شناسهٔ خبر: 67295938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ممنوعیت کشتار دام های مولد

نماینده داراب در مجلس حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی را از عوامل کشتار دام‌های مولد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر کشتار دام مولد را افزایش داده و مانع از این اتفاق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس اظهار داشت: پس از حذف ارز ترجیحی نهاده‌های دامی با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری دام، برخی از دامداران به حذف دام مولد ناچار شدند و جمعیت دام مولد روز به روز کاهش پیدا کرد. پس از شروع افزایش قیمت گوشت قرمز دولت اقدام به واردات گوشت گرم و منجمد نمود و در راستای نظارت بر توزیع این کالا در مجلس یازدهم بازدید‌هایی از میادین میوه و تره بار از سوی کمیسیون کشاورزی صورت گرفت.
وی افزود: آقای نیکبخت پس از تصدی وزارت جهاد کشاورزی نظارت بر کشتار دام مولد را افزایش داده و مانع از این اتفاق شده است البته جبران کمبود دام مولد و رسیدن به میزان تولید گوشت قرمز در گذشته، زمان بر است.
این نماینده مجلس گفت: تامین معیشت مردم به ویژه کالا‌هایی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ باید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و دولت چهاردهم قرار بگیرد و از تجربیات گذشته در این راستا استفاده شود، باید برخی روش‌های گذشته برای تامین ارزان قیمت کالا‌های مربوط به سفره مردم، اصلاح شود و شیوه‌های سریع‌تر و بهتری در دستورکار قرار گیرد.

نظر شما