شناسهٔ خبر: 67298094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

آینده کشور در گروی حضور گسترده مردم در انتخابات است

خطیب نماز جمعه قم، حضور قوی و گسترده مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را از انتظارهای شهدا برشمرد و گفت: آینده کشور به این حضور مردم گِره خورده است و رسانه‌های بیگانه روی این انتخابات سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، انتخابات هشتمین تیرماه جاری را یک رخداد بزرگ توصیف و اظهار کرد: این یک صحنه عادی نیست، مشارکت باشکوه نیاز امروز کشور و مایه اقتدار ملی و انقلابی ما در دنیاست.

خطیب نماز جمعه قم افزود: چشمان دشمنان و دوستان به انتخاب ملت ایران دوخته شده است، جوانان و قشرهای گوناگون مردم باید بدانند که این انتخابات اقتدار شما را کم یا اضافه می‌کند. 

عضو فقیهان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آینده کشور به این حضور گره خورده است، رسانه‌های خارجی و بیگانه را می‌بینیم که چه مقدار در مورد این انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او توجه به معیارها و انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: انتخابی که انجام می‌دهیم، باید در پیشگاه خدا یک حجت باشد، ملاک ما ارزش‌های الهی و دستاورد انقلاب ‌اسلامی و خون‌های پاک شهداست.

او اضافه کرد: باید با چشم‌های گشوده و با حواس‌های جمع و با توجه به معیارهای الهی و اسلامی و انقلابی و آینده کشور انتخاب کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین تصریح کرد: همه گروه‌ها باید در انتخابات به قانون پایبند باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از برگزاری انتخابات؛ باید وقت تلاش، کار و همبستگی ملی و اسلامی در کشور باشد.

او با بیان این مطلب که رعایت اخلاق انتخاباتی تا حدی انجام شده است، بیان کرد: اگر هم در مواردی خطا وجود دارد، از نامزدها، ستادها، مردم و طرفداران و از همه ما انتظار می‌رود که پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشند.

او ابراز امیدواری کرد که ملت ایران در انتخابات پیش‌رو در پیشگاه خدا رو سفید شود و با حضور گسترده و انتخاب درست و اصلح شاهد فصل جدیدی در تعالی کشور باشیم، راه شهیدان خدمت استمرار یابد و طمع دشمن‌ها نیز قطع شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگر سخنان خود، با یادآوری مسأله فلسطین، غزه، لبنان و محور مقاومت افزود: مبادا حوادث گوناگون در جهان اسلام، اُمت اسلام و جهان را از جنایت اسراییل غاصب در غزه غافل کند.

اعرافی اظهار کرد: نسل‌کشی بی‌نظیر و جنایت‌های بی‌مانند از سوی رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکا و با سکوت بسیاری از دولت‌ها، نازیسم‌ها و سفاکان دنیا را روسفید کرده ‌است.

او با انتقاد از دولت‌ها و مردمانی که در برابر این جنایت‌های وحشیانه سکوت کرده‌اند، گفت: در کنار این ستم‌ها، حتی در غرب و میان جوانان غربی شاهد یک بیداری جهانی هستیم، امواج بیداری در امت اسلامی نیز طنین‌افکن شده است؛ اما سازمان‌های بین‌المللی کُند و ساکت هستند.

خطیب نماز جمعه قم اضافه کرد: متأسفانه دولت‌های اسلامی در برخی موارد در پشت صحنه با دشمنان اسلام تعامل دارند.

او با بیان این که رژیم صهیونیستی زمانی در یک هفته به چهار کشور اسلامی حمله و زمین‌ها را تصرف می‌کرد، یادآور شد: انقلاب‌اسلامی و گفتمان ملت ایران و عظمت محور مقاومت، اکنون اسراییل مسلط را به یک اسراییل عاجز و منفعل تبدیل کرده ‌است.

او ادامه داد: این ظلم به خاطر عجز و انفعال اسراییل و ناتوانی آمریکاست، هفت ماه با یک گروه مقاومت در درون سرزمین‌های اِشغالی به بدترین شیوه‌ها جنگیدند، جز قتل عام هیچ دستاوردی نداشتند.

اعرافی گفت: حماس، حزب‌الله و محور مقاومت سر جایشان هستند، بدانید این انفعال و عجز شما ادامه پیدا خواهد کرد.

او تأکید کرد: محور مقاومت می‌ماند و به یاری خداوند متعال روزی شما از صحنه روزگار محو خواهید شد.

او همچنین با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب‌، برق و گاز بیان کرد: باید صرفه‌جویی و بهره‌وری درست را در همه جا مدنظر داشته باشیم؛ ولی مقوله آب، برق و گاز در این شرایط بیش‌ازپیش مورد توجه باشد.

اعرافی با قدردانی از تلاش‌های دولت برای صرفه‌جویی و تنظیم و افزایش تولید خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در منابع انرژی موجب رشد، تولید و پیشرفت کشور می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما