شناسهٔ خبر: 67295184 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پاسخ دانشگاه بهشتی به ادعای اخراج «محمد فاضلی» از این دانشگاه

«با توجه به حضور کمرنگ ایشان در دانشکده و گروه در زمان تمدید قرارداد، از آقای دکتر فاضلی درخواست می‌شود در جلسه مورخ ۹۴/۷/۱ کارگروه بررسی توانایی علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور یافته و متعهد شود که تمام‌وقت در دانشکده حضور داشته باشد و از اشتغالات خارج از دانشگاه بکاهد.»

صاحب‌خبر -

 به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا؛ دانشگاه شهید بهشتی تهران در قالب ۱۲ بند، نسبت به ادعای اخراج «محمد فاضلی» عضو هیأت‌علمی پیمانی از این دانشگاه، پاسخ داد.
 

در پی پخش مناظره یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مطالب و ادعای مطرح‌شده توسط دکتر محمد فاضلی در خصوص «اتمام همکاری با دانشگاه شهید بهشتی تهران»، این دانشگاه توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل منتشر کرده است:

۱. آقای دکتر محمد فاضلی پس از قطع همکاری از سوی دانشگاه مازندران، تقاضای همکاری با دانشگاه شهید بهشتی داشتند که علی‌رغم مخالفت هیأت اجرایی جذب و با توجه به فضای ایجادشده برای مسئولان وقت دانشگاه، از تاریخ اول شهریور سال ۱۳۹۳ همکاری خود به عنوان عضو هیأت علمی را با این دانشگاه آغاز نمودند.

۲. ایشان قبل از حضور در دانشگاه شهید بهشتی، به‌عنوان معاون پژوهشی در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و همزمان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مشاور مشغول به کار بوده‌اند که در بدو حضور در دانشکده و در جلسه مصاحبه صلاحیت عمومی سال ۱۳۹۳، توسط اعضای کارگروه مطابق معمول و رویه این جلسات، به ایشان متذکر شدند که حضور تمام‌وقت از شرایط پذیرفتن عضو هیأت علمی در دانشگاه است و به ایشان در خصوص انصراف از سمت معاونت و ادامه فعالیت در آن مرکز، تأکید شد.

۳. دکتر فاضلی ضمن پذیرش شرط فوق‌الذکر متعهد شدند حتی در صورت اصرار رئیس آن مرکز و فشارهای جانبی به محض پذیرش در دانشگاه از سمت خود استعفاء داده و از مرکز منفک خواهند شد و به‌صورت تمام‌وقت در دانشگاه حضور خواهند داشت ولی به‌رغم این تعهدات و تذکرات بعدی هرگز از آن مرکز منفک نشده و به فعالیت‌های اجرایی خود در آن مرکز و سایر سازمان‌ها ادامه دادند. تعداد زیادی نامه مبنی‌بر مخالفت با اشتغال ایشان در پرونده نامبرده موجود و قابل ارائه است.

۴. با توجه به حضور کمرنگ ایشان در دانشکده و گروه در زمان تمدید قرارداد، از آقای دکتر فاضلی درخواست می‌شود در جلسه مورخ ۹۴/۷/۱ کارگروه بررسی توانایی علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور یافته و متعهد شود که تمام‌وقت در دانشکده حضور داشته باشد و از اشتغالات خارج از دانشگاه بکاهد.

۵. در جلسه مورخ ۹۵/۸/۱۶ کمیته تمدید قرارداد، با تمدید قرارداد ایشان مشروط به حضور منظم و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی مسئولان دانشکده موافقت شد.

۶. جهت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آقای دکتر فاضلی و با میانجی‌گری رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی مبنی‌بر قول مساعد ایشان به حضور منظم ایشان در گروه و دانشکده، اعضای محترم هیأت اجرایی جذب در جلسه مورخ ۹۶/۱۲/۷ با امضای فرم شماره ۲ موافقت نمودند و سرانجام پرونده استخدام پیمانی ایشان به وزارت عتف ارسال شد.

۷. مرکز جذب وزارت عتف، تاییدیه پیمانی ایشان را در تاریخ ۹۷/۶/۱۲ صادر و به دانشگاه ابلاغ نمود. نامه مورخ ۹۹/۲/۷ از سوی مدیر امور هیات علمی دانشگاه به منابع انسانی نشان می‌دهد که آقای محمد فاضلی مشمول هیچ‌یک از شرایط تمدید قرارداد نمی‌گردند.

۸. به‌رغم این‌که زمان قانونی برای عضو هیأت علمی پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی - آزمایشی پنج سال است اما، پس از گذشت هفت سال از همکاری آقای دکتر فاضلی با دانشگاه، پرونده تبدیل وضعیت استخدامی ایشان از پیمانی به رسمی - آزمایشی طی نامه شماره ۳۵۲ مورخ ۹۹/۴/۱۶ از سوی دانشکده به مدیریت امور هیأت علمی ارسال شد تا فرآیند تبدیل وضعیت از جمله ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در هیات جذب دانشگاه، انجام گیرد.

۹. در تاریخ ۱۴۰۰/۴/۱۹ کارگروه صلاحیت عمومی، پرونده ایشان بررسی و به اتفاق آرا صلاحیت وی تایید نشد و کارگروه اعلام نمود به هیچ وجه ادامه همکاری ایشان را صلاح نمی‌داند (صورت‌جلسه و همچنین نظرات همکاران کارگروه بررسی صلاحیت عمومی در خصوص ایشان قابل توجه بوده ولکن به‌دلیل محرمانگی قابل انتشار نمی‌باشد).

۱۰. به‌منظور تصمیم‌گیری نهایی در خصوص وضعیت ادامه همکاری نامبرده، نتایج بررسی‌های علمی و عمومی، پرونده در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۵ هیأت اجرایی جذب دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

هیأت اجرایی جذب ضمن بررسی سوابق و شرایط‌عدم پایبندی ایشان به تعهدات اخلاقی و کاری و نداشتن احساس مسئولیت به عنوان عضو هیأت علمی در قبال دانشگاه و همچنین نادیده گرفتن ضوابط و مقررات آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی با نقض مفاد ۲۰.۲۱، ۲۲ و ۱۱۴ آئین‌نامه مذکور، ایشان را فاقد شرایط ادامه همکاری با دانشگاه دانست. لذا با موافقت صریح کمیته صلاحیت عمومی هیأت جذب و همچنین هیأت مرکزی جذب دانشگاه، مقرر گردید همکاری ایشان با دانشگاه به عنوان عضو هیأت علمی خاتمه یابد.

۱۱. رئیس وقت دانشگاه طی نامه به دستیار وزیر در امور شهروندی و نماینده وزارت علوم در ستاد حقوق بشر، به‌صورت مبسوط و مستند پاسخ و علت قطع همکاری آقای محمد فاضلی را توضیح داده و مشخص نموده است.

۱۲. هیأت جذب مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره ۱۹۹۸۳۴ مورخ ۱۴۰۲/۸/۳ بر اساس مصوبه ۴۵۸ هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی رأی دانشگاه را مورد تایید قرار داده است. در صورت تمایل آقای دکتر فاضلی، مشروح موارد، قابل‌انتشار می‌باشد.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه مردم ایران در انتخاب درست، هوشیارانه و اصلح، امیدواریم مسیر غیرصداقت و راستی را برای رسیدن به اهداف انتخاب ننماییم.

نظر شما