شناسهٔ خبر: 67295714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حرف برخی هواداران نامزدها در مورد برجام خجالت‌آور است

حوزه/ امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه یکی از طرفداران نامزدها در صدا و سیما به طرفداری از آمریکا صحبت و دشمن را بزرگ می‌کند، گفت: کسی که چندین سال متولی دستگاه دیپلماسی کشور بوده، این گونه صحبت می‌کند و با همین نگاه در برجام چیزی به دست نیاورد و برجام را پاره کردند که بیان این حرف‌ها واقعاً خجالت آور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه امروز یاسوج، به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پخش مناظره‌ها از صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: در این مناظره‌ها مطالب خوبی گفته می‌شود و برخی برنامه ارائه می‌دهند و برخی دیگر نیز برنامه‌ای ندارند که باید نامزدها با برنامه باشند.

امام جمعه یاسوج برخی مطالب را نگران کننده دانست و یادآور شد: گاهی نامزدها و طرفداران آنها دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می‌برند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید قدر این همه پیشرفت، توسعه و نعمت را که به برکت نظام جمهوری اسلامی هستند بدانیم، ادامه داد: زیر سوال بردن این دستاوردها ظلم بوده و اگر انقلاب اسلامی مظلوم واقع شد، خداوند برخورد دیگری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه وضعیت قبل از انقلاب را دیدیم و دستاوردهای نظام و انقلاب را با قبل از پیروزی آن مقایسه می‌کنیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایط سخت جنگ و تحریم، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیاری داشته که نباید آنها را نادیده بگیریم.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: علی‌رغم این همه پیشرفت در شرایط سخت، ما در مناظره‌ها طوری حرفی بزنیم که گویی هیچ کاری انجام نگرفته است.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید نقد منصفانه و ارائه راهکار وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نه انقلاب و نه مردم جلوی کار را نگرفتند، برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که گویی عامل تحریم، نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ابراز کرد: هشت سال جنگ تحمیلی، ۱۷ هزار ترور ناجوانمردانه، تحریم‌های کمرشکن و توطئه‌های مختلف همه جهت از پای درآوردن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دنیای استعمار و استکبار، تسلیم شدن و نوکری کشور و مردم ما را می‌خواستند و در یک عملیات تروریستی ۷۲ نفر انسان شایسته و اسکلت و مدیریتی نظام جمهوری اسلامی را با هدف سقوط نظام به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرفداران نامزدها در صدا و سیما به طرفداری از آمریکا صحبت و دشمن را بزرگ می‌کند، ادامه داد: کسی که چندین سال متولی دستگاه دیپلماسی کشور بوده، این گونه صحبت می‌کند و با همین نگاه در برجام چیزی به دست نیاورد و برجام را پاره کردند که بیان این حرف‌ها واقعاً خجالت آور است.

امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: تعجب می‌کنم که چرا این حرف‌ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود که دشمن را بزرگ و کشورمان را کوچک نشان می‌دهد.

وی ضمن تأکید بر اینکه نامزد ریاست جمهوری باید درست حرف بزند و مردم را به پایبندی به قانون دعوت کند، خاطرنشان کرد: عدم پاسخگویی، یکی از دردها، رنج‌ها و مشکلات کشور ما بوده که گاهی شخصی کاری انجام می‌دهد ولی در قبال آن پاسخگو نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه طبق قانون نظام جمهوری اسلامی زن و مرد حق ندارند بدون از پوشش مناسب وارد خیابان شوند و خود را در ملأ عام ظاهر کنند، یادآور شد: قانون خدا نیز همین گونه بوده و زن نامحرم نمی‌تواند بدون پوشش مناسب، اسلامی و حجاب لازم، خود را در منظر نامحرم حاضر و ظاهر کند.

امام جمعه یاسوج ضمن تأکید بر اینکه هر شخص و قشری باید در این زمینه پاسخگو باشد، اظهار کرد: در فضای مجازی و حقیقی هر کس باید پاسخگوی رفتارهای خود باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت استمرار راه شهدا و انقلاب، خاطرنشان کرد: برخی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که گویی نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا چماق برداشت و بر سر مرزها نشست و گفته که هیچ کشوری حق ندارد به طرف ما بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر منظور شما ارتباط با استکبار، استعمار، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، اصلاً ما نمی‌خواهیم که این ارتباط بین گرگ و میش باشد.

امام جمعه یاسوج ابراز کرد: ارتباط و دیپلماسی برای کشور ما ارزشمند است که احترام، عظمت، عزت و استقلال ملت و کشور ما حفظ شود و به شکل برابر با یکدیگر مذاکره کنند.

انتهای پیام. /

نظر شما