شناسهٔ خبر: 67466749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ایروان و باکو حدود مرزهایشان را تعیین کردند

اقتصادنیوز: مقامات باکو می‌گویند مذاکرات بین آذربایجان و ارمنستان برای تعیین حدود مرزها به مراحل نهایی خود رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر آذربایجان که ریاست کمیسیون آذربایجان در مذاکره با ایروان را بر عهده دارد، اعلام کرد: آذربایجان و ارمنستان در مرحله نهایی مذاکرات برای تعیین قوانین همکاری بین کمیسیون‌های تعیین حدود مرزهای دو کشور هستند.

در این بیانیه آمده است: از ابتدای ماه جولای ۲۰۲۴ (۱۱ تیر) کمیسیون‌ها نسخه‌های پیش‌نویس مقررات خود را مبادله کرده و یک سری گفت‌وگوها را انجام دادند. گفت‌وگوها در فضای سازنده ادامه دارد. قرار است به زودی این روند نهایی شود.

دفتر مطبوعاتی معاون نخست وزیر آذربایجان پیشتر اعلام کرده بود که باکو و ایروان توافق کرده‌اند که کار روی مقررات فعالیت های مشترک کمیسیون‌های تحدید حدود مرزها را قبل از یازدهم تیرماه به پایان برسانند و رویه‌های داخلی را برای تصویب مقررات مطابق با قوانین خود آغاز کنند.

خبر مرتبط
حماس از ارمنستان تقدیر کرد/ ایروان فلسطین را به رسمیت شناخت

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اقدام جمهوری ارمنستان در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین قدردانی کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان ماه گذشته در نهمین نشست کمیسیون تحدید حدود و امنیت مرزهای دولتی بین کشور، پروتکل مرزی جدیدی امضا کردند.

بر همین اساس مختصات خط مرزی بین شهرک های باغانیس (جمهوری ارمنستان)، باغانیس آیروم (جمهوری آذربایجان)، ووسکپار (جمهوری ارمنستان)، آشاقی آسکیپارا (جمهوری آذربایجان)، کیرانتس (جمهوری ارمنستان)، خیریملی (جمهوری آذربایجان) و برکابر (جمهوری ارمنستان)، قیزیلحاجیلی (جمهوری آذربایجان) «به منظور تطبیق آنها با مرز بین جمهوری‌های معتبر قانونی که در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت»، مشخص شد.

خبر مرتبط
وحشت باکو از امضاء قرارداد تسلیحاتی پاریس-ایروان

اقتصاد نیوز: سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن آنکه قرارداد تسلیحاتی جدید میان ارمنستان و فرانسه را «نامشروع» خواند، گفت که چنین اقدامی برای باکو تهدیدی ایجاد می‌کند.

نظر شما