شناسهٔ خبر: 67263973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهش صادرات نفت و وصول مطالبات آن 

وزیر نفت گفت: به رغم وضع ۶۰۰ تحریم جدید در حوزه صادرات نفت و محصولات پتروشیمی امروز در حوزه صادرات نفت و وصول مطالبات یک جهش را شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -
جهش صادرات نفت و وصول مطالبات آن 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای اوجی در نشست علنی مجلس اظهار داشت: تولید نفت خام کشور در سه سال اخیر به فضل الهی یک میلیون و چهارصد هزار بشکه افزایش پیدا کرده است که بخش عمده‌ای ازآن ثمره عقد قرارداد‌های سرمایه‌گذاری توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی کشور است.
وی گفت: به اذعان مسئولان آمریکا به رغم وضع بیش از ۶۰۰ تحریم جدید در حوزه صادرات نفت و محصولات پتروشیمی امروز در حوزه صادرات نفت و وصول مطالبات یک جهش را شاهد هستیم.
وی افزود: ما به وضعیت قبل از تحریم‌های ظالمانه نزدیک شده‌ایم و هیچ مشکلی در وصول مطالباتمان نداریم، امروز صادرات نفت ما نسبت به شروع دولت مردمی ۳ برابر شده و وصول درآمدهای ارزی نیز افزایش یافته است و الحمدالله اقداماتی که در دولت مردمی در دولت شهید رئیسی در حوزه صنعت نفت اتفاق  افتاده و ریل‌گذاری که صورت گرفت به خصوص در حوزه صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران، این را امروز اعلام می‌کنم به عنوان وزیر نفت جمهوری اسلامی که هر دولتی که در آمریکا هم به سر کار بیاید نمی‌تواند مانع صادرات و تولید نفت جمهوری اسلامی بشود.
در ادامه تقاضای دوفوریت طرح اصلاح ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف و کف اعضای کمیسیون های مجلس مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان با آن موافقت نکردند بنابراین این طرح به صورت عادی در جلسات علنی مجلس بررسی خواهد شد. 
رتبه بندی و اولویت بندی نمایندگان مجلس نیز برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی ارائه شده است و مرحله بعدی رسیدگی به اعتراضات نمایندگان در جلسات روسای شعب مجلس است و سپس ترکیب نهایی کمیسیون‌های مجلس اعلام می‌شود. پیش بینی شده انتخابات روسای کمیسیون‌ها نیز تا پایان هفته آینده انجام شود.
درخصوص کمیسیون اصل ۹۰ نیز روال قانونی به این صورت است که ریاست این کمسیون از میان دو گزینه معرفی شده به صحن علنی مجلس با رای نمایندگان در جلسه علنی انتخاب می‌شود. این کمیسیون ۸ عضو ثابت دارد و از هر کمیسیون هم یک نماینده عضو آن خواهد شد.

نظر شما