شناسهٔ خبر: 67293881 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازیگر سرشناس درگذشت

«دونالد ساترلند» بازیگر سرشناس کانادایی فیلم‌هایی همچون «بازی‌های گرسنگی» و «مش» درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «دونالد ساترلند»، بازیگری که ۶ دهه فعالیت هنری داشت و بیشتر برای بازی در فیلم‌هایی همچون «حال نگاه نکن»، «مش» و «بازی‌های گرسنگی» شناخته شد، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

«گاردین» نوشت، این هنرپیشه در «میامی» و پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

«ساترلند»، به عنوان یک بازیگر پرکار در بیش از ۱۹۰ فیلم و سریال تلویزیونی ظاهر شد و در مجموعه‌ای از فیلم‌های کلاسیک دهه ۱۹۷۰ توجه‌ها را به خود جلب کرد.

این هنرپیشه دو گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم‌های تلویزیونی «شهروند مجهول»(در سال ۱۹۹۶) و «راهی به سوی جنگ»(در سال ۲۰۰۳) را کسب کرد. «ساترلند» در سال ۲۰۱۷ جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

این هنرپیشه که در سال ۱۹۳۵ میلادی در کانادا متولد شده بود، در دانشگاه تورنتو تحصیل کرد و در سال ۱۹۵۷ میلادی به لندن نقل مکان کرد تا در کلاس‌ها بازیگری «آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن» شرکت کند. او پس از ظاهر شدن در نقش‌های کوچکی در برنامه‌های تلویزیونی بریتانیا ار جمله «مرد جهان» و «انتقام‌جویان» و فیلم‌هایی همچون «خانه وحشت دکتر ترور»، «ساترلند» حضور داشت و برای بازی در فیلم اکشن «دوازده مرد خبیث» هم انتخاب شد.

«دوازده مرد خبیث» فیلم موفقیت‌آمیزی بود و پس از آن «ساترلند» در فیلم‌های جنگی بیشتری از جمله «مَش» ظاهر شد. در سال ۲۰۱۲، بازی او در نقش شخصیت شرور «اسنو» در «بازی‌های گرسنگی» نسل‌های جدید علاقه‌مندان به سینما را با او آشنا کرد.

با اینکه «ساترلند» در سال ۲۰۱۷، جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد، اما همواره از او به عنوان یکی از بزرگترین بازیگرانی یاد می‌شود که هرگز نامزد جایزه اسکار نشد

نظر شما