شناسهٔ خبر: 67293969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قم:

امروز نیازمند حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات هستیم

مهدی بخشی سورکی

قم- امام جمعه قم بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: امید است مراسم‌های شورآفرین غدیر همانند سال‌های گذشته در جامعه ما به صورت گسترده‌تر برگزار شود و ملت بزرگ ایران با گرامیداشت غدیر دین خود را به غدیر ادا کنند.

خطیب جمعه قم با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: از اقداماتی که قوه قضائیه برای کشور انجام می‌دهد، تشکر می‌کنیم و قوه قضائیه در تراز نظام جمهوری اسلامی باید از علم و دانش برخوردار باشد و قضات در این عرصه باید سرآمد باشند.

آیت الله اعرافی افزود: اخلاق، معنویت، سلامت روحی و پرکاری در قوه قضائیه باید برجسته باشد و از الزامات این دستگاه است و قوه قضائیه در سلامت اداری باید در کشور سرآمد باشد، چرا که این نهاد ملجا و پناهگاه ملت است.

وی ادامه داد: ابزارها و فناوری‌ها، فرآیندهای سریع و پاسخگویی به موقع و قوانین متقن از الزامات قوه قضائیه است که در مجموع باید با این موارد عدالت در جامعه برپا شود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: نظام اسلامی باید معیشت کارکنان دستگاه قضا را در حد نیاز تأمین کند و امید است شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر این دستگاه به جامعه باشیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعه بزرگی در انتظار ملت ایران است و چشم همه دشمنان و دوستان به این انتخابات دوخته شده است.

وی افزود: آینده کشور به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است و امروز نیازمند حضور وسیع ملت در این عرصه هستم و از سویی دیگر باید انتخاب اصلح صورت گیرد و ارزش‌های انقلابی و اسلامی باید لحاظ شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در گذشته تجربه فتنه‌ای پس از برگزاری انتخابات داریم که به قانون تمکین نشده است افزود: در گذشته برخی‌ها تن به قانون ندادند و انتظار می‌رود از نامزدها، ستادها و طرفداران که پایبند به اخلاق و قانون باشند و امید است ملت ایران در این صحنه نیز با حضور گسترده و انتخاب اصلح راه شهدای خدمت استمرار را ادامه دهند و طمع دشمنان از این کشور بریده شود.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حوادث غزه گفت: امت اسلام و جهان از ظلم بی سابقه در غزه نباید غافل شوند و نسل کشی و جنایات‌های بی مانند با حمایت آمریکا و سکوت بسیاری از کشورها از سوی رژیم اشغالگر قدس در حال انجام است.

وی ادامه داد: در کنار ظلم‌ها و ستم‌ها شاهد بیداری اسلامی و انسانی در در کشورهای مختلف هستیم اما سازمان‌های جهانی سکوت کردند و برخی کشورهای اسلامی نیز با دشمنان تعامل دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسرائیل در دوره‌ای به ۴ کشور حمله کرد و به پیروزی رسید افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هفت ماه رژیم اشغالگر قدس در برابر غزه و حماس هیچ دستاوردی نداشته است و این انفعال و عجز آنان ادامه می‌یابد و محور مقاومت خواهد ماند و اسرائیل روزی از صحنه روزگار محو می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید در مصرف انرژی صرفه جویی کرد تا با بهره وری درست کمبودها جبران شود چرا که همین امر موجب رشد تولید و پیشرفت کشور می‌شود.

نظر شما