا کنند.
 

خطیب جمعه قم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: از اقداماتی که قوه قضائیه برای کشور انجام می‌دهد، تشکر می‌کنیم و قوه قضائیه در تراز نظام جمهوری اسلامی باید از علم و دانش برخوردار باشد و قضات در این عرصه باید سرآمد باشند.

آیت الله اعرافی افزود: اخلاق، معنویت، سلامت روحی و پرکاری در قوه قضائیه باید برجسته باشد و از الزامات این دستگاه است و قوه قضائیه در سلامت اداری باید در کشور سرآمد باشد، چرا که این نهاد ملجا و پناهگاه ملت است.

وی ادامه داد: ابزارها و فناوری‌ها، فرآیندهای سریع و پاسخگویی به موقع و قوانین متقن از الزامات قوه قضائیه است که در مجموع باید با این موارد عدالت در جامعه برپا شود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: نظام اسلامی باید معیشت کارکنان دستگاه قضا را در حد نیاز تأمین کند و امید است شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر این دستگاه به جامعه باشیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعه بزرگی در انتظار ملت ایران است و چشم همه دشمنان و دوستان به این انتخابات دوخته شده است.

وی افزود: آینده کشور به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است و امروز نیازمند حضور وسیع ملت در این عرصه هستم و از سویی دیگر باید انتخاب اصلح صورت گیرد و ارزش‌های انقلابی و اسلامی باید لحاظ شود.

آیت الله اعرافی گفت: در گذشته تجربه فتنه‌ای پس از برگزاری انتخابات داریم که به قانون تمکین نشده است. باید مراقب فتنه پس از برگزاری انتخابات باشیم. در گذشته برخی‌ها تن به قانون ندادند و انتظار می‌رود از نامزدها، ستادها و طرفداران که پایبند به اخلاق و قانون باشند و امید است ملت ایران در این صحنه نیز با حضور گسترده و انتخاب اصلح راه شهدای خدمت استمرار را ادامه دهند و طمع دشمنان از این کشور بریده شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حوادث غزه گفت: امت اسلام و جهان از ظلم بی‌سابقه در غزه نباید غافل شوند و نسل کشی و جنایات‌های بی‌مانند با حمایت آمریکا و سکوت بسیاری از کشورها از سوی رژیم اشغالگر قدس در حال انجام است.

وی ادامه داد: در کنار ظلم‌ها و ستم‌ها شاهد بیداری اسلامی و انسانی در در کشورهای مختلف هستیم اما سازمان‌های جهانی سکوت کردند و برخی کشورهای اسلامی نیز با دشمنان تعامل دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسرائیل در دوره‌ای به ۴ کشور حمله کرد و به پیروزی رسید افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هفت ماه رژیم اشغالگر قدس در برابر غزه و حماس هیچ دستاوردی نداشته است و این انفعال و عجز آنان ادامه می‌یابد و محور مقاومت خواهد ماند و اسرائیل روزی از صحنه روزگار محو می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید در مصرف انرژی صرفه جویی کرد تا با بهره وری درست کمبودها جبران شود چرا که همین امر موجب رشد تولید و پیشرفت کشور می‌شود.

نظر شما