شناسهٔ خبر: 67295243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: مشارکت مردم در انتخابات خنثی‌کننده اصلی توطئه‌های دشمن است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مشارکت اکثریت مردم در انتخابات نماد ایستادگی کامل در مقابل دشمنان بوده و موجب خنثی شدن توطئه های آنان در عرصه های مختلف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: این یک وظیفه ملی و شرعی است و هر عقل سلیمی می بیند که دشمنان با تمام قوا در برابر مسلمانان ایستاده اند و اقتضا می کند آنان نیز باید تمام قد در مقابلشان بایستند و با حضور در پای صندوق های رای آنان را ناکام بگذارند تا جرات نکنند به کشور ما صدمه ای بزنند.

وی بیان کرد: رسانه های دشمنان و مستکبران در تلاش هستند تا مشارکت در انتخابات را با دو قطبی سازی و سیاه نمایی ها کاهش دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: شاهد تبلیغات منفی معاندان در رسانه های مختلف هستیم ولی خداوند در قران تاکید دارد که اگر از دشمنان تبعیت شود، انسان به سمت بدبختی می رود و استکبار و دشمنان هم در صدد هستند تا مردم کشور در انتخابات شرکت نکنند.

وی با تاکید انتخاب اصلح در کنار مشارکت پرشور در انتخابات ادامه داد: نامزدهای انتخابات نیز لازم است دقت کنند تا اخلاق انتخاباتی رعایت شده و اقتدار ملی مورد هجمه قرار نگیرد.

سوابق کاری نامزدهای ریاست جمهوری به انتخاب اصلح کمک می کند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: اگر به سوابق کاری و مدیریتی نامزدهای انتخاباتی و اظهارنظرها و طرفداران کاندیداها نگریسته شود و رفتارهای آنان مورد توجه قرار گیرد، می توان این افراد را شناخت و انتخاب صحیح را انجام داد.

وی با اشاره به فرا رسیدن اول تیرماه و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: تبلیغ معارف دینی دارای اهمیت بسیاری است و این اهمیت به قدری است که یک روز خاص به نام این بخش در کشور نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه همه باید تبلیغ کننده دین باشند، بیان کرد: پیامبر اسلام در این مسیر همواره جانفشانی کردند و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

امام جمعه ارومیه: مشارکت مردم در انتخابات خنثی‌کننده اصلی توطئه‌های دشمن است

راهبرد اساسی برای تبلیغ معارف دینی ترس از خداوند است

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه یک راهبرد اساسی برای تبلیغ دین وجود دارد، افزود: این موضوع خشیت الهی و ترس از خداوند است و مبلغان به غیر از خداوند متعال از کسی نمی هراسند و یک مبلغ باید اینگونه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرا رسیدن روز اصناف هم اظهار کرد: اصناف لازم است به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین نهادهای مدنی در مباحثی که مربوط به آنان است، پیشقدم باشند.

وی ادامه داد: کنترل قیمت ها، رعایت استانداردها، رعایت سلامت کالا و خدمات باید مورد توجه اصناف باشد و در این بین افراد بسیار مومن متعهدی داریم که در انقلاب نقش مهمی دارند و حق زیادی برگردن انقلاب دارند.

وی اضافه کرد: لازم است اصناف عدالت را در فروش کالای سالم به دست شهروندان و متقاضیان رعایت کنند و موضوعات لازم را مورد توجه قرار دهند.

مردم لازم است عدالت را در زندگی روزمره خود لمس کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه از اول تیر تا روز هفتم تیرماه گفت: نیروهای این قوه لازم است با همکاری مردم به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب کمک کنند تا مردم عدالت را در زندگی روزمره خود لمس کنند چرا که قوه قضاییه باید پناهگاه همه مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه قضاوت از سخت ترین امور است، افزود: حجم کار در این بخش بالاست و لازم است با کاهش دعوا و مرافعات و شکایان به این بخش کمک کنیم چراکه با عفو و گذشت و آرامش، مسایل به راحت رفع و از حجم پرونده های قضایی هم کاسته می شود.

وی اظهار کرد: در مسایل حقوقی لازم است از مشاوران مشورت گرفته شود ولی به هر کسی اعتماد نکنیم تا حقوق افراد تضیع نشود و در ارتباطات و مبادلات با مسال حقوقی آشنا شویم .

وی همچنین با اشاره به هفت تیر سالروز بمباران شیمیایی در سردشت توسط رژیم بعثی عراق گفت: جوامع بین المللی هیچ عکس العملی در این زمینه نداشتند همانگونه که در غزه امروز جنایت های مستکبران را شاهد هستند و هیچ عکس العملی ندارند و لازم است که این مستکبران را که ترحمی ندارند، به همه شناساند.

نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام سید مهدی قریشی و حضور شهروندان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

نظر شما